۲۵۰ تماس مرتبط با سیل و بارندگی با آتش‌نشانی مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس دهی قطار شهری مشهد تا ساعت ۲۴ تمدید شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرهنگ‌سازی ماندگار در نسل آینده، با توجه ویژه به حوزه کودک و نوجوان ۴۰۰ میلیارد تومان از طلب پیمانکاران شهرداری مشهد تسویه شد بارش شدید باران محور فریمان _ مشهد را مسدود کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم وقوع سیل و آب‌گرفتگی در اکثر مسیر‌های ورودی و خروجی مشهد | تمام محور‌های استان به غیر از مشهد باز است (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرماندار طرقبه شاندیز: سیلاب مناطق ییلاقی را فراگرفته است (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تا امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارندگی‌های مشهد ۲.۵ برابر درمقایسه‌با سال پیش افزایش یافته است ویدئو | بسته شدن جاده فریمان-مشهد بر اثر وقوع سیل (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت معابر شهر مشهد بعد از بارش شدید باران و راه افتادن سیلاب (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مسافران حتی‌الامکان از قطارشهری برای رسیدن به فرودگاه استفاده کنند بارش ۳۸ میلیمتری باران در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جریان برق در مشهد پایدار است و هیچ گونه قطعی برق نداریم (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرماندار مشهد: مردم از تردد در شهر پرهیز کنند + فیلم شهردار طرقبه: مردم از حضور در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند حضور استاندار خراسان رضوی در مرکز کنترل و مدیریت ترافیک مشهد| مردم توصیه‌های صادر شده را جدی بگیرند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تردد عادی و بدون وقفه خطوط مترو مشهد بعد از بارش شدید باران (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) آبگرفتگی شدید در بلوار نماز و سیدی | گرفتار شدن چند دستگاه خودرو در آبگرفتگی میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌آهن مشهد: امکان تأخیر در حرکت قطار‌ها وجود ندارد | مسافران از قطار جا نمانند اطلاعیه مدیریت بحران خراسان رضوی| مردم از تردد غیرضروری در مشهد پرهیز کنند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برگزاری ۳۷۵ کارگاه زیر طرح سایبان امید در مشهد

  • کد خبر: ۳۳۸۷۹
  • ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
برگزاری ۳۷۵ کارگاه زیر طرح سایبان امید در مشهد
سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: تاکنون طرح‌‌هایی همچون حمایت از مراکز فعال در حوزه کودکان کار، «سایبان امید»، «کودک توانا»، «آوای همت» و«پژوهشکده مشاغل» با هدف توانمندسازی شهروندان و با توجه ویژه بر محلات کم‌‌برخوردار و اقشار در معرض آسیب برگزار شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، رضا دانایی سیج گفت:  طرح «سایبان امید» با هدف ارتقای مهارت‌های اجتماعی و با توجه ویژه بر مناطق کم‌برخوردار، آموزش‌های لازم در این حوزه را به کودکان، نوجوانان و والدین آن‌ها ارائه کرده است.

وی گفت: کارگاه مهارت‌های ارتباطی و مدیریت خشم برای کودکان کار و بانوان آسیب دیده در مراکز ویژه حمایتی آن‌ها، از جمله برنامه‌های برگزار شده در این طرح بوده و در مجموع ۳۷۵ کارگاه ذیل طرح سایبان امید برگزار شده است.

وی افزود: در اختیار قرار دادن ایستگاه‌ها و پایگاه‌های عمومی سطح شهر به سمن‌های فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی که با هدف آشناسازی شهروندان با مسئله کودکان کار و آگاهی‌بخشی درخصوص نحوه تعامل درست با آنان صورت گرفته است، برگزاری دوره‌های حرفه‌آموزی همراه با آموزش‌های روانشناختی و مشاوره‌ای و برگزاری کارگاه‌های آموزش مهارت‌های اجتماعی از جمله برنامه‌هایی است که در طرح «کودک توانا» برگزار شده است.

وی اصافه کرد:  این طرح در قالب مجموعه‌ای هماهنگ از خدمات روان‌درمانی، مهارت‌های اشتغال‌زایی و در راستای افزایش توانمندی کودکان کار اجرا شده است. آموزش ساخت زیورآلات، کارگاه چرم‌دوزی و کارگاه ساخت تراریوم، از دوره‌هایی بودند که در مراکز آموزشی کودکان کار برگزار شد.

وی تاکید کرد: در راستای افزایش مشارکت‌های اجتماعی، کمک‌هایی برای تهیه لوازم ورزشی و آموزشی در اختیار سمن‌های فعال در حوزه کودکان کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طرح «الفبای مهارت» با هدف توانمندسازی روانی، اجتماعی، فنی و مهارتی کودکان و بانوان مناطق کم‌برخوردار و کودکان دارای نیاز‌های ویژه در محلاتی که فاقد مراکز آموزشی و فرهنگی هستند، برگزار شد.
 
وی افزود: همچنین اجرای طرح «پژوهشکده مشاغل» از دیگر اقدامات ما با هدف بهره‌مندی از ظرفیت نیرو‌های داوطلبانه است. این طرح با هدف آشنایی شهروندان با مشاغل مختلف و ارائه آموزش‌های لازم در حوزه اشتغال‌زایی، توانسته در فعال‌سازی نیرو‌های داوطلب در ذیل برنامه‌های نذر فرهنگی نقش موثری ایفا کند.
 
وی گفت: در قالب این طرح که در مناطق سیزده گانه شهرداری مشهد برگزار شد، سیمنار‌های آموزشی برای زنان سرپرست خانوار و کارگاه‌های کارآفرینی برای نوجوانان و شهروندان برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->