مهران مدیری با «گل یا پوچ» در نمایش خانگی حرم رضوی محلی برای جاودانه شدن آثار هنری | اختتامیه و نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره هنری «گنجینه مهر» برگزار شد + فیلم تهدید به بمب گذاری در جشنواره کن، ورودی کاخ را بست پخش فیلم «خانواده ملیله‌چی» در زادروز شهرام عبدلی + زمان پخش تشویق، اما استون در جشنواره کن برای «انواع مهربانی» «اسکار» به روایت امیر کربلایی‌زاده «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی در خاک آرام گرفت + تصاویر همه چیز درباره سریال بدل علی مسعودی + خلاصه داستان، زمان پخش و بازیگران آخرین وضعیت کیانوش عیاری در بیمارستان قسمت‌های جدید «سرزمین مادری» به آنتن نمی رسد زمان پخش «پایتخت ۷» مشخص شد پخش فصل جدید «تا نیایش» از حرم مطهر امام رضا (ع) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عکس‌نوشت | آن عکس فقط یک جایزه نبود پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در مشهد کتاب «شیعه» به کتابفروشی‌ها آمد مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) درباره عثمان محمدپرست، خنیاگری که سازش برای خیر کوک بود
سرخط خبرها

محمدرضا کلائی از مراحل اجرایی پردیس تئاتر شهر بازدید کرد

  • کد خبر: ۳۹۲۴۳
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
محمدرضا کلائی از مراحل اجرایی پردیس تئاتر شهر بازدید کرد
روز گذشته محمدرضا کلائی شهردار مشهد به همراه احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر مشهد، خلیل‌ا... کاظمی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری و جمعی دیگر از مدیران شهری از پروژه تئاتر شهر بازدید کردند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ هفتم آذر سال گذشته، عملیات اجرایی پردیس تئاتر شهر با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا کلائی شهردار مشهد و علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان‌رضوی آغاز شد. پروژه‌ای دارای ۱۲هزار مترمربع زیربنا و ۱۰هزار مترمربع فضا برای توقفگاه خودرو که سالن اصلی آن با ۵۰۰۰ مترمربع زیربنا از ۷۰۰ صندلی برخوردار است. اما مدتی بعد از آغاز عملیات ساخت به دلیل مشکلاتی میان آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد پروژه متوقف شد تا اینکه سرانجام از اواخر خرداد امسال عملیات اجرایی پردیس تئاتر شهر از سر گرفته شد.
 
این پروژه هم‌اکنون در مرحله گودبرداری قرار دارد و مراحل ساخت آن به سرعت پیگیری می‌شود تا در زمانی نزدیک پردیس تئاتر شهر برای استفاده هنرمندان و هنردوستان به بهره‌برداری برسد. از این‌رو روز گذشته محمدرضا کلائی شهردار مشهد به همراه احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر مشهد، خلیل‌ا... کاظمی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری و جمعی دیگر از مدیران شهری از پروژه تئاتر شهر بازدید کردند.


پایان گودبرداری در ۳ روز آینده

احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شهرداری مشهد در حاشیه این بازدید گفت: از زمانی که مشکلات تملک و اختلاف با آستان قدس برطرف شده و پروژه بعد اجرایی پیدا کرده است، حدود دو ماه می‌گذرد که در این مدت عمده اقدامات انجام شده، گودبرداری است. همچنین حجم خاک‌برداری و گودبرداری بسیار درخور توجه است و حدود سه روز دیگر به پایان می‌رسد.

او تأکید کرد: تمام دغدغه شهردار، همکاران ما در معاونت، سازمان عمران و شورای اسلامی شهر مشهد این است که این پروژه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و به جامعه هنرمندان تحویل داده شود.

به گفته او این پروژه دارای دو فاز است و سه بلک‌باکس برای آن طراحی شده که تا پایان تیر سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود.
اصولی درباره روند اجرای پروژه نیز توضیح داد: پروژه سرعت بسیار خوبی گرفته و امیدوارم که هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد و بتوانیم این زیرساخت فرهنگی بی‌نظیر در سطح کشور را به جامعه هنرمندان و علاقه‌مندان این عرصه تحویل دهیم.


در نظر گرفتن حسابی مجزا برای تأمین منابع

خلیل‌ا... کاظمی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در حاشیه بازدید از پروژه تئاتر شهر نیز با اشاره به اینکه جلسه هیئت اجرایی مربوط به پروژه بزرگ سالن تئاتر شهر امروز برگزار شده است گفت: این پروژه مجددا از ۳۱ خرداد امسال آغاز شده است. حجم خاک‌برداری رقمی نزدیک به ۷۵ هزار متر مکعب است که این مقدار در برابر مساحت پروژه، عدد سنگینی است و امیدواریم دو تا سه روز آینده، عملیات بتن‌ریزی و اجرای فونداسیون آغاز شود.

او یادآور شد: تأکید شهردار بر کم شدن زمان اتمام پروژه است، از این‌رو مقرر شده بود طرح در تاریخ ۳۱ تیر ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد. این کار مستلزم این است که مشاور، نقشه‌های مربوط به تجهیزات، سیستم مکانیکی و الکتریکی را در زمان کمتری در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم در بازه زمانی بیشتری به تامین تجهیزات اقدام کنیم.

کاظمی با بیان اینکه یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه، تأمین منابع مالی پروژه است، خاطرنشان کرد: قرار است حساب مجزایی برای تأمین منابع ایجاد شود و امیدواریم با این برنامه‌ریزی سه بلک‌باکس و معابر پروژه را به پایان برسانیم و ظرف ۱۰ روز آینده، همکاران ما با کمک مشاور بازنگری دیگری بر روی پروژه برای فشرده‌تر کردن زمان داشته باشند.
به گفته او این پروژه شامل چند بلک‌باکس، سه سالن کوچک با ظرفیت ۱۵۰ نفر، یک سالن اصلی با ظرفیت ۶۰۰ نفر، یک سینمای کوچک و فضای هنری و تفریحی است. همچنین اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه رقمی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->