یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟ پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی| کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است معاون رئیس جمهور: اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است بیانیه جنبش مطالبه در حمایت از خیزش‌های اعتراضی| اسرائیل غده‌ای سرطانی است که باید حذف شود فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: معلمان سربازان خط مقدم مقابله با هجمه فرهنگی دشمن هستند سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند آیت‌الله علم‌الهدی: هویت بخشی، رسالت امروز معلمان است| سرکوب دانشجویان در آمریکا، تابلوی لیبرال دموکراسی غرب دانشگاه آمریکایی دانشجویان معترض را به اخراج تهدید کرد اسامی کاندیدا‌های شورای وحدت اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس تصاویر پهپاد‌ها جنایت جدید ضدبشری اسرائیل در غزه را فاش کرد+ فیلم حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به رژیم صهیونیستی مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تمدید شد+جزئیات میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را در ۱۴۰۵ به پخش برسانیم
سرخط خبرها

وزیر خارجه لبنان: خواهان جنگ نیستیم

  • کد خبر: ۲۲۳۵۴۲
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱
وزیر خارجه لبنان: خواهان جنگ نیستیم
وزیر خارجه لبنان در پی تهدید‌های رژیم صهیونیستی به گسترش دامنه جنگ تاکید کرد که بیروت خواهان جنگ نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالله بوحبیب در این باره بر پایبندی بیروت به قطعنامه شماره ۱۷۰۱، لزوم توقف جنگ و آمادگی برای ترسیم مرز‌های زمینی با رژیم صهیونیستی در اطراف نقاط مورد مناقشه را تاکید کرد.

عبدالله بوحبیب افزود: «لبنان خواهان جنگی که مطرح است، نخواهد بود».

وی تاکید کرد که راه حل‌های دیپلماتیک مبتنی بر مشروعیت بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل تنها راه تضمین صلح و ثبات بین‌المللی است.

این مقام لبنانی همچنین تصریح کرد که آتش‌بس راه را برای ثبات پایدار در منطقه هموار می‌کند.

قطعنامه ۱۷۰۱ که در ۱۱ اوت ۲۰۰۶ (مرداد ۱۳۸۵) در سازمان ملل تصویب شد، خواستار پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه میان رژیم صهیونیستی و لبنان شد.

دولت لبنان در ۱۲ اوت همان سال به اجماع با این قطعنامه موافقت کرد و ۱۳ اوت نیز ائتلاف کابینه وقت رژیم صهیونیستی این قطعنامه را با ۲۴ رأی مثبت و یک رأی ممتنع تصویب کرد.

این آتش‌بس در چهاردهم همان ماه و در ساعت هشت (به وقت محلی) اجرایی شد. همچنین این قطعنامه خواستار ایجاد یک منطقه حائل در مرز جنوب لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی است.

نقض قطعنامه ۱۷۰۱ به دست رژیم صهیونیستی همواره محل اعتراض مقامات مختلف لبنان بوده است؛ میشل عون رئیس جمهوری سابق لبنان چند سال پیس اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی بیش از ۱۱ هزار بار قطعنامه پایان جنگ ۳۳ روزه را نقض کرده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->