پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود، از قصاص نجات یافت + عکس تولیت آستان قدس رضوی: مرکز درمان ناباروری بشری برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است آموزش‌های تخصصی یک‌ساله برای زوجین در آستانه ازدواج برگزار می‌شود هزینه‌کرد ۱۳۴۶ میلیارد تومان برای بیمارستان رضوی از سال ۱۳۹۹ تاکنون وزیر بهداشت در مشهد: مراجعه یک میلیون ‌و ۲۰۰ هزار نفر به مراکز درمان ناباروری کشور در سال گذشته مشاوره رایگان روانشناسی برای زوجین در سال اول زندگی مشترک مشکل تک‌جنسیتی سالمندی پیش روی کشور است بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور در مشهد افتتاح شد + فیلم آیا برای سالمندی جمعیت آماده‌ایم؟ | جمعیت سالمندان جهان تا ۲۵ سال دیگر دو برابر می‌شود حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از حوادث ناشی از بارندگی خراسان‌رضوی دچار حادثه شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید ۲ دارو بر پایه گیاه زعفران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هوس خوردن برخی غذا‌ها نشان‌دهنده برخی کمبودها در بدن شماست ۵ دلیل که چرا آب گوجه‌فرنگی برای سلامتی شما مفید است
سرخط خبرها

آیا از تأثیر اعجاب‌آور غلات در بهبود دیابت خبر دارید؟

  • کد خبر: ۲۲۶۵۴۵
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
آیا از تأثیر اعجاب‌آور غلات در بهبود دیابت خبر دارید؟
دیابت از جمله بیماری‌هایی است که تنها با مصرف دارو یا تزریق انسولین بهبود نمی‌یابد بلکه باید حتماً از یک رژیم غذایی خاصی برای درمان آن پیروی کرد. تحقیقات جدید نشان داده که غلات باستانی مانند جو و ارزن می‌توانند به افراد مبتلا به دیابت نوع‌۲ در بهبود سلامت قلبشان کمک کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، این تحقیقات در قالب یک متاآنالیز (یک روش آماری که چندین مطالعه را ترکیب کرده و نتایج آن‌ها را یکپارچه می‌کند) انجام گرفت. نتایج آن نیز در نشریه «تغذیه، متابولیسم و بیماری‌های قلبی» انتشار یافت. این تحقیق در واقع شامل ۲۹ کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده و ۱۳ مورد متاآنالیز بود.

نتایج این تحقیق نشان داد مصرف جوی دوسر می‌تواند سطح کلسترول را در افراد مبتلا به دیابت نوع‌۲ بهبود بخشد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رابطه بین غلات باستانی و دیابت مورد نیاز است.

جوی دوسر، برنج قهوه‌ای، ارزن و تمام غلات باستانی دیگر غلات کامل محسوب می‌شوند. غلات کامل نه‌تنها حاوی نشاسته هستند، بلکه فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و چربی‌های سالم را نیز شامل می‌شوند.

دکتر نیت وود، از دانشکده پزشکی ییل، گفت: زمانی که ما نشاسته مصرف می‌کنیم، به سرعت به قندها تجزیه شده و سپس در جریان خون ما جذب می‌شود. این می‌تواند باعث افزایش قند خون شود. با گذشت زمان این افزایش قند خون می‌تواند حساسیت بدن ما به انسولین را کاهش دهد، که اصلی ترین مشکل دیابت نوع ۲ است.

با این حال، چربی‌های سالم و به ‌ویژه فیبر موجود در غلات کامل مانند جو، برنج قهوه‌ای و ارزن سرعت جذب قند غلات به جریان خون را کم کرده و در نتیجه شیب اوج گیری گلوکز را کاهش می‌دهند.

وود در این باره توضیح داد: کاهش شیب اوج گیری گلوکز در خون می تواند باعث حفظ حساسیت بدن به انسولین شود، که به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می‌کند. وود توضیح داد که این یکی از دلایل بزرگی است که خوردن غلات کامل با نرخ پایین دیابت نوع ۲ مرتبط است.

نانسی ام. رایان، از بیمارستان گرینویچ گفت: در مطالعات مشخص شده است که فیبر محلول بر دیابت نوع ۲ و چربی‌های خون (کلسترول و تری گلیسیرید) تأثیر مثبت دارد. فیبر محلول آب را در مجرای روده جذب می کند و ژلی که تشکیل می‌شود می‌تواند تخلیه معده را کُند کند. این ممکن است افزایش قند خون بعد از غذا را در دیابت نوع ۲ کاهش دهد.

کارشناسان می‌گویند برای کمک به مدیریت دیابت نوع ۲، حفظ رژیم غذایی، به ویژه با نظارت بر مصرف کربوهیدرات‌های ساده، کلیدی است. این کربوهیدرات‌ها می توانند به سرعت تجزیه شوند و منجر به افزایش قند خون شوند. کاهش مصرف کلی قند نه تنها از محصولات غلات تصفیه شده (محصولات نانوایی، شیرینی‌ها، دسرها) بلکه از نوشیدنی‌ها یک توصیه قدیمی برای کاهش نوسانات قند خون در بیماران مبتلا به دیابت است.


منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->