سرخط خبرها

حسین عابدینی: «آپاراتچی» به هر قیمتی مخاطب را نمی‌خنداند

  • کد خبر: ۲۱۹۵۸۵
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
  • ۱
حسین عابدینی: «آپاراتچی» به هر قیمتی مخاطب را نمی‌خنداند
حسین عابدینی، بازیگر فیلم سینمایی «آپاراتچی» می‌گوید: به‌نظرم فیلم کار مخاطب‌پسندی است و به هر قیمتی مخاطب را نمی‌خنداند بلکه با خلق موقعیت لحظات شادی را فراهم می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین عابدینی از بازیگران سینما و تلویزیون و دانش‌آموخته رشته کارگردانی است. او وقتی ۲۰ ساله بود به دلیل درخشش در فیلم «باران» مجید مجیدی جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. عابدینی بعد از سال‌ها حضور کم‌رنگ در سینما و تلویزیون امسال با فیلم «آپاراتچی» در نقش بایرام در جشنواره فیلم فجر حضور یافت و اکنون این فیلم روی پرده سینماها رفته است. همچنین سریال «سرزمین مادری» با حضور عابدینی روی آنتن تلویزیون است. به همین بهانه گفت‌وگویی با این بازیگر ترتیب داده‌ایم. 

حسین عابدینی: «آپاراتچی» به هر قیمتی مخاطب را نمی‌خنداند

حسین عابدینی بعد از سال‌ها با فیلم آپاراتچی در جشنواره فیلم فجر حضور یافت، ابتدا از بازخوردها درباره حضورتان در جشنواره فجر بگویید. 

فیلم آپاراتچی بازتاب خوبی در جشنواره داشت و از آن استقبال شد. به‌نظرم کار مخاطب‌پسندی است. فیلم به هر قیمتی مخاطب را نمی‌خنداند و با خلق موقعیت لحظات شادی را فراهم می‌کند. خداراشکر اثر خوبی شده است. بعد از نمایش فیلم خستگی از تنمان درآمد.

از چه زمانی در جریان «آپاراتجی» قرار گرفتید؟

اول مهر ۱۴۰۲ پیشنهاد بازی در این اثر را به من دادند. بعد از یک ماه پیش تولید و دورخوانی فیلمبرداری آغاز شد.

شما در این فیلم نقش «مدیر فیلمبرداری» را در فیلم بازی می‌کنید. برای بازی این نقش چه فاکتورهایی در نظر گرفتید؟

نقش متفاوتی را بازی کردم و با گریم خاص و ویژه ظاهر شدم. وقتی فیلمنامه را مطالعه کردم به شخصیت اشاره نشده بود که چطور رفتار کند. مشورت‌هایی با ‌کارگردان داشتم برای خلق بایرام، مدیر فیلمبرداری قصه که چطور بازی کنم! پیشنهاد دادم که او مغز متفکر گروه باشد و در مقایسه با بقیه باسواد‌تر، سنگین و دلسوز کار باشد. در عین حال از کوره در برود و عصبانی شود و خود را کاربلد جلوه دهد. کارگردان پذیرفت این ویژگی‌ها را به نقش اضافه کنم . خداراشکر بازی‌ام را دوست داشتند و خستگی ‌کار دو ماهه از تنم بیرون رفت.

حسین عابدینی: «آپاراتچی» به هر قیمتی مخاطب را نمی‌خنداند

با این توضیحات کارگردان در ارائه نقش دستتان را باز گذاشت؟

کارگردان سخت‌گیری‌هایی جلوی دوربین داشت. آن‌قدرها هم آزادی عمل نداشتیم. حتی در نمایش فیلم در جشنواره دیدم که برخی سکانس‌ها و پلان‌ها حذف شده بود که دلیلش را نمی‌دانم.

در واقعیت هم تجربه فیلمبرداری داشتید؟

از تجربه سی‌ساله بازیگری‌ام در این پروژه بهره بردم. در این سه دهه حواسم به فیلمبرداران سر صحنه‌های مختلف بوده و در آرشیو ذهنی‌ام تصاویری از آن‌ها داشتم. در نهایت با کمک کارگردان بیشتر به نقش بایرام به عنوان مدیر فیلمبرداری نزدیک شدم. حواسم بود تا با نگرش مدیر فیلمبرداری دهه پنجاه و شصت بازی کنم چون قصه آن مقطع را روایت می‌کرد.

شما در اوج جوانی سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده‌اید، چقدر دریافت آن سیمرغ در روند کاری‌تان تاثیرگذار بود؟

دریافت سیمرغ بلورین بهترین جوان بازیگر فیلم فجر همچنان برایم شیرین است و به نحوی سکوی پرتابم شد. کارگردان‌های زیادی از این طریق من را شناختند، حتی مردم. بعد از دریافت آن سیمرغ پیشنهادات کاری مختلفی داشتم. مسئولیت سنگینی بر گردن من بود و سعی کردم خودم را ثابت کنم. خداراشکر بعد از بازی در فیلم «باران» در فیلم و سریال‌های خوبی بازی کردم و بازتاب‌های خوبی گرفتم. لطف خدا شامل حالم بود و در ادامه مسیر کمکم کرد. همچنین دعای مادرم شامل حالم بود تا بیشتر در این مسیر تلاش کنم و این مسیر را ادامه دهم.

خب به سریال «سرزمین مادری» می‌رسیم که بعد یک دهه رفع توقیف روی آنتن رفت. درباره حضورتان در این اثر بگویید؟

خوشحالم که سریال سرزمین مادری روی آنتن رفت و بالاخره زحمات گروه سازنده دیده شد. من در فاز سوم بازی داشتم. اثری قوی و جذاب است و مخاطبان با سریال ارتباط برقرار کردند و دوست دارند. نمی‌دانم چرا سریال ۱۰ سال توقیف شد در حالی که چیز عجیب و غریبی نداشت. به نظرم در حق این سریال ظلم شد. اگر زمان خودش پخش می‌شد مطمئن باشید جزو آثار شاخص و درجه یک می‌شد. چون در آن مقطع شبکه نمایش خانگی نبود که سریال جذاب و خوب تولید کند. البته اکنون هم سریال دیده می‌شود و مخاطب دارد. همه بازیگران مطرح سینما و تلویزیون در این سریال حضور دارند. امیدوارم ادامه سریال زیاد زیر تیغ سانسور نرود.

حسین عابدینی: «آپاراتچی» به هر قیمتی مخاطب را نمی‌خنداند

نقش سرجوخه سریال سرزمین مادری را در فیلم‌نامه چطور دیدید؟

وقتی فیلم‌نامه را مطالعه کردم نقش را دوست داشتم. از سویی دیگر با بازیگران شاخص از جمله کمال تبریزی همکاری داشتم که به دلیل هم‌زبانی‌مان، اضطراب من را کم‌می‌کرد به ویژه که سر صحنه بده‌بستان خوبی داشتیم. خداراشکر همکاری خوبی بود و با کمک‌ کارگردان نقشم را به خوبی بازی کردم. البته مخاطبان باید در این‌باره نظر بدهند. به هر حال من با جان و دل نقشم را بازی کردم.

کار آماده پخش یا نوبت اکران دارید؟

در سریال «دروازه شیطان» به کارگردانی سعید چاری بازی کردم که ماه رمضان ۱۴۰۳ روانه آنتن شد. در فیلم سینمایی فضائل نیز حضور دارم که اکنون مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد. فیلم سینمایی قیف هم قرار است روی پرده سینماها برود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
0
0
این سرزال دروازه شیطان کی پخش شد که مامت حه نشدیم؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->