چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود

  • کد خبر: ۲۲۲۹۱۴
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
  • ۱
متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود
شهردار تهران با تأکید بر اینکه گام اول تولید قطار ملی مترو برداشته شده است، تصریح کرد: گام اول به‌خوبی برداشته شده است و شهر‌هایی که مترو دارند، می‌توانند از آن استفاده کنند و دیگر نیازی نیست که معطل سازوکار ۲ هزار واگنی که وزارت کشور قرار است بخرد، بمانند.

استادی | شهرآرانیوز؛ تأمین ناوگان حمل‌ونقل عمومی امروز به یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری در شهر‌ها به‌ویژه در کلان‌شهر‌ها تبدیل شده است. از یک‌طرف سن ناوگان اتوبوس در بسیاری از شهر‌ها زیاد و همین باعث شده است روزبه‌روز بر تعداد اتوبوس‌های ازرده‌خارج افزوده شود و از طرف دیگر، قیمت زیاد اتوبوس، نبود حمایت دولت برای خرید ناوگان و ظرفیت نه‌چندان خوب تولید اتوبوس در داخل کشور، باعث شده است که شهرداری‌ها در کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌سختی بتوانند حمل‌ونقل عمومی را سرپا نگه دارند. شهر‌هایی هم که خط مترو در آنها ساخته شده است، علاوه بر اتوبوس باید با مشکل خرید واگن هم دست‌وپنجه نرم کنند.

شهرداری تهران، اما مدتی است که راه‌های جدیدی برای تأمین و خرید اتوبوس و واگن مترو پیدا کرده است. در حاشیه جلسه روز پنجشنبه شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها، شهردار تهران و معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری این شهر به تشریح این اقدامات پرداخت و قرار شد این تجربه تمام‌وکمال در اختیار دیگر شهر‌ها قرار گیرد؛ تجربه‌ای که شاید بتواند مسیر تأمین ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کلان‌شهر‌ها را هموار کند.

مترو ملی برای مشهد

شهردار تهران با تأکید بر اینکه گام اول تولید قطار ملی مترو برداشته شده است، تصریح کرد: گام اول به‌خوبی برداشته شده است و شهر‌هایی که مترو دارند، می‌توانند از آن استفاده کنند و دیگر نیازی نیست که معطل سازوکار ۲ هزار واگنی که وزارت کشور قرار است بخرد، بمانند.

الگوی تهران برای اتوبوس ارزان

علیرضا زاکانی در ادامه و با اشاره به مسیر‌های جدیدی که برای تأمین اتوبوس و تاکسی وجود دارد، تأکید کرد: برای تأمین اتوبوس و تاکسی ظرفیتی در داخل کشور وجود دارد، اما مسیر و ظرفیت جدیدی برای تهران باز شده است که می‌توانیم آن را برای دیگر شهر‌ها هم به اشتراک بگذاریم.

 در این مسیر جدید قیمت اتوبوس از حدود ۳۰۰ هزار یورو به ۲۰۰ هزار یورو کاهش پیدا می‌کند و یک‌ماهه در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد. می‌شود برای این موضوع یک کار مشترک تعریف کرد که همه کشور بهره بگیرند و لازم نیست خودمان را با برخی قیدوبند‌ها محدود کنیم.

پیش‌گامی شهرداری تهران برای واگن‌های ملی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در بخشی از صدونوزدهمین جلسه مجمع شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها که در مشهد برگزار شد، با اشاره به لزوم حل معضل ترافیک در شهر‌ها و مطالبه جدی مردم در این زمینه از شهرداری‌ها، گفت: حل این مشکل نیازمند وضع قوانین جدید و نو است که در تهران درحال انجام آن هستیم و موضوع دیگر، نوسازی ناوگان و بهسازی آن است که شهرداری‌ها دراین‌زمینه دچار مشکلات جدی هستند.

محسن هرمزی با بیان اینکه بعد از واگن‌های خط ۲ مشهد، دیگر هیچ واگن مترویی وارد کشور نشده است، ادامه داد: در ماجرای واگن، شهرداری‌ها فعلا به دریافت مجوز بالادستی و همکاری دولت نیاز دارند، اما شهرداری تهران برای ساخت واگن ملی مترو پیش‌قدم شده است. ما در این دوره توانستیم قطار ملی را به ثمر برسانیم و امروز این پروژه همه تست‌ها را طی کرده است و آمادگی داریم با شرکتی که تأسیس شده است، به شهرداری‌ها کمک کنیم و این تجربه و انتقال فناوری را در اختیار شهر‌ها قرار دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
0
2
در ایران چیزی بنام ملی وجود نداره همش چینیه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->