حضرت معصومه‌(س) از شاخص‌های تأثیرگذار بر فرهنگ ما هستند تبلیغات رسانه‌ای در حوزه جوانی جمعیت محدود است ویژه‌برنامه‌های بهزیستی مشهد ویژه دختران برگزار می‌شود جشن بزرگ دختران مهرانه در مشهد برگزار شد یک جامعه شناس: ۳۰ درصد دختران دبیرستانی مدرسه نمی‌روند| رشد شدید تحصیلات عالیه زنان پس از انقلاب مشارکت آستان قدس رضوی در آموزش زیست عفیفانه به خانواده‌ها حمایت ویژه از صندوق‌های خرد روستایی در دولت سیزدهم جمعیت مهمترین مسئله امنیتی و مولفه اول قدرت نظامی کشور خواهد بود تعداد وام‌های پرداخت‌شده برای ازدواج و فرزندآوری رکورد زد| راه اندازی مراکز همسان گزینی عرض ارادت دختران مشهدی به کریمه اهل‌بیت(ع)+فیلم پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان | تکلیف نفقه در دوران عقد چیست؟ بی‌نام‌و‌نشانیم‌ ای‌حضرت پدر! روایتی از زنان مسلمان بااقتدار در تاریخ ایران | درسارای‌ملک‌خانم همسر باذکاوت تیمور یک دخترانه صمیمانه ویدئو | گل‌آرایی حرم حضرت‌معصومه‌(س) با ۵۰ هزار شاخه گل هشدار قرمز یک پزشک| ساده‌انگاری نسبت به سقط جنین حتی در بین خانواده‌های متدین دختری که با بیماری‌ نادرش رفاقت می‌کند هزینه درمان ناباروری در ایران کمتر از سایر کشورها فرزندان سوم و چهارم ۶۵ درصد از سقط جنین‌های خراسان رضوی هستند آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟ زنان به چند ساعت خواب نیاز دارند؟
سرخط خبرها
پویش ملی «مادران نسل رضوی» از دهه کرامت در سراسر کشور آغاز خواهد شد

پویش ملی «مادران نسل رضوی» از دهه کرامت در سراسر کشور آغاز خواهد شد

  • کد خبر: ۲۲۴۶۵۷
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی به تشریح پویش «مادران نسل رضوی» از آغاز دهه کرامت پرداخت.

فاطمه دژبرد در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درخصوص طرح نسل مادران رضوی اظهار کرد: این طرح امسال، در قالب یک پویش ملی مردمی در سراسر کشور از دهه کرامت تا میلاد حضرت زهرا (س) برگزار خواهد شد. 

وی بابیان اینکه هدف از این پویش، تربیت نسل رضوی بر مبنای خدمت به امام معصوم و احیای امر اهل بیت است افزود: هدفمند سازی و جهت دهی فرهنگ نذر در راستای نیاز‌های روز جامعه از اهاف ایت نذر است که در عصر حاضر، جمعیت و فرزنداوری یکی از، نیاز‌های روز جامعه است. 

دژبرد با بیان اینکه این پویش در جهت برآوردن یک نیاز و رفع یک معضل اجتماعی دیده شده، بیان کرد: کمک به فرزنداوری و تکثیر نسل و بالتبع ان کمک به بحران جمعیت رشد مقام معنوی مقام زن و مادر با نذر فرزند در راه خدا و تربیت نسل صالح از دیگر اهداف این پویش خواهد بود.

وی افزود: این پویش در قالب نذر است بطوریکه مادر نذر میکند به واسطه فرزندی که خداوند به ان عطا کرده در راستای ترویج فرزند اوری و ازدیاد نسل شیعه و تربیت نسل رضوی خدمتی را به آستان امام رئوف امام رضا ع انجام دهد. 

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: در این پویش نذر‌های ۸گانه طراحی شده اند از جمله نذر نام، نذر وقت (مادر در یک ساعت مشخص و یا وقت مشخصی به مادران دارای چند فرزند، برای نگهداری از فرزندانش، کمک رسان باشد، یا کمک به انصراف سقط جنین)، نذر اطعام (مادر نذر میکند که یک یا چند وعده غذایی را برای مادران نیازمند درست کند، نذر عقیقه، نذر زیارت (که مادر همراه فرزندش به نیابت از مادران مشتاق زیارت کند)، نذر شفا (مادر نذر میکند قسمتی از هزینه درمان ویا ناباوری و یا فرزند بیمار را بدهد)، نذر تولد (بخشی از هزینه بیمارستان برای تولد فرزند در خانواده نیازمند را بدهد، نذر هدیه (بخشی از هزینه هدیه رضوی را بپردازد هدیه رضوی شامل البسه، کتاب، مواد غذایی است)، نذر روضه الرضا (با مشارکت فرزندانش در منزل اوقاتی را در منزل روضه برگزار کند)، نذر شادیانه (میلاد امام رضا و یا دهه کرامت هدایایی برای کودکان تازه متولدشده خریداری کند) نذر خانه رضوی (مادران مشهدی میزبان زائرانی خواهد بود که چند فرزند دارند و دهه اخر صفر مشرف به مشهد می‌شوند). 

وی افزود: برای این نذر‌ها خدماتی را در نظر گرفتیم که در صورتیکه تحقق یابد اتفاقات مثبتی رقم خواهد خورد، استان مقدس رضوی بخشی از رواق را اختصاص به این پویش داشته باشد تا مراسم اذان گویی و انجام مستحبات در ابتدای تولد فرزندان در این رواق صورت گیرد. 

دژبرد بیان کرد: در واقع همه افرادی که در این پویش شرکت میکنندعضو شبکه بزرگ نسل رضوی می‌شوند که بتوانند با فرزنداوری و تربیت نسل صالح رضوی زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) شوند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.