نتانیاهو: تبعید رهبران حماس را بررسی می‌کنیم سیدحسن نصرالله: شهید سلیمانی و شهید زاهدی در همه جبهه‌ها حاضر بودند | نتانیاهو و بایدن از اعتراضات دانشجویی در جهان خشمگین است تجاوز مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن ریشی سوناک: ایران، روسیه و چین در حال همکاری علیه ما هستند ممنوعیت اعتراضات حامیان فلسطین در دستورکار دولت انگلیس سرلشکر سلامی: به هر تهدیدی واکنش نشان می‌دهیم وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: ۷۱۶ سرباز را در طول یک سال از دست دادیم ایران و هند قرارداد همکاری در چابهار امضا کردند + فیلم بازدید کیم جونگ اون از کارخانه‌های جنگ‌افزارسازی و شلیک با اسلحه دوربین‌دار سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: لایحه عفاف و حجاب آماده ابلاغ برای اجراست اظهارات جدید لاوروف درباره حضور غرب در جنگ اوکراین آیت‌الله علم‌الهدی: حکمت فردوسی می‌تواند الگوی جوان ایرانی باشد | فردوسی فقط با ساخت مجسمه تکریم نمی‌شود هند به دنبال توافق بلندمدت با ایران در بندر چابهار است حاشیه‌های حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ "تل‌آویو سقوط کرد"؛ رمانی که تصویر مشاهده آن توسط رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب، منتشر شد امیر کویت فرمان تشکیل کابینه جدید را صادر کرد برنامه جهانی غذا نسبت به آوارگی مجدد ساکنان نوار غزه هشدار داد "یاسین رامین" به ۳ سال حبس محکوم شد بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب تهران (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار اعضای هیئت‌علمی کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع) با رهبر معظم انقلاب | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: همه ائمه علیهم‌السلام به‌دنبال ایجاد حاکمیت اسلامی بودند + فیلم
سرخط خبرها

نخستین دوره جایزه شهردار برتر در مشهد برگزار خواهد شد + فیلم (۲۴ اسفند ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۱۵۵۴۰
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
نخستین دوره جایزه شهردار برتر در مشهد برگزار خواهد شد + فیلم (۲۴ اسفند ۱۴۰۲)
نخستین دوره «جایزه شهردار برتر» هم‌زمان با روز شهردار در مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد خدائی، معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی، امروز ۱۵ اسفند ماه باحضور در رویداد خبری جایزه شهردار برتر که در مکان استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: این طرح با هدف رقابت جدی بین دیدگاه‌های مختلف در حوزه مدیریت شهری اجرا می‌شود. طی این رویداد، شهرداران ۹۶ شهر استان خراسان رضوی با ارائه دستاورد‌ها و توفیقات خود در محور‌های ٩ گانه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.  

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در سطح استان یکی از شهرها با بیشترین تعداد شهرداری هستیم، گفت: مجموعه مدیریت شهری پیشران خدمت‌رسانی به مردم است. مدیران شهری یا مستقیما یا غیرمستقیم تسهیلگر ارائه خدمات بهتر به شهروندان خواهند شد.

خدائی گفت: یکی از چالش‌های جدی در سطح استان ما، مسئله چالش‌های مدیریتی در بخش شهر‌ها و شهرداری‌هاست که این چالش‌ها در زمینه تامین مالی یا مدیریتی در شهرداری یا ناشی از ضعف قوانین یا زیرساخت‌های شهری است.

وی درخصوص محور‌های این رویداد ادامه داد: شهرداران شهر‌های استان خراسان رضوی می‌توانند دستاورد‌های شهرداری تحت مدیریت خود را در هشت محور طرح نهضت ملی مسکن، کسب درآمد پایدار، بازآفرینی شهری، هوشمندسازی، مشارکت مردمی، خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، عمران شهری و همچنین جایزه ویژه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارسال کنند.

خدایی با بیان اینکه رویداد شهردار برتر در حقیقت سوت‌زنی الگوهای موفق‌ساز است، تصریح کرد: 
این رویداد این فرصت را برای شهرهایی‌که دیده نمی شوند، فراهم آورده است.

وی افزود: اطلاعات دریافتی توسط پنج داور از چهره‌های متخصص ملی و استانی در عرصه‌های علمی، مدیریتی و فنی ارزیابی می‌شود و به برگزیده هر محور «جایزه شهردار برتر» اهدا خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، همچنین در انتهای این برنامه از طرح مدال افتخار شهردار برتر خراسان رضوی نیز رونمایی شد.

نخستین دوره جایزه شهردار برتر در مشهد برگزار خواهد شد (۲۴ اسفند ۱۴۰۲)

خدائی در ادامه اظهار داشت: شهرداری‌ها پیشگام خدمت رسانی به مردم هستند شهرداری‌ها تسهیلگر ارائه خدمات بهتر به شهروندان خواهند بود.

وی افزود: در بخش‌های مختلف با بحث‌های عمرانی استان ۲۱ مساله را در حوزه‌های نختلف ناترازی انرژی، تنش آبی و.. احصا کردیم، اما یکی از چالش‌های جدی در سطح استان، چالش‌های مدیریتی در بحث شهر‌ها ک شهرداری‌های استان است که با محدودیت‌هایی در زمینه تامین مالی که ناشی از ضعف قوانین است روبرو هستیم که ممکن ایت فرصت ندیدیت بهتر را فراهم نکند.

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: یکی از ۲۳ طرح تحول حوزه عمرانی طرح تحول مدیریت شهری است که یکی از، برنامه‌های آن شناسایی شهردار موفق است. معرفی الگو‌های برتر درکنار بررسی عملکرد شهرداری‌ها در دستگاه‌های مختلف میتواند به ارائه بیشتر و بهتر خدمات کمک کند.

وی در پایان به بیان و شرح ۸ محور اصلی رویداد شهردار برتر پرداخت.

محور اول: نهضت ملی مسکن

در این بخش، که جز با همراهی شهرداری‌ها امکان تحقق ندارد شناسایی اراضی، تسریع در صدور پروانه و مجوز‌های ساختمانی و رویکرد‌های تسهیلگرانه در زمینه ساخت مسکن، مشارکت شهرداری در آماده سازی اراضی

محور دوم: بازآفرینی شهری: این بخش که ماموریت مهم شهرداری هاست ۹۶ شهر با مشارکت

شهرداری‌ها محدوده‌های بافت فرسوده معرفی شدند.

محور سوم: کسب درامد‌های پایدار

روش‌های خلاقانه کسب درآمد در مدیریت منابع انسانی و الگو‌های سرمایه گذاری

محور چهارم: خدمات شهری

در حوزه پسماند، بهسازی معابر و انضباط شهری

محور پنجم: عمران شهری

در پروژه‌های خرد مقیاس و کلان چه موفقیت‌های توسعه و عمرانی داشتند؟

محور ششم: حمل و نقل و ترافیک

چه در ارتقا و تحول کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی چه در حوزه حمل و نقل پاک ارتباطات و هم افزایی در نهاد‌های تاثیرگزاردر ترافیک شهری، کاهش تلفات رانندگی و.

محور هفتم: هوشمندسازی و نواوری شهری در تامین زیرساخت‌های نوین مانند فناوری اطلاعات

محور هشتم: محور مشارکت مردمی

مداخله مستقیم مردم در حکمرانی شهری، با روحیه سازماندهی کردن مردم درمشارکت در امور شهری.

جایزه ویژه: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

در ساخت یادمان‌های شهدا، رویداد و ایونت‌های شهرداری ها، هر گونه اقدام خلاقانه‌ای که مبین فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->