کار شناسایی پهپاد ترکیه‌ای ‌‌در منطقه سقوط بالگرد با مشکل مواجه شد‌  اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته
سرخط خبرها

مهارت‌آموزی را به فرزندانمان در کنار رشته تحصیلی بیاموزیم

  • کد خبر: ۳۰۶۱۳
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
مهارت‌آموزی را به فرزندانمان در کنار رشته تحصیلی بیاموزیم
معاون آموزش و پژوهش برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: مهارت‌آموزی را به فرزندانمان در کنار رشته تحصیلی بیاموزیم و ذهن بچه را به این موضوع معطوف نکنیم که حتما باید دکتر یا مهندس شود.

طنین همتی/ شهرآرانیوز، رضا خراسانی با تأکید بر لزوم مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان در کنار رشته‌های غیر مرتبط درسی گفت: بعضی از خانواده‌ها بدون توجه به علاقه و استعداد فرزندشان از آن‌ها توقع ادامه تحصیل در رشته‌های پرمخاطب را دارند. درحالی که اگر مهارت در کار فنی هم پیدا کنند، می‌توانند درآمد هم داشته باشند.


وی گفت: همان‌طور که پزشکی حاذق ارزشمند است، نانوایی خوب هم کارش باارزش است و با پخت نان خوب برپایه اصول و مهارت می‌تواند سوءتغذیه را از مردم در جامعه بگیرد.


خراسانی درباره کارهای انجام شده برای کسب مهارت دانش‌آموزان در استان یادآور شد: در پایه اول متوسطه در هر سال 20 ساعت آموزش مهارتی برای دانش‌آموزان در قالب طرح ایران مهارت در نظر گرفته شده است. این طرح از سال 97 در 10 استان انجام شد. سال 98 در خراسان رضوی و هم‌زمان در همه کشور اجرا شد. امسال هم با شروع مدارس این طرح با هدف اینکه بچه‌ها را از همان ابتدا به کار عملی و فنی عادت دهیم، انجام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه نیازسنجی آموزشی را در کنار نیازسنجی در حوزه مهارت بررسی می‌کنیم و در همین راستا مشاغل جدیدی را که در بازار جایگزین مشاغل قدیمی و کم‌کاربرد می‌شوند و نیاز بازار را بررسی می‌کنیم، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های سازمان آموزشی کشور انعطاف‌پذیری بالای آن است که در 3 ماه می‌توانیم رشته‌ای را استانداردسازی و اجرا کنیم. اما در نظام رسمی مثل و آموزش و پرورش و وزارت علوم این تغییرات حتی 2 یا 3 سال برای تغییر یک سرفصل طول می‌کشد.

 

وی با اشاره به اینکه متأسفانه مدرک‌گرایی باعث شده است به مهارت‌آموزی توجه نکنیم، افزود: توجه به مهارت تنها به آموزش و پرورش معطوف نشده است و با اتحادیه‌ها هم در راستای مهارت‌آموزی همکاری داریم. برگزاری مسابقات آزاد با کمک اتحادیه‌ها و رتبه‌بندی اصناف بر اساس عملکردشان از دیگر مشوق‌ها برای کسب مهارت اصولی در همان صنف است. با این روش هم فرهنگ‌سازی و هم انگیزه در فرد برای افزایش مهارت‌آموزی ایجاد کردیم.


خراسانی ادامه داد: در سال 99 و در راستای جهش تولید، در حوزه صنعت، کشاورزی و خدماتی استانداردهای جدید تهیه کردیم و شیوه‌های آموزشی مشترکی را در قالب طرح اقدام مشترک با سایر دستگاه‌ها داریم. برای مثال جهاد کشاورزی با نیاز منطقه روستایی و کمبود آبی که دارد، نوعی محصول پیشنهاد می‌دهد که به اقتصاد آن منطقه کمک کند و حتی خرید آن محصول را هم تضمین می‌کند.

 

معاون آموزش و پژوهش برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: فضای اجرای طرح‌های استارتاپ برای جوانان در قالب طرح مهارت بنیان فراهم کردیم تا طرحشان به نتیجه برسد. همچنین در بحث آموزش تلفیقی که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا پررنگ‌تر شد، بخشی از دوره را به‌صورت مجازی و بخشی که عملی بود را حضوری برگزار کردیم که در مجموع طرح را در خانه و کارگاه بگذرانند.


معاون آموزش و پژوهش برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان در پایان گفت: تربیت انسان ماهر ارزشمند است و انسانی ماهر است که بتواند جامعه را متحول و رفاهی نسبی ایجاد کند و این مهارت با آموزه‌های فنی و حرفه‌ای ایجاد می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->