در خواست اتاق اصناف مشهد از واحد‌های صنفی برای کمک به سیل‌زدگان استان ایران خودرو محصولات هایما را گران کرد+ جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار در آستانه ورود به کانال ۵۶ هزار تومان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع ۲۲ هزار تن انواع کود‌های یارانه‌ای بین کشاورزان خراسان رضوی طی سال جاری آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی | افزایش ۱۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سودای صعود در روز‌های رکود بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد خسارت در بخش کشاورزی بر اثر سیلاب در مشهد دعوت از نیروگاه‌ها برای عرضه برق تولیدی در بورس راه‌اندازی سامانه جدید عرضه خودرو‌های برقی | شروع ثبت نام از فردا + لینک (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام حجت به طلافروشان | یک توصیه به مردم: طلای خود را از طلافروشی‌های متصل به سامانه بخرید زمان بعدی حراج شمش طلا مشخص شد + جزئیات و مشخصات شمش طلای استاندارد یکصدوشانزدهمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مشهد برگزار شد ریزش دلار به کانال ۵۷ هزار تومان | حباب سکه چقدر شد؟ + جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی فایل‌های اجاره در خیابان امام رضا (ع) مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات استاندار خراسان‌رضوی درباره تعیین میزان خسارت‌های ناشی از سیلاب در استان اعتبار ۸ هزار میلیارد تومانی بانک تعاون برای حمایت از تعاونی‌ها سهمیه سوخت کدام خودرو‌ها قطع می‌شود؟ (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) صادرات به روسیه با ریال آف‌شور | رفع تعهد ارزی صادرکنندگان چگونه انجام می‌شود؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) استاندار خراسان‌رضوی: امدادرسانی به سیل‌زدگان و انجام عملیات پیشگیرانه باید در اولویت باشد اردی‌جهنم بورس| چرا شاخص بورس در اردیبهشت نزولی شد؟ سود بانکی در بازار سیاه وام‌ها چقدر است؟ از مالیات اجرت صورت‌حساب الکترونیکی چه می‌دانید؟ | مراقب باشید سرتان کلاه نرود امنیت شغلی، معیشت و تأمین‌اجتماعی؛ مهم‌ترین دغدغه‌های کارگران چرا دولت برای مالیات، تراکنش‌های مردم را کنترل می‌کند؟ خودروی اروپایی در راه ایران + مشخصات خودرو
سرخط خبرها

کمبود مجدد روغن خوراکی در بازار

  • کد خبر: ۵۴۷۷۳
  • ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
کمبود مجدد روغن خوراکی در بازار
چیزی نزدیک به سه ماه است که کمبود روغن و تامین آن در کشور به یک چالش اساسی تبدیل شده است و این کمبود به اندازه‌ای جدی است که بعضی فروشگاه‌ها بیشتر از تعداد مشخصی روغن به مشتریان نمی‌فروشند و از طرف دیگر مدیران هربار برای حل این مشکل، تنها وعده آینده نزدیک را می‌دهند، اما روغن همچنان کالایی نایاب است.
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ چیزی نزدیک به سه ماه است که کمبود روغن و تامین آن در کشور به یک چالش اساسی تبدیل شده است و این کمبود به اندازه‌ای جدی است که بعضی فروشگاه‌ها بیشتر از تعداد مشخصی روغن به مشتریان نمی‌فروشند و از طرف دیگر مدیران هربار برای حل این مشکل، تنها وعده آینده نزدیک را می‌دهند، اما روغن همچنان کالایی نایاب است و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ شهر هم پیدا کردن آن، کار سختی است.
 
به گفته قاسمعلی حسنی دبیر کل اتحادیه بنک داران مواد غذایی گران‌فروشی ۵۰ تا ۱۰۰درصدی در روغن مایع برای مصرف‌کننده در بازار مشاهده می‌شود، به‌طوری‌که روغنی که بر روی آن قیمت ۹ هزارتومان درج شده است، ۱۴هزارتومان، روغنی که ۱۶هزارتومان قیمت خورده است، ۲۴هزارتومان و روغن ۱۵۷هزارتومانی، ۳۱۰هزارتومان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.


گلایه شهروندان از کمبود روغن

براساس مشاهدات خبرنگار ما از بازار ارزاق عمومی چهارراه میدان بار، در بیشتر فروشگاه‌های این منطقه روغن خوراکی عرضه نمی‌شود. برخی از فروشگاه‌های عرضه کننده نیز روغن را گران‌تر از نرخ مصوب عرضه می‌کنند. به عنوان مثال روغن ۵ لیتر را به جای ۴۷ هزار تومان، ۱۰۷ هزار تومان می‌فروشند. همچنین برخی از فروشگاه نیز همراه با روغن فروش اجباری سایر کالا‌ها را دارند. به عنوان مثال در یک فروشگاه همراه با یک قوطی روغن باید یک قوطی رب گوجه فرنگی نیز خریداری شود. گزارش‌های میدانی شهرآرا حاکی از این است که فروشگاه‌های مشهد همچنان با معضل کمبود روغن در قفسه‌ها مواجه هستند و روغنی که در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود جوابگوی نیاز مردم نیست.


پرونده روغنی

حدود پنج روز پیش علی رسولیان، معاون اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی، دلیل این کمبود روغن را تحویل ندادن به‌موقع این کالا ازسوی کارخانه‌های خارج از استان دانسته و گفته بود: همه سهمیه استان طبق دستور ستاد تنظیم بازار ۲۴۰۰ تن است که از این رقم هزار تن باقی مانده است و به‌زودی به استان تحویل داده خواهد شد. وی این را هم گفته بود که کارخانه‌های سایر استان‌ها، سهمیه ما را به‌موقع تحویل نمی‌دهند و به همین دلیل دچار مشکل می‌شویم و از مراجع قضایی پیگیر این موضوع خواهیم بود.
 
همچنین این مسئول در گفتگو با خبرنگار ما گفته است که مسئولان استان به دنبال افزایش سهمیه روغن خراسان رضوی هستند. مرتضی اشرفی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز دیروز در نشست کارگروه تنظیم بازار استان گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ تن سهمیه روغن استان از محل ستاد تنظیم بازار کشور در حال اختصاص به استان است و علاوه بر آن پیگیری مجدانه‌ای از مبادی مختلف برای جذب سهمیه‌های بیشتر در استان در حال انجام است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->