تبلیغات رسانه‌ای در حوزه جوانی جمعیت محدود است ویژه‌برنامه‌های بهزیستی مشهد ویژه دختران برگزار می‌شود جشن بزرگ دختران مهرانه در مشهد برگزار شد یک جامعه شناس: ۳۰ درصد دختران دبیرستانی مدرسه نمی‌روند| رشد شدید تحصیلات عالیه زنان پس از انقلاب مشارکت آستان قدس رضوی در آموزش زیست عفیفانه به خانواده‌ها حمایت ویژه از صندوق‌های خرد روستایی در دولت سیزدهم جمعیت مهمترین مسئله امنیتی و مولفه اول قدرت نظامی کشور خواهد بود تعداد وام‌های پرداخت‌شده برای ازدواج و فرزندآوری رکورد زد| راه اندازی مراکز همسان گزینی عرض ارادت دختران مشهدی به کریمه اهل‌بیت(ع)+فیلم پاسخ به پرسش‌های حقوقی بانوان | تکلیف نفقه در دوران عقد چیست؟ بی‌نام‌و‌نشانیم‌ ای‌حضرت پدر! روایتی از زنان مسلمان بااقتدار در تاریخ ایران | درسارای‌ملک‌خانم همسر باذکاوت تیمور یک دخترانه صمیمانه ویدئو | گل‌آرایی حرم حضرت‌معصومه‌(س) با ۵۰ هزار شاخه گل هشدار قرمز یک پزشک| ساده‌انگاری نسبت به سقط جنین حتی در بین خانواده‌های متدین دختری که با بیماری‌ نادرش رفاقت می‌کند هزینه درمان ناباروری در ایران کمتر از سایر کشورها فرزندان سوم و چهارم ۶۵ درصد از سقط جنین‌های خراسان رضوی هستند آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟ زنان به چند ساعت خواب نیاز دارند؟ صدور رأی بی‌سابقه به‌نفع بانوان ایرانی
سرخط خبرها
ارتقای ساختار تشکیلاتی حوزه بانوان در شهرداری اولویت جدی ماست

ارتقای ساختار تشکیلاتی حوزه بانوان در شهرداری اولویت جدی ماست

  • کد خبر: ۲۲۴۶۵۲
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
مدیر امور بانوان شهرداری به تشریح فعالیت‌های مختلف در حوزه زن و خانواده در سال جدید پرداخت.

زهرا سوارکار در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درخصوص فعالیت‌های حوزه زن و خانواده اظهار کرد: برابر آسیب‌شناسی برنامه‌های گذشته و ناظر به نیاز مسائل زنان و خانواده و نحوه مواجهه برنامه‌ها و ارزیابی محتوایی و رویکردی، سیاست‌گذاری در حوزه خانواده در دو سطح درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در این دوره در دستورکار قرار گرفت. 

وی با بیان اینکه توجه به موضوعات زن و خانواده را در اولویت کار خود قرار داده‌ایم، افزود: موضوعاتی نظیر حمایت از خانواده، جمعیت و فرزندآوری، ورزش و سلامت، نشاط زنان و دختران، افزایش سرانه فضای سبز و پارک بانوان، گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و اصلاح ساختار تشکیلاتی حوزه زنان و بهبود بستر‌های مناسب مشاغل از جمله اهداف خواهند بود. 

مسئول کمیته مردمی ستاد جمعیت استان با بیان اینکه پیرو رصد و بررسی در طول دوره در راستای تغییر رویکرد و تغییرات اجتماعی و فرهنگی در مسائل زن و خانواده ما با دو نگاه مواجه هستیم، بیان کرد: برخی مسائل مورد توجه واقع نشده و برخی حوزه‌ها به دلیل برخورد سلیقه‌ای مغفول مانده است. 

وی افزود: در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی باید زیرساخت برای نقش‌آفرینی بانوان، آماده و اصلاح شود. در این راستا باید به معرفی الگو‌های موفق و نقش‌آفرین در حوزه زنان پرداخته شود.

مدیر امور بانوان شهرداری تصریح کرد: تلاش کردیم هماهنگی با بخش‌های مختلف ستادی، ارائه پیشنهادات لازم به معاونین جهت حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های متناسب با بانوان (پیوست خانواده) را برای تکامل طرح‌ها و برنامه‌ها در راستای بهبود سلامت جسم و روان و معنویت حوزه بانوان در دستورکار قرار بدهیم. 

سوارکار تصریح کرد: ارتقای مهارت‌های شغلی، شناسایی بانوان فرهیخته و نخبه در ایفای نقش‌های اجتماعی با اولویت نقش مادری و همسری، برنامه‌ریزی در جهت مطالعات و پژوهش در حوزه زنان، مطالبه جهت تحقق و پیگیری‌ تکالیف شهرداری‌ها در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تشویق و ترغیب برای ازدواج و فرزندآوری درون‌سازمانی و برون‌سازمانی از دیگر اهداف ما در حوزه زن و خانواده خواهد بود. 

مدیر امور بانوان شهرداری با بیان اینکه یکی از خلا‌ها جدی ما در شهرداری مشابه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، خلا ساختاری در توجه ویژه به ساختار بانوان و خانواده است گفت: تلاش کردیم طی این دو سال در سطح کلان و مدیریت شهری این تغییر نگاه و نگرش را در حوزه زنان ایجاد کنیم؛ چون تا این اصلاح ساختار اتفاق نیفتد، فرایند‌ها تغییر نخواهد کرد و تازمانی‌که فرایند تغییر نکند، نمی‌توانیم طرح‌ها و برنامه‌ها را اجرایی کنیم. 

سوارکار بیان کرد: تبیین نیاز و ضرورت جایگاه و نقش‌آفرینی حوزه زنان در دستور کار و اولویت‌های کاری سال جدید است و در حوزه برنامه‌ای، پیوست خانواده برای تمام مدیران را به‌جد مطالبه‌گر هستیم. 

وی با بیان اولویت‌های اقدامات در حوزه زن و خانواده گفت: توجه به مطالبات بانوان از مدیران و پیگیری آن، پیگیری اصلاح ساختار سازمانی و ایجاد جایگاه برای بانوان در تمام سطوح ازجمله ستاد، معاونت‌ها، سازمان‌ها، مناطق و...، و
اقدامات شاخص نظیر افزایش و توسعه سرانه فضای سبز ویژه بانوان و افتتاح سایت بانوان در اولویت ماست. گفتنی است چند سایت بانوان با استاندارد‌های لازم از دو سال قبل در چند منطقه مشهد شروع‌به‌کار یا افتتاح شده است که امیدواریم امسال شاهد اتمام پروژه‌های مناطق ۴ و ۶ و ۷ و نیز ساخت در دیگرمناطق باشیم.

وی افزود: همچنین توجه ویژه‌تر به ورزش و سلامت بانوان با اولویت همکاران شاغل و توجه به ورزش‌های عمومی، مناسب‌سازی و ایجاد بستر‌های مناسب برای عرضه محصولات خانگی و تولیدکنندگان خرد با رعایت شئونات اسلامی و ایرانی و بازارچه‌های بانوان، اولویت آموزش‌های تخصصی ویژه خانواده از دیگر اقدامات حوزه زن و خانواده با حمایت و پشتیبانی ظرفیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی خواهد بود. 

مدیر امور بانوان شهرداری همچنین تاکید کرد: هم‌افزایی و پیگیری کشف ظرفیت‌ها و زمینه بهره‌برداری از فرصت‌های مشترک برای حل مسائل بانوان از دیگر برنامه‌های ما در حوزه زن و خانواده خواهد بود. 

سوارکار گفت: مطالبه و پیگیری جهت پیوست خانواده به کلیه برنامه‌های خرد و کلان، تعامل، مشارکت و هم اندیشی با ظرفیت‌های فردی و گروهی جهت تحقق اهداف درون سازمانی و برون سازمانی، مشارکت و همکاری در برنامه‌های حوزه بانوان با سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی و تشکلی باهدف ارتقاء، هم افزایی و معرفی و شناسایی ظرفیت‌ها از جمله برنامه‌های حوزه زن و خانواده خواهد بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.