تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود، از قصاص نجات یافت + عکس تولیت آستان قدس رضوی: مرکز درمان ناباروری بشری برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است آموزش‌های تخصصی یک‌ساله برای زوجین در آستانه ازدواج برگزار می‌شود هزینه‌کرد ۱۳۴۶ میلیارد تومان برای بیمارستان رضوی از سال ۱۳۹۹ تاکنون وزیر بهداشت در مشهد: مراجعه یک میلیون ‌و ۲۰۰ هزار نفر به مراکز درمان ناباروری کشور در سال گذشته مشاوره رایگان روانشناسی برای زوجین در سال اول زندگی مشترک
سرخط خبرها

درج تاریخ انقضا منقضی شد

  • کد خبر: ۲۲۶۶۰۷
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۴
درج تاریخ انقضا منقضی شد
بسته‌بندی هوشمند موادغذایی، برچسب تاریخ انقضا را حذف می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، مفهوم تاریخ انقضا در بسته‌بندی موادغذایی با فناوری‌های هوشمند نوآورانه توسعه یافته گروهی از محققان، به زودی منسوخ خواهد شد.

محققان مجموعه‌ای آزمایش ایجاد کرده‌اند که می‌توانند بسته‌های موادغذایی را به‌طور فعال نشان دهند که آیا محتویات آن آلوده شده است یا خیر.

هدف این پیشرفت ایجاد پل بین تولیدکنندگان موادغذایی و تنظیم‌کننده‌ها برای تقویت ادغام این آزمایش‌ها در محصولات تجاری است و به‌طور بالقوه انقلابی در نحوه تعیین تازگی غذا، کاهش ضایعات و پیشگیری از بیماری ایجاد می‌کند.

بسته‌بندی هوشمند جایگزین تاریخ انقضای مواد غذایی

تولیدکنندگان مواد غذایی که اغلب در تحمیل هزینه‌های اضافی به مصرف‌کنندگان محتاط هستند، ممکن است راه‌حل‌های بسته‌بندی هوشمند را جایگزینی مقرون‌به‌صرفه برای تاریخ انقضای سنتی بدانند.

محققان اظهارکردند که بسته‌بندی هوشمند می‌تواند تولیدکنندگان را از هزینه‌های مرتبط با آسیب‌های شهرت و فراخوان در طول شیوع بیماری‌های ناشی از غذا محافظت کند.

علاوه بر این، این فناوری می‌تواند ضایعات موادغذایی و هزینه‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی را به شدت کاهش دهد و سالانه صد‌ها میلیارد دلار در سطح جهان صرفه‌جویی کند.

ایجاد تعادل بین ایمنی و هزینه

از یک طرف، مردم می‌خواهند غذای سالمی برای خوردن داشته باشند. از سوی دیگر، آنان نمی‌خواهند برای غذای خود هزینه بیشتری بپردازند، زیرا قیمت‌ها در حال حاضر بالا بوده و به نظر می‌رسد در حال افزایش هستند.

سیستم فعلی

محققان استدلال کردند که روش سنتی استفاده از تاریخ‌های انقضا یا مصرف، نه تنها خودسرانه بلکه بیش از حد محتاطانه است. این سیستم اغلب منجر به دور ریختن موادغذایی کاملاً ایمن برای خوردن می‌شود و هزینه‌های هنگفتی را برای تولیدکنندگان و برای مصرف‌کنندگان به همراه دارد.

برای مثال، کانادا سالانه حدود ۴۰ میلیارد دلار موادغذایی را دور می‌ریزد که سرانه ضایعات بالاتری نسبت به ایالات‌متحده یا بریتانیاست.

از سال ۲۰۱۸، گروه تحقیقاتی روش‌های مختلفی مبتنی بر بسته‌بندی را برای شناسایی یا توقف فساد ایجاد و تأیید کرده است که به‌طور بالقوه جایگزین تاریخ انقضای سنتی می‌شود. این راه‌حل‌های نوآورانه شامل روکش نگهدار، آزمایش دستی و ژل‌های باکتریوفاژ قابل اسپری است.

نتایج تحقیق جدید در مجله Nature Reviews Bioengineering منتشر شده است.


منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->