فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد
سرخط خبرها

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است

  • کد خبر: ۲۲۴۵۱۶
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
  • ۱
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است
نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس امروز در آستانه نهم اردیبهشت، روز شورا‌ها، برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو امروز (۸ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳) در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص طرح سؤال و استیضاح شهردار مشهد اظهار کرد: بعید می‌دانم طرح سؤال از شهردار به استیضاح منجر شود. طرح سؤال برای جلسه علنی روز دوشنبه در دستور کار قرار دارد، اما از نظر آیین‌نامه‌ای و قوانین بالادستی طرح سؤال وجاهت قانونی ندارد و باید دوباره طرح کنند؛ زیرا قبل از سال طرح سؤال داشتند و انصراف دادند.

وی بیان کرد: ما در خصوص بازنشستگی شهردار نه مطلع هستیم و نه چیزی به ما ابلاغ شده است. اگر شهردار بازنشسته باشند نمی‌توانند باقی بمانند. قانون‌گذار اجازه داده که شهردار به خدمت خود ادامه دهند.

حاجی‌بگلو در پاسخ به این سؤال که چرا حساب‌های شهرداری بسته شد، عنوان کرد: این اتفاق در ادوار گذشته رخ داده و در دوره ما قبل از سال نیز بوده است. این مشکل براساس حساب‌وکتاب مالی شهرداری با بانک مورد نظر بوده است. شهرداری سه هزار میلیارد تومان بدهکار بود و خوشبختانه توانستیم مشکل را حل کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به سؤالی مبنی بر تهدید اصحاب رسانه، در نطق خود خاطرنشان کرد: نگاه من به رسانه ویژه است، اصحاب رسانه را از خود می‌دانم و با رسانه بسیار صمیمی هستم. اینکه می‌گویید من رسانه‌ها را تهدید کردم درست نیست؛ زیرا اصحاب رسانه قابل‌تهدید نیستند، رساله اصیل قابل‌تهدید نیست و من نیز در چه جایگاهی هستم که بخواهم تهدید کنم.

وی افزود: ما در روز خبرنگار بیان کردیم که اصحاب رسانه یار شانزدهم شورا باشند. ما هیچ وقت به جایگاه رسانه اهانت نکردیم. فردی بوده که رسانه‌ای نیست، فضای مجازی دارد که هرچه می‌خواهد بیان می‌کند. من نمی‌توانم به فیک‌نیوز‌ها اجازه دهم به رسانه توهین کنند و تهمت بزنند.

امروز، شهرآرا به عنوان رسانه‌ای قوی عمل می‌کند

حاجی‌بگلو در خصوص روزنامه شهرآرا گفت: زمانی گفتم اگر روزنامه شهرآرا را امروز تعطیل کنید، بهتر از فرداست؛ اما امروز باید بگویم شهرآرا به عنوان رسانه‌ای قوی عمل می‌کند. ما پیش از این نسبت به این روزنامه، انتقاداتی داشتیم و در تذکرات مختلف این موضوع را مطرح کردیم. مؤسسه شهرآرا هم این نقطه‌نظرات و دغدغه‌ها را مدنظر قرار داد و امروز این مجموعه به عنوان یک رسانه بسیار قوی شناخته می‌شود و از خبرنگاران حرفه‌ای برخوردار است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به سؤالی مبنی بر رایگان‌کردن اتوبوس، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ در حاشیه‌شهر، ۱۰ خط اتوبوس‌رانی را ۹۰ درصد یعنی با پرداخت ۱۰۰ تومان رایگان کردیم که الان هم انجام می‌شود. در سال ۱۴۰۲، طرح رایگان‌کردن اتوبوس را در شورا مصوب کردیم، اما کمیته انطباق رد کرد؛ هرچند نظر شخصی من این بود که کمیته انطباق اشتباه نظر می‌دهد.

وی در خصوص تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: تفریغ بودجه سال ۱۴۰۲ تصویب شد و من مخالف صددرصد تفریغ بر اساس عملکرد و گزارش حسابرسی و معاونت نظارت شورا بودم، الان نیز مخالف هستم. تخلف در تفریغ بودجه وجود داشته و نیاز به بررسی بیشتر دارد. آنچه در صحن تصویب شد، برای من قابل‌احترام است و تمکین می‌کنم.

پرداخت نامعلوم به ۱۰۰ نفر در شهرداری پیگیری می‌شود

حاجی‌بگلو ادامه داد: در زمینه پرداخت نامعلوم به ۱۰۰ نفر اعلام کردیم که لیست این افراد را مشخص کنند، اما فرمودند لیست را نداریم. من عرض کردم شما تفریغ بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی را در سه ثانیه تصویب می‌کنید، اما به شهرداری سه ماه فرصت می‌دهید تا لیست را اعلام کند. قطعاً این کار ایراد دارد، اما هرچه قانون تصمیم بگیرد، برای ما مهم است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به مصوبه‌ای در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: ما در سال ۱۴۰۰ مصوبه‌ای مبنی بر کمک به شهرستان زابل طی پنج سال داشتیم که سالی ۱۰۰ میلیارد پرداخت کنند و من مخالف بودم؛ زیرا مشکلات حاشیه‌شهر ما بیشتر است. در شهر مشهد مشکلات فراوان است، اما اگر صدا و فریاد ما بلند نباشد و مطالبه‌گری نکنیم، هدفمان محقق نمی‌شود؛ این مدل من است.

وی در خصوص افزایش هزینه الیت بیان کرد: ما الیت را در سال گذشته کاهش دادیم. براساس قانون، مجاز بودیم با نرخ تورم افزایش دهیم، اما ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد و ۴۵ درصد افزایش نداشت.

حاجی‌بگلو در پاسخ به سؤالی مبنی بر کاهش درآمد‌های شهرداری خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱، شهرداری ۲۶ هزار پروانه ساختمانی صادر کرد، اما در سال ۱۴۰۲، چهار هزار پروانه ساختمانی صادر شد.

آیا در شهر کارتن‌خواب داریم؟

وی در پاسخ به این پرسش که حق و حقوق پیمانکاران به کجا رسیده است، اظهار کرد: شهرداری مشهد نزدیک ۴ هزار پیمانکار دارد و آنان را قلب تپنده اجرایی شهرداری می‌دانیم و مطلع هستند که مدل پیمانکاری شهرداری به چه شکل است و در گذشته نیز برای پرداخت مشکلاتی وجود داشته و تلاش داریم تا نیمه شهریور، تمام مطالبات پرداخت شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به این صحبت معاونت فرهنگی و اجتماعی که گفته بودند در شهر کارتن‌خواب نداریم، گفت: منابع مالی برای جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها پیش‌بینی شده است و مصاحبه معاون فرهنگی شهردا‌ری مبنی‌بر نبود کارتن‌خواب در شهر، درست نیست.

حاجی‌بگلو در ادامه تأکید کرد: در سال جاری، اگر طرح تفصیلی به همین شکل باشد، قطعاً دچار کمبود بودجه می‌شویم.

یکی از مشکلات اساسی اصلاح قانون درآمد‌های پایدار است و درحال‌حاضر صدور پروانه‌های ساختمانی در اختیار شهرداری نیست.

وی در خصوص پروژه‌های زودبازده، اضافه کرد: از روز اول خدمت‌گذاری اولین مصوبه، طرح‌های زودبازده بود تا به این وسیله مردم در جذب اعتبارات برای محله و منطقه خود نقش داشته باشند. در بودجه ۱۴۰۴ نیز بودجه‌ای برای این طرح‌ها پیش‌بینی می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: صورت‌های مالی باید بارگزاری شود؛ زیرا حق مردم است و باید مطلع شوند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص وضعیت مشهد در بودجه ۱۴۰۳، بیان کرد: متأسفانه خوب نیست و تمام درخواست‌های ما بی‌نتیجه مانده است و تا سال ۱۴۰۴ از طریق منابع خود، ۴۰۰ اتوبوس را وارد خواهیم کرد.

تشریح آخرین وضعیت قطار مشهد به گلبهار

وی با اشاره به این موضوع که ما سرمایه‌گذار را فراری نمی‌دهیم، بلکه برخی قوانین به‌گونه‌ای بوده که دست‌وپاگیر شده است، بیان کرد: هرکس برای حل مشکل سرمایه‌گذاری ورود پیدا کند، نگران است که شاید در آینده تبعات داشته باشد؛ بنابراین از بار مسئولیت شانه خالی می‌کند و این نگرانی برای مدیران شهری وجود دارد. ما نتوانستیم برای سرمایه‌گذاری در مشهد کاری انجام دهیم، البته همه مسائل به شهرداری برنمی‌گردد، بلکه یک مجموعه استانی است. در گذشته بسیاری از مجموعه‌های مالی در استان بود که آن‌ها را منحل کردند؛ بنابراین بسیاری از منابع مالی از استان خارج شد.

این عضو شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت قطار مشهد به گلبهار تأکید کرد: وزارت راه و مجموعه استانی پیگیر این موضوع هستند و قول دادند تأمین اعتبار کنند که تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد. امیدواریم وزارت راه به تعهد خود عمل کند. تا هفته دولت، فاز یک خط‌سه قطار شهری برای بهره‌برداری آماده می‌شود. تا پایان سال ۱۴۰۴، حفاری‌های تونل قطار شهری در مشهد به اتمام خواهد رسید و فقط به‌دنبال تجهیز و تأمین ناوگان خواهیم بود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت آقای دائمی، گفت: در خصوص ایشان نه چیزی به ما ابلاغ شده و نه موضوعیت دارد. ما نباید در خصوص مسئله‌ای که ابلاغ نشده اظهارنظر کنیم. باید اجازه دهیم خود قانون‌گذار در زمانی که نیاز است، تصمیم بگیرد.

حاجی‌بگلو در خصوص تعیین حریم شهر مشهد و طرقبه‌شاندیز تصریح کرد: هنوز در این زمینه اختلاف داریم. آخرین موضوعی که پیگیری شده در معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری قرار دارد که قول دادند مرز را تعیین کنند و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه نگاه دوره ششم این بوده که شیب خدمت را به مناطق کم‌برخوردار ببرد، عنوان کرد: هر مدلی فکر کنید در این مناطق هزینه می‌کنیم و دنبال این هستیم در مشهد مکانی به نام کم‌برخوردار نداشته باشیم. هنوز جای کار وجود دارد، اما دولت و دستگاه‌های اجرایی نیز باید با شهرداری همراهی کنند.

اختلاف‌نظر قابل‌احترام و امری طبیعی است 

حاجی‌بگلو در زمینه تأثیر اختلافات درون شورا بر دیدگاه مردم، گفت: اگر مجلس را پیگیری کنید، حواشی آن به‌مراتب زیاد است. اگر حواشی در شورا‌ها ۱۰ باشد، در مجلس ۱۰۰ است، اما به‌قدری که به شورا‌ها و حواشی آن اهمیت می‌دهند، به مجلس اهمیت داده نمی‌شود، در حالی که اختلاف‌نظر در مجلس بیشتر است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اختلاف‌نظر قابل‌احترام و امری طبیعی است. بعد از اینکه دستورکاری تصویب می‌شود به آن احترام می‌گذاریم. دوره ششم با وجود کمبود منابع، خدماتی را در سطح شهر ارائه می‌دهد که به‌مراتب بیشتر است. سه ماه است اقدامی را شروع کردیم تا خبر‌های مثبت از شورا و شهرداری خارج شود.

وی در خصوص رسیدگی به فساد تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی خودشان فساد را بررسی می‌کنند. نیاز به مطالبه‌گری رسانه هم هست، اگر دو هفته مطالبه‌گری کنید همه اطلاعات روی سایت بارگذاری می‌شود. صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را درخواست کنید، بسیاری از موضوعات مشخص می‌شود.

حاجی‌بگلو افزود: جلسه ۲۸ اسفند غیرعلنی شد که قانون می‌گوید روز بعد از جلسه غیرعلنی باید تمام گزارشات و مصوبات اطلاع‌رسانی و بارگذاری شود. ما هم نامه زدیم که این کار انجام شود. اگر مطالبه‌گری رسانه‌ها ادامه پیدا کند، جواب می‌دهد؛ ما نیز همراه خواهیم بود.

آمادگی داریم پرسپولیس را به مشهد بیاوریم

موسی الرضا حاجی بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری که مناسبت روز شورا‌ها برگزار شد، درپاسخ به سوالی درباره خرید سهام باشگاه پرسپولیس توسط بانک شهر اظهار کرد: شهرداری مشهد یکی از سهماداران اصلی بانک شهر به شمار می‌آید و با توجه به این موضوع ما نیز به عنوانم سهام‌دار باشگاه پرسپولیس شناخته می‌شویم.

وی ادامه داد: به هرحال در حال حاضر بانک شهر به عنوان یکی از اعضای اصلی کنسرسیوم بانکی که بیشترین سهم را دارد، به عنوان مالک باشگاه پرسپولیس محسوب می‌شود و قرار است هزینه‌های این باشگاه را پرداخت نماید. 

حاجی بگلو افزود: با توجه به این موضوعات و سهامدار بودن شهرداری مشهد در بانک شهر، فعلا می‌توانم این را بگویم که ما این آمادگی را داریم که پرسپولیس را به مشهد بیاوریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
0
0
شما که همیشه مشغول دعوا و مرافعه هستید چه وقتی فرصت میکنید کار کنید برای مردم !!!؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->