ورود ۱۴ هواپیمای اورهال شده به ناوگان حمل و نقل هوایی کشور قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) نات‌کوین به‌زودی لیست خواهد شد + جزئیات حافظه سازمانی؛ ثبت دانش پنهان جزئیات تازه درباره رقم و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ مبالغ ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان برای رهن آپارتمان‌های منطقه سیدی مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) محمود سیادت: بهار سرمایه‌گذاری در افغانستان از راه رسیده است آیا بازار خودرو به آرامش رسیده است؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ضرورت احیای پرداخت وام ودیعه مسکن برای کارگران مستاجر

  • کد خبر: ۲۱۸۵۰۲
  • ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
ضرورت احیای پرداخت وام ودیعه مسکن برای کارگران مستاجر
یک کارشناس حوزه کار گفت: تصویب حداقل دستمزد ملی مانند کارمندان می‌تواند از طریق مجلس انجام شود، اما فرایند مذاکرات دستمزد کارگران به شکل سه جانبه در شورای عالی کار صورت می‌گیرد و از طریق مجلس عملی نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید حاج‌اسماعیلی  اظهار کرد: دستمزد در تمام دنیا بر اساس استانداردهای سازمان جهانی کار به صورت چانه زنی تعیین می‌شود و دولت ها به دلیل اختلافاتی که بین صنوف مختلف و گروه‌های کارگری و کارفرمایی بروز می کند در این فرایند حضور دارند و نقش تعدیل کننده و کمک کننده را ایفا می کند.

وی با بیان اینکه نقش دولت در مذاکرات دستمزد انکارناپذیر است، افزود: حداقل دستمزد را که به عنوان دستمزد ملی اعلام می شود می توانیم هر سال از طریق مجلس تصویب کنیم ولی اینکه بتوان مذاکرات دستمزد را از طریق مجلس دنبال کرد غیر ممکن است و عملی نیست.

این کارشناس حوزه کار تصریح کرد: ما باید سایر سطوح مزدی را هر ساله به دلیل تورم افزایش بدهیم و این کار مجلس نیست، چون بخش‌های متعدد باید در این زمینه چانه زنی کنند و این خلاف سه جانبه گرایی است. سه جانبه گرایی در سازمان جهانی کار به عنوان یک اصل و حق برای گروه کارگری تعریف شده و در صنوف و بنگاه‌های مختلف حتی به صورت جغرافیایی و استانی شکل می‌گیرد.

به گفته حاج اسماعیلی، حضور و مشارکت گروه‌های کارگری و کارفرمایی در تعامل با هم باید در میز مذاکره شکل بگیرد و از طریق مجلس امکان‌پذیر نیست ولی تصویب حداقل دستمزد ملی می تواند مثل کارمندان توسط مجلس انجام شود لذا بعید می دانم که مجلس وارد این فاز شود چون دستمزد کارگری باید سه جانبه تعیین شود و این امر با قوانین بالادستی و حقوق کار در تعارض است.

وی در عین حال درباره راهکارهای تقویت معیشت خانوارهای کارگری گفت: برای افزایش حقوق و دستمزد در کارگاه‌ها دو کار می توان انجام داد. یک راه توزیع یارانه ها و توسعه کالابرگ است که مورد استقبال واقع شده و امیدواریم دولت تلاش کند دهک های بیشتر را مشمول کند و کالاهای بیشتر را در سبد یارانه مردم ببیند.

حاج اسماعیلی اضافه کرد: به دلیل گرانی مسکن و افزایش اجاره بها، می توان وام های ودیعه اجاره مسکن ارزان قیمت را دوباره احیا کرد. وام ودیعه مسکن مدتی در دولت قبل اجرا شد و می توان این وام را برای کارگران مستأجر تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان با نظارت دولت شارژ کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->