متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود، از قصاص نجات یافت + عکس تولیت آستان قدس رضوی: مرکز درمان ناباروری بشری برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است آموزش‌های تخصصی یک‌ساله برای زوجین در آستانه ازدواج برگزار می‌شود هزینه‌کرد ۱۳۴۶ میلیارد تومان برای بیمارستان رضوی از سال ۱۳۹۹ تاکنون
سرخط خبرها

توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده

  • کد خبر: ۲۲۶۶۹۳
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده
سازمان غذا و دارو درباره اخباری مبنی بر روغن‌های وارداتی آلوده توضیح داد و تاکید کرد که مجوز ترخیص به این روغن‌ها داده نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های آفتابگردان خام وارداتی توضیحاتی ارائه داد. 

دکتر یوسف صادقیان با بیان اینکه روغن‌ها در سال ۱۴۰۰ وارد کشور شده‌اند، اظهار کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان نسبت به نمونه‌برداری و آنالیز روغن‌های وارداتی اقدام کرده و براساس نتایج آزمایش‌ها، به دلیل مغایرت در باقیمانده سموم کشاورزی دفع آفات نباتی، مجوز ترخیص داده نشد.

وی افزود: پس از درخواست صاحب کالا مبنی بر نمونه‌برداری مجدد، با توجه به اینکه روغن یک کالای استراتژیک است سازمان غذا و دارو بار دیگر از محموله نمونه‌برداری کرده و آزمایش مجدد انجام شد.

به گفته مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، این محموله، ۳ مرحله نمونه‌برداری و ۵ مرحله آزمایش شده؛ متاسفانه در تمامی مراحل باقیمانده سموم دفع آفات نباتی در محصول محرز شده و به صاحب کالا و هم به معاونت غذا و داروی هرمزگان عدم ترخیص، لزوم توقیف محموله و مرجوع آن ابلاغ شد.

صادقیان تصریح کرد: آزمایشات انجام شده از محموله روغن‌های آفتابگردان هم در آزمایشگاه‌های معاونت غذا و داروی هرمزگان و هم در آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو به عنوان معتبرترین آزمایشگاه کشور در حوزه غذا انجام شده است؛ بنابراین محموله از نظر سازمان غذا و دارو امکان ترخیص نداشت که به مراجع ذی‌ربط اعلام و اقدامات قانونی توسط مرجع قضایی در حال انجام است تا محموله مرجوع شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو تمامی فرآورده‌های غذایی اعم از مواد اولیه و محصول نهایی وارداتی را در آزمایشگاه‌های معاونت‌های غذا و دارو با حساسیت بالا مورد بررسی قرار می‌دهد، گفت: خط قرمز سازمان غذا و دارو سلامت مردم است و در این حوزه اقدامات تخصصی و قانونی متناظر صورت می‌گیرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->