ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود

  • کد خبر: ۲۲۲۹۵۴
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود
رئیس مرکز بین‌الملل وزارت نیرو گفت: پروژه اتصال برقی ایران، روسیه و آذربایجان در مراحل پایانی قرار دارد و به‌زودی عملیاتی خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز مجتبی اکبری افزود: اجرایی شدن این پروژه این امکان را فراهم می‌کند که زمانی که برق نیاز داریم، وارد و مازاد برق تولیدی خود را به این کشور‌ها صادر کنیم.

وی در خصوص امکان صادرات برق تجدیدپذیر‌ها به سه کشور ترکیه، افغانستان و پاکستان، گفت: ۱۶ فروردین‌ماه که وزیر انرژی ترکیه به ایران آمد یک درخواست داشت که در حوزه تجدیدپذیر‌ها و همچنین تبادل برق با کشور‌های ترانزیتی با آنها همکاری داشته باشیم.

رئیس مرکز بین‌الملل وزارت نیرو خاطرنشان کرد: کار‌ها و مذاکرات تبادل برق بین ایران و ترکیه شروع شده و تا دو ماه آینده اطلاعات کامل آن اعلام خواهد شد.

اکبری گفت: با استفاده از خط بک تو بک (رفت و برگشت) بتواینم شهر وان- خوی را برای تبادل برق متصل کنیم که نیازمند مبانی حقوقی و قراردادی است. اکنون پیگیر این الزام‌ها و مبانی قانونی هستیم.

عصر چهارشنبه چهارم بهمن ماه سال گذشته با حضور ابراهیم رئیسی و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، مهدی مقیم زاده و اورهان کالدیریم به منظور بهره‌برداری از خط ۴۰۰ کیلوولت HVDC-BtB خوی (ایران) - وان (ترکیه)، قرارداد بهره‌برداری خط ما بین شرکت مدیریت شبکه برق ایران و شرکت تیاش ترکیه را در آنکارا امضا و مبادله کردند.

مهدی مقیم زاده با بیان اینکه این قرارداد در ۳۱ بند و ۲۷ پیوست تنظیم شده است گفت: بهره‌برداری خط با اتصال BtB HVDC در پست وان از تجهیزات با فناوری روز استفاده می‌کند که نخستین تجربه اتصال برون‌مرزی ایران از طریق زیرساخت HVDC است.

وی افزود: به منظور بهره‌برداری مطمئن خط، همه ابعاد فنی این قرار داد اعم از بهره‌برداری، کنترل، برنامه‌ریزی تبادل، تعمیرات، حفاظت، سنجش انرژی، مخابرات، تبادل داده، شرایط اضطراری، حوادث، بازیابی و استاندارد‌ها در قالب موافقتنامه بهره‌برداری تنظیم شده است.

وی ادامه داد: ایستگاه‌های BtB HVDC به منظور بهره‌برداری و اتصال شبکه دو کشور با استاندارد‌ها و یا کمیت‌های متفاوت فرکانس، ولتاژ و فاز مورد استفاده قرار می‌گیرند و به این نوع اتصال، آسنکرون گفته می‌شود.

سرپرست مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان کرد: بهره‌برداری آزمایشی این ایستگاه در سال گذشته با موفقیت انجام شد و با امضا این سند آماده بهره‌برداری دائم است که امکان تبادل و تجارت برق با ترکیه و سایر کشور‌های اروپایی را فراهم می‌کنید.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->