سرخط خبرها

مروری بر سریال‌های خاطره‎‌انگیز نوروزی در سال‌های اخیر + خلاصه داستان

  • کد خبر: ۲۱۷۹۹۱
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
مروری بر سریال‌های خاطره‎‌انگیز نوروزی در سال‌های اخیر + خلاصه داستان
در سال‌های اخیر، سریال‌های به یادماندنی در ایام نوروز از تلویزیون پخش شده که بسیاری از آنها هنوز هم برای مخاطبان سیما خاطره‌انگیز هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، آثاری که برای پخش در ایام تعطیلات نوروز ساخته می‌شدند، حال و هوای ویژه‌ای داشتند. سریال‌هایی که معمولاً در ژانر کمدی هستند یا اغلب آن‌ها فضایی سرگرم‌کننده دارند، فضایی که خیلی زود قلابش را به ذهن مخاطب گیر می‌اندازد و او را تا پایان تعطیلات نوروز، پای تماشای کار نگه می‌دارد. سابقه ساخت سریال‌های نوروزی در تلویزیون ایران بسیار طولانی است و از دیرباز شبکه‌های مختلف سیما برنامه ویژه‌ای برای ایام نوروز داشتند. در این گزارش مروری داریم بر شاخص‌ترین سریال‌های نوروزی تلویزیون در سال‌های اخیر، سریال‌هایی که هرکدام از آن‌ها حال و هوای خود را داشتند و بعضا به آثاری جریان‌ساز و تأثیرگذار تبدیل شدند.

«چاردیواری»

سیروس مقدم کارگردان و محسن تنابنده و سعیدآقاخانی نویسندگان این سریال بودند که از ۲۸ اسفند ۱۳۸۸ تا پایان نوروز در ۱۵ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای از شبکه یک پخش می‌شد. این سریال ژانری طنز، خانوادگی و اجتماعی دارد.

خلاصه داستان

داستان سریال چاردیواری دربارهٔ جوانی به نام نادر است که در گذشته درخواست دختر جوان و متمولی به نام مریم را برای ازدواج ظاهری و رسمی قبول کرده، مریم که قصد داشته با این ازدواج در خارج از کشور ادامه تحصیل دهد، حالا پس از چند سال از خارج از کشور برگشته و قصد دارد به ازدواج با نادر خاتمه بدهد. به همین خاطر، با همکاری نادر در برابر پدرش صحنه‌سازی می‌کند که گویی او و نادر پس از چند سال زندگی مشترک، با هم اختلاف دارند. از سوی دیگر نادر در رابطه با خانواده پدری‌اش نیز دچار مسائلی است که وضعیت او را در این مسیر پیچیده‌تر می‌کند.

بازیگران

امیر جعفری، بهنوش طباطبایی، سعید آقاخانی، آتیلا پسیانی، مریم امیرجلالی، جواد عزتی، نعیمه نظام‌دوست، مهران رجبی و ناهید مسلمی از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال ایفای نقش کردند.

مروری بر سریال‌های خاطره‎‌انگیز نوروزی در سال‌های اخیر

«وفا»

مجموعه تلویزیونی وفا به کارگردانی محمدحسین لطیفی در نوروز سال ۱۳۸۵ از شبکه سوم نمایش داده می‌شد.

خلاصه داستان

 سریال وفا درباره عشق جوانی ایرانی_ یهودی به نام ژوبین پناهی و دختری لبنانی-ایرانی به نام وفا است که به اتهام جاسوسی برای اسرائیل در ایران زندانی شده، او به دلیل مشکلات روحی و روانی ناشی از کشته شدن پدر و مادرش در انفجار بمبی در قبرس  و دوری از  وفا در تیمارستان بستری شده است. ژوبین توسط جاسوس اسرائیلی که نام مستعارش خرچنگ است از تیمارستان فراری داده شده و پس از تغییر قیافه و با هویت جعلی همراه خرچنگ از ایران به اردن و منزل دیوید می‌رود؛ سپس با نقشه قبلی دیوید برای دیدن وفا به لبنان‌ می‌رود و بعد از مدتی، دیوید و خرچنگ به او می‌پیوندند. ژوبین پس از بی‌توجهی‌های وفا، واقعیت را به او و پدرش می‌گوید، اما وفا از ژوبین می‌خواهد که به او فرصت دهد. بعد از چند روز، وفا پیشنهاد ژوبین را برای فرار قبول می‌کند و اتفاقاتی رخ می‌دهد. 

بازیگران

پوریا پورسرخ، هانیه توسلی، فرهاد قائمیان، فرهاد اصلانی، مجید یاسر، الیزابت امینی و لیدا عباسی در این سریال نقش بازی کردند.

مروری بر سریال‌های خاطره‎‌انگیز نوروزی در سال‌های اخیر

«مرد هزارچهره»

سریال کمدی مرد هزارچهره در سال ۱۳۸۷ به کارگردانی مهران مدیری در ایام نوروز از شبکه ۳ پخش می‌شد.

خلاصه داستان 

این مجموعه روایتگر داستانی اجتماعی است و موقعیت‌های مختلفی را به تصویر می‌کشد که ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیفتد تا به جای دیگری اشتباه گرفته شود. نکته قابل تامل درباره مرد هزارچهره تعدد لوکیشن، استفاده از حیوانات سینمایی به مربیگری امیر رهبری بوده که تفاوت‌های فراوانی با آثار قبلی مهران مدیری دارد.

بازیگران

مهران مدیری، بهاره رهنما، علیرضا خمسه، پژمان بازغی، شقایق دهقان، غلامرضا نیکخواه، پرویز فلاحی‌پور، رسول نجفیان و... در این سریال ایفای نقش کردند.

مروری بر سریال‌های خاطره‎‌انگیز نوروزی در سال‌های اخیر

«قرارگاه مسکونی»

قرارگاه مسکونی در سال ۱۳۸۵ به کارگردانی سیدجواد رضویان و نویسندگی علیرضا مسعودی ساخته و در نوروز ۱۳۸۷ از شبکه پنج پخش شد.

خلاصه داستان

این سریال یکی از پرستاره‌ترین سریال‌های کمدی ایران است و داستان سریال در پادگانی واقع در یکی از مناطق مرزی می‌گذرد. در آستانه عید نوروز، با مرخصی چند تن از سربازان پادگان موافقت نمی‌شود. آن سربازان با هم نیز رفیق هستند، تصمیم به فرار از پادگان می‌گیرند، اما هر بار به در بسته می‌خورند و همین ماجرا‌ها منجر به خلق موقعیت‌هایی کمدی می‌شود.

بازیگران

مهران غفوریان، جواد عزتی، سیدجواد رضویان، علی صادقی، سیدعلی صالحی، یوسف صیادی، قاسم زارع، مهران رجبی و... در این سریال ایفای نقش کردند.

مروری بر سریال‌های خاطره‎‌انگیز نوروزی در سال‌های اخیر

«ترش و شیرین»

مجموعه تلویزیونی ترش و شیرین به کارگردانی رضا عطاران و نویسندگی سروش صحت و محمدرضا آرین است که در نوروز ۱۳۸۶ از شبکه ۳ پخش شد.

خلاصه داستان

مریم امیرجلالی که در نقش نصرت خانم، زنی متکی به خود است که پس از مرگ شوهرش کمر همت بسته که فرزندان قد و نیم قدش را به سختی، اما آبرومندانه از آب و گل در آورد. داستان از جایی شروع می‌شود که مهلت خانه اجاره‌ای نصرت خانم به سر آمده و او مجبور است به خانه‌ای دیگر نقل مکان کند، اما این جابه‌جایی باعث بروز ماجرا‌هایی می‌شود که مسیر زندگی نصرت خانم و خانواده‌اش را تغییر می‌دهد.

بازیگران

حمید لولایی، مریم امیرجلالی، رضا عطاران، شهره سلطانی، آناهیتا همتی، رضا شفیعی‌جم، آناهیتا افشار، احمد پورمخبر و...  در این سریال ایفای نقش کردند.

مروری بر سریال‌های خاطره‎‌انگیز نوروزی در سال‌های اخیر

«جایزه بزرگ»

سریال جایزه بزرگ به کارگردانی مهران مدیری در سال ۱۳۸۴ از شبکه ۳ سیما پخش می‌شد.

خلاصه داستان

داستان درباره خانواده‌ای است که از نظر مالی وضع مناسبی ندارند در همین حین یکی از اعضای خانواده به نام «بیژن جمالی» خبردار می‌شود که در قرعه‌کشی بانک، برنده یک اتومبیل بسیار گران‌قیمت شده است. او از شنیدن این خبر خوشحال می‌شود و برای گرفتن جایزه به بانک مراجعه می‌کند، اما متصدی بانک به او می‌گوید این اتومبیل را به‌طور مشترک با فردی دیگر در اراک به نام «کامبیز باقی» برنده شده‌است. از این زمان به بعد است که ماجرا‌ها و مشکلاتی آغاز می‌شود و همه سعی دارند سهم بیشتری از فروش ماشین ببرند که باعث ایجاد وقایع کمدی می‌شود.

بازیگران

سیامک انصاری، مهران مدیری، سیدجواد رضویان، ساعد هدایتی، رضا شفیعی‌جم، بهنوش بختیاری و روشنک عجمیان و... در این سریال ایفای نقش کردند.

مروری بر سریال‌های خاطره‎‌انگیز نوروزی در سال‌های اخیر

«راه در رو»

سریال راه‌در‎رو به کارگردانی سعید آقاخانی در نوروز سال ۱۳۹۰ از شبکه ۳ سیما پخش شد.

خلاصه داستان

زن و شوهری به همراه خواهرش که علی‌رغم سن بالایش مجرد است در خانه‌ای اجاره‌ای زندگی می‌کنند. مشکلات مالی آن‌ها از یک ماجرای کلاهبرداری نشئت می‌گیرد که آن‌ها را در مخمصه‌ای بزرگ می‌اندازد.

بازیگران

مهران غفوریان، مونا بیگی، مرجانه گلچین، یوسف تیموری، امیر غفارمنش، جلیل فرجاد و... در این سریال ایفای نقش کردند.

مروری بر سریال‌های خاطره‎‌انگیز نوروزی در سال‌های اخیر

«پایتخت»

پایتخت، مجموعه تلویزیونی ایرانی در سبک طنز است که سیروس مقدم و الهام غفوری به  ترتیب کارگردانی و تهیه‌کنندگی این مجموعه را بر عهده دارند. این سریال در شش فصل از شبکه یک سیما پخش شده است.

خلاصه داستان

این سریال روایت زندگی فردی به نام نقی معمولی است که در هر فصل اتفاقات عجیب و جدیدی برای او و خانواده‌اش می‌افتد.

بازیگران

محسن تنابنده، احمد مهران‌فر، ریما رامین‌فر، علیرضا خمسه، بهرام افشاری، هومن حاج‌عبداللهی، نسرین نصرتی و مهران احمدی و... در این سریال ایفای نقش کردند.

مروری بر سریال‌های خاطره‎‌انگیز نوروزی در سال‌های اخیر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->