اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فصل بهار، بهترین زمان برای انجام حجامت است

  • کد خبر: ۲۲۳۵۹۹
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
فصل بهار، بهترین زمان برای انجام حجامت است
دانش‌آموخته طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: فصل بهار که شروع رویش گل‌ها و جوانه‌زدن و شادابی و سرزندگی است و هوا نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است و در بدن نیز جوش و خروش خاصی برپاست، بهترین فصل برای انجام حجامت است.

 به گزارش شهرآرانیوز، الهه دلشاد با بیان اینکه در زمستان تخلیه و دفع اخلاط بدن به علت سرما و بسته‌شدن منافذ پوستی و… به‌خوبی انجام نشده و بدن در بهار نیازمند پاک‌سازی است، خاطرنشان کرد: بهترین فصل برای انجام حجامت، فصل بهار است و البته باید با تشخیص پزشک و تحت‌نظر وی باشد.

دلشاد تصریح کرد: چنانچه در فصل بهار به علائمی چون سنگینی و درد در سر، سرخی سر و صورت و گردن، خارش بدن و صورت و پیشانی، بروز دمل و بثورات در پوست و دهان، احساس وجود خون در دهان، خون ریزی از ناحیه لثه، بینی و مقعد، خواب زیاد، دیدن خواب‌های مربوط به اشیای قرمز مانند خون و خواب‌های سراسر هیجان مبتلا هستید، حتما با پزشک مرتبط مشورت کرده و سپس با نظر پزشک، اقدام به حجامت کنید.

دلشاد اظهار کرد: حجامت به‌هنگام، اصولی و بهداشتی به بدن سود فراوان می‌رساند و طبق توصیه‌های طب ایرانی، یکی از روش‌های حفظ سلامتی و تدابیر بهاری، حجامت ابتدای بهار است که به پاک‌سازی خون و بدن از مواد زائدی کمک می‌کند که طی زمستان تجمع یافته‌اند، لذا منجر به پیشگیری از برخی مشکلات شایع فصل بهار همچون آلرژی‌ها، جوش و دمل‌ها، کسالت و سنگینی می‌شود.

دانش‌آموخته طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: افرادی که ممانعت خاصی برای حجامت ندارند (البته غیر از: اطفال کمتر دو سال، سنین خیلی بالا، بیماری‌های خاص و کم‌خونی‌های شدید، مزاج‌های سرد یا خشک، افراد خیلی لاغر یا خیلی چاق، اشخاصی که ضعف شدیدی دارند یا از کمبود فشار رنج می‌برند) و مخصوصاً افرادی که حجامت توسط طبیب حاذق طب سنتی به آن‌ها توصیه شده است یا افراد با مزاج گرم و‌ تر (مخصوصاً  زنان یائسه و مردان) و همچنین افراد دارای غلظت یا چربی خون یا اسید اوریک بالا، دارای جوش و دمل‌های پوستی صورت و بالاتنه و دارای احساس سنگینی و حرارت بالای سر و بدن، برای حجامت اقدام کنند.

دلشاد تاکید کرد: توصیه می‌شود صرفاً به مراکز استاندارد برای حجامت مراجعه شود تا مراحل قبل، حین و بعد از حجامت، به‌درستی اجرا شود و طبق قواعد نجومی و حالات بدن و خون در ایام مختلف ماه و سال، حجامت انجام گردد. دانش‌آموخته طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: با شکم گرسنه حجامت نکنید (ترجیحا کره، عسل یا کره‌مربا میل کنید) و از کشیدن سیگار در ساعات قبل و بعد از حجامت اجتناب شود.  

وی تصریح کرد: بهتر است افراد، یک ساعت قبل و بعد از حجامت، شربت، آب‌انار یا انار، عسل، ماء‌الشعیر و مایعات فراوان بنوشند.

دلشاد، ۱۲ ساعت قبل و بعد از حجامت، افراد را از فعالیت سنگین منع کرد و ادامه داد: فرد نباید از ۱۲ ساعت قبل و تا ۲۴ ساعت بعد، لبنیات، تخم‌مرغ، کرفس و ماهی میل کند.

دانش‌آموخته طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: ساعات قبل و بعد از حجامت حمام نکنید و همچنین، حجامت‌کردن بانوان در ایام خاص توصیه نمی‌شود؛ ضمن اینکه وضوگرفتن همراه با تلاوت آیت‌الکرسی یا دعای حجامت در حین حجامت توصیه می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->