سرخط خبرها

عضو شورای شهر مشهد مقدس: برگزاری جشنواره «حکیم توس» جزو اولویت‌های ماست

  • کد خبر: ۲۲۴۹۵۸
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
عضو شورای شهر مشهد مقدس: برگزاری جشنواره «حکیم توس» جزو اولویت‌های ماست
عضو شورای شهر مشهد مقدس گفت: برگزاری جشنواره «حکیم توس» جزو اولویت‌های ماست که آن را پیگیری می‌کنیم. من باور دارم ادبیات قله هنر است.

مهدی ناصحی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: مشهد مقدس در کنار عنوان «پایتخت معنوی ایران» به‌واسطه وجود مرقد مطهر امام‌رضا (ع)، شهر ادبیات و حماسه است. وجود مقبره حکیم توس ابوالقاسم فردوسی و شاعران و نویسندگان ارزشمند و چیره‌دست مشهدی سابقه روشنی به حساب می‌آید. برگزاری جشنواره «حکیم توس» جز اولویت‌های ماست که آن را پیگیری می‌کنیم و من معتقدم ادبیات قله هنر است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه فرهنگی و مدیریت شهری زیباسازی فضای شهری با استفاده از هنر هنرمندان مشهد است، افزود: در این حوزه، معاون فرهنگی ما همکاری بسیار خوبی را با هنرمندان مشهدی داشته است. نمونه بارز در این موضوع، تلاش همکارانم در زمینه المان‌سازی برای برنامه‎‌‌هایی از قبیل «استقبال از بهار»، جشنواره «نور» و سرود‌هایی است که به مناسب سال جدید و ماه مبارک رمضان اجرا شد. همچنین المان‌های زیبایی توسط هنرمندان مشهدی طراحی شده و برای استفاده مردم در مناسبت‌های خاص رونمایی شد.

عضو شورای شهر مشهد بیان کرد: در حوزه‌های مختلفی از جمله تئاتر، فیلم، سرود و اکران و المان‌های شهری از ظرفیت هنرمندان مشهدی استفاده می‌شود.

معتقد هستیم که اگر بخواهیم سیاست‎‌‌های شورا را در حوزه‌های فرهنگی اعمال کنیم، باید در قالب هنر به مردم ارائه شود تا پذیرش آن ارتقا پیدا کند و مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

ناصحی تصریح کرد: در قالب کارگاه‌های تخصصی هنر و رسانه، مسئولان این حوزه در کمیسیون فرهنگی دور هم جمع می‌شوند و در حوزه راهبردی موضوعات را دنبال می‌کنند. در موضوعات اجرایی و تخصصی، از هنرمندان مشهدی دعوت می‌شود و بعد از جمع‌بندی، طرح‌ها به داوری گذاشته می‌شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->