چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گذر تاریخی «باغ حسن‌خان» مشهد احیا می‌شود

  • کد خبر: ۶۰۳۴۱
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
گذر تاریخی «باغ حسن‌خان» مشهد احیا می‌شود
شهردار مشهد گفت: احیای گذر تاریخی «کوچه‌باغ حسن‌خان» در دستورکار شهرداری مشهد قرار می‌گیرد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی استان| شهردار مشهد گفت: احیای گذر تاریخی «کوچه‌باغ حسن‌خان» در دستورکار شهرداری قرار می‌گیرد.
محمدرضا کلائی در بازدید مشترک با مدیران میراث‌فرهنگی از پروژه مشارکتی احیای بنا‌های میراثی بافت پیرامون حرم‌مطهر، درباره ضرورت احیای این مسیر با توجه به تصویب طرح تفصیلی حریم‌رضوی و در راستای احیای بافت تاریخی و هویتی این محور، اظهار کرد: اصل احیای این محور را قبول داریم و اراده ما این است، اما باید بررسی‌های لازم را با شهردار منطقه انجام دهیم و برای اجرا برنامه‌ریزی کنیم.
وی با بیان اینکه «کوچه‌باغ حسن‌خان» یکی از محور‌های اصلی بافت تاریخی پیرامون حرم‌مطهر است، ادامه داد: شهرداری منطقه‌ثامن اکنون اقداماتی برای هماهنگی با تأسیسات زیربنایی شامل آب، برق، گاز و مخابرات در دست اجرا دارد و پس از آن هماهنگی لازم برای عملیات اجرایی احیای مسیر انجام می‌شود.

شهردار مشهد با اشاره به بازدید از عملیات مرمتی اثر تاریخی «کاروان‌سرای عزیزا... اف» بیان کرد: مرمت بخش‌هایی از این اثر تاریخی را میراث‌فرهنگی انجام داده است و برای ادامه این عملیات مرمتی، شهرداری اعتبارات مورد نیاز را تأمین خواهد کرد و میراث‌فرهنگی عملیات مرمتی را به‌پایان خواهد رساند. وی همچنین در بازدید از بازار تاریخی فرش مشهد، گفت: با توجه به اینکه فرایند تأیید طرح و نقشه‌های اجرایی برای عملیات مرمت و احیای این بازار در میراث‌فرهنگی طی شده و نقشه‌ها نیز ابلاغ شده است، با معرفی استادکاران و معماران سنتی به پیمانکار از سوی میراث‌فرهنگی، چندین گروه در چند نقطه عملیات مرمتی را انجام خوهند داد تا در عملیات مرمتی تسریع شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: از زمان آغازبه‌کار شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد در دوره پنجم، شاهد مشارکت جدی، خوب و درخور تحسین در این حوزه بوده‌ایم.
ابوالفضل مکرمی‌فر ادامه داد: در راستای احیای هویت تاریخی و فرهنگی شهر مشهد به‌ویژه منطقه تاریخی و فرهنگی توس، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: همچنین درباره احیای محور‌های تاریخی مشهد، برای محور تاریخی «باغ حسن‌خان» گفت‌وگویی با شهردار مشهد صورت گرفت و مرمت محور تاریخی «ارگ» نیز هم‌اکنون با نظارت میراث‌فرهنگی از سوی شهرداری در دست اجراست.

مکرمی‌فر با بیان اینکه ایجاد پاتوق‌های فرهنگی نیز از اقدامات شهرداری در راستای احیای هویت تاریخی‌فرهنگی شهر مشهد بوده است، بیان کرد: تملک و احیای بنا‌های تاریخی نیز از سوی شهرداری و با مشارکت میراث‌فرهنگی صورت گرفته است. وی با اشاره به بازدید انجام‌شده از بازار تاریخی فرش مشهد و کاروان‌سرای تاریخی «عزیزا... اف» اظهار کرد: در این بازدید تصمیم‌های خوبی برای اجرای عملیات مرمت و احیای بازار فرش گرفته شد تا در این عملیات تسریع شود؛ همچنین برای ادامه عملیات مرمت و احیای کاروان‌سرای «عزیزا... اف» مقرر شد شهرداری اعتبار مورد نیاز را تأمین کند و شهردار مشهد نیز قول داد این اعتبار را تأمین کند و تفاهم‌نامه‌اش را در چند روز آینده به‌امضا برسانیم؛ همچنین پیمانکار نیز قول داد با تأمین اعتبار مورد نیاز، در کمترین زمان این پروژه را به‌پایان برساند و شاهد حضور دوباره کسبه در این بازار باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->