پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم
سرخط خبرها

سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد

  • کد خبر: ۲۲۲۹۰۷
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد
دبیر اجرایی کنفرانس علمی سرطان‌های کولورکتال و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سرطان‌های گوارشی از جمله روده بزرگ جزو سرطان‌های شایع در نقاط مختلف کشور بوده و این نوع سرطان به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر زهره پیشه‌ور در کنفرانس علمی سرطان‌های کولورکتال، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش معرفی تازه‌های سرطان روده بزرگ و در ۲ پنل تخصصی هم که با موضوعات مدیریت سرطان کولورکتال پیشرفته و متاستاتیک و درمان سرطان رکتوم بدون جراحی برگزار می‌شود آخرین تجربیات درمانی و تحقیقاتی متخصصان این حوزه بیان شد.

وی تصریح کرد: در سرطان روده بزرگ و موضوع رکتوم انجام MRI اهمیت زیادی در تشخیص صحیح و مدیریت درمان دارد و در همین خصوص یک سخنرانی تخصصی با این موضوع برگزار شد.

دبیر اجرایی کنفرانس علمی سرطان‌های کولورکتال با بیان اینکه در این کنفرانس ۴ سخنرانی اصلی و ۲ پنل تخصصی ارائه شده و در هر پنل از ظرفیت‌های تخصص‌های مختلف مرتبط استفاده شدخاطرنشان کرد: در این پنل‌های تخصصی دکتر رهام سالک، دکتر علی‌تقی‌زاده، دکتر فرزاد بیدویی و دکتر سیدامیر آل‌داوود، متخصصان رادیوانکولوژی، دکتر احسان سلطانی و دکتر احسان حسن‌زاده، متخصصان جراحی عمومی و فلوشیپ جراحی سرطان، دکتر آتنا آقایی، متخصص پزشکی هسته‌ای، دکتر آنیتا آل‌نبی، متخصص پاتولوژی، دکتر مسعود پزشکی‌راد، متخصص رادیولوژی و دکتر محمدرضا فرزانه‌فر، فوق تخصص گوارش آخرین تجربیات خود در حوزه تشخیص و درمان سرطان روده بزرگ را بیان کردند؛ همچنین سخنرانی‌های این همایش علمی هم با موضوعات تازه‌های MRI کانسر رکتوم، تازه‌های اندوسکوپیک اولترا سوند (EUS) در تشخیص کانسر رکتوم، مدیریت درمان در کانسر کولورکتال متاستاتیک و تازه‌های جراحی کولورکتال بوده و سخنرانان این ۴ حوزه تخصصی هم دکتر حوریه سلیمانی، متخصص رادیولوژی، دکتر حسن وثوقی‌نیا، فوق تخصص گوارش، دکتر علی یعقوبی‌جویباری، متخصص رادیوانکولوژی و دکتر عباس عبداللهی، متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ جراحی کولورکتال بودند.

دکتر پیشه‌ور تاکید کرد: سرطان‌های گوارشی از جمله روده بزرگ جزو سرطان‌های شایع در نقاط مختلف کشور بوده و پس از سرطان‌های پستان در خانم‌ها و معده در آقایان آمار بالای سرطان روده بزرگ را در هر دو گروه جنسی داریم این نوع سرطان به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد.

وی اضافه کرد: بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان روده بزرگ با رعایت نکات پیشگیرانه قابل پیشگیری هستند و اگر فردی مبتلا شد و تشخیص صحیح و درمان به‌هنگام برایش باشد می‌تواند بر سرطان غلبه کرده و به شرایط عادی زندگی بازگردد.

متخصص رادیوانکولوژی افزود: برگزاری دوره‌های قبل کمک بزرگی در تازه‌های تشخیص درمان سرطان روه بزرگ کرد و پزشکان حاضر در این همایش درصد موفقیت بالایی در اقدامات درمانی انجام شده‌شان داشتند.

از هر ۱۰ بیمار سرطانی یک از نفر آنها مبتلا به سرطان روده بزرگ است

در این همایش دکتر علی تقی‌زاده، دبیر علمی کنفرانس علمی سرطان‌های کولورکتال و دانشیار گروه رادیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در سخنانی گفت: در آقایان سرطان‌های معده، پروستات و ریه در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند و پس از آن سرطان روده بزرگ بوده در جایگاه چهارم قرار گرفته است و در خانم‌ها هم این نوع سرطان پس از سرطان‌های پستان و معده در جایگاه سوم بوده است.

وی افزود: سالانه ۷۳۵۴ مورد جدید سرطان روده بزرگ در آقایان و ۵۵۴۵ مورد در خانم‌ها شناسایی می‌شود و در مجموع هر دو گروه جنسی سرطان روده بزرگ بعد از معده و پستان در جایگاه سوم قرار دارد.

دبیر علمی کنفرانس علمی سرطان‌های کولورکتال با اشاره به اینکه سالانه ۱۲ هزار ۸۹۹ مورد جدید در مبتلایان به به سرطان روده بزرگ اضافه می‌شود، بیان کرد: طبق آخرین آمار‌های ثبت شده ۱۰ درصد از مجموع سرطان‌ها در کشور مربوط به سرطان روده بزرگ بوده و از هر ۱۰ بیمار سرطانی یک از نفر آنها مبتلای به این نوع سرطان است.

دکتر تقی‌زاده تصریح کرد: اقدامات انجام شده درمانی در مبتلایان به سرطان روده بزرگ اعم از اعمال جراحی و شیمی درمانی‌ها نقش بسزایی در درمان بیماران مبتلا به این نوع سرطان داشته است.

وی با ذکر این نکته که تغذیه نامناسب، چاقی، عدم تحرک مناسب، مصرف زیاد غذا‌های پرکالری، مصرف سیگار، الکل و دخانیات و افزایش میزان مصرف نمک و روغن از جمله مواردی است که ریسک ابتلا به این سرطان را افزایش می‌دهد، تاکید کرد: اگر موارد پیشگیرانه رعایت شود می‌توان از ابتلای به بسیاری از بیماری‌ها، سکته‌ها و سرطان‌ها از جمله سرطان روده بزرگ جلوگیری کرد.

متخصص رادیوانکولوژی خاطرشان کرد: معتقدیم که باید روی موضوع پیشگیری از ابتلای به انواع بیماری‌ها از جمله سرطان روده بزرگ هم کار کرد و قطعاً هرچه قدر که در این حوزه هزینه شود آورده به مراتب بیشتری در حفظ سلامت آحاد مختلف جامعه دارد و از تحمیل هزینه‌های بالای دارو و درمان و همچنین عوارض و مشکلات ناشی از بیماری در فرد بیمار و خانواده و اطرافیان وی جلوگیری می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، سمینار سرطان‌های کولورکتال از شواهد علمی تا بالین با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از پزشکان و صاحب نظران این حوزه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

در این سمینار تخصصی به موضوعاتی همچون اهمیت درمان و تشخیص سرطان‌های کولورکتال، آخرین دستاورد‌های علمی در زمینه تشخیص و درمان سرطان‌های کولورکتال پرداخته شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->