پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد

  • کد خبر: ۲۲۲۶۴۰
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد
شهردار منطقه یک مشهد گفت: ۵۷۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در این منطقه در راستای کنترل و نظارت بر ساخت‌وساز‌ها در سال گذشته مهروموم شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین عبدالله‌زاده دراین‌باره بیان کرد: نظارت بر ساخت‌و‌سازها در محدوده و حریم شهرها از وظایف اصلی و بسیار مهم شهرداری‌ها به منظور صیانت از حقوق شهر و شهروندان بوده و زمینه‌ساز حفظ کیفیت و استانداردسازی در توسعه شهرهاست.

وی اضافه کرد: ۵۷۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در این منطقه در راستای کنترل و نظارت بر ساخت‌وسازها در سال گذشته مهروموم شد و از این تعداد، ۲۵۴ مورد فک پلمب و ۵۱ مورد با پیگیری مالکان و رفع نواقص و کاستی‌ها منجر به رفع پلمب شده است.

شهردار منطقه یک مشهد ادامه داد: در این راستا، پارسال تعداد ۸۸۸ مورد اخطاریه توقف عملیات عمرانی و ساختمانی برای واحدهای دارای ساخت‌وساز غیراصولی و ناایمن صادر شد و بیش از ۲ هزار اخطاریه ایمنی و پیگیری برای موارد متخلف ساختمانی صادر شده است.

عبدالله‌زاده افزود: همچنین هفت مورد از ساخت‌وسازهای غیرمجاز بنا، منجر به اجرای برش اسکلت توسط شهرداری منطقه شد که این عملیات نیز در مساحتی بالغ بر ۶۶۰ مترمربع اجرا شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز با پیگیری مهندسان اداره نظارت بر ساخت‌وسازهای منطقه مبنی بر اجرای آرای قضایی صادره، ۴۱ مورد اجرای رأی قلع کمیسیون ماده 100 توسط خود مالکان انجام شد.

منطقه یک شهرداری مشهد با هزار و ۵۰۵ هکتار وسعت به لحاظ مرکزیت شهری از نظر تجاری،‌ اداری،‌ جمعیت و ترافیک حجم بیش از اندازه‌ای را در خود جای داده است. شهرداری این منطقه در سال ۱۳۶۳ تأسیس شده است.

این منطقه محل تمرکز عمده فعالیت‌های مرکز شهر شامل بانک‌ها و ادارات دولتی، دفاتر روزنامه و انتشارات، بیمارستان‌ها و مراکز پژوهش، و فروشگاه‌های بزرگ است و در ساختار شهری جایگاه خاصی دارد. جمعیت این منطقه طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، حدود ۱۶۷ هزار نفر است.

این منطقه از شمال به میدان استقلال، بولوار فردوسی، میدان فردوسی، بولوار سپهبد قرنی، خیابان توحید، میدان شهدا، از شرق به خیابان دانشگاه، میدان دکتر شریعتی، خیابان کوهسنگی، از جنوب به بولوار شهید محمد منتظری، میدان فلسطین، بولوار ملک‌آباد، میدان آزادی و از غرب به میدان آزادی، بزرگراه آزادی و میدان استقلال متصل است.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->