اعمال‌قانون ۲ هزار و ۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۳ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان آزادی و میدان سپاد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف هم‌زمان با کامیون و سواری در مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) بازسازی آسیب‌های ناشی از سیلاب در مشهد سرعت می‌گیرد مصدومیت ۲۴ نفر در خراسان‌رضوی بر اثر حوادث ترافیکی طی شب گذشته (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) آغاز به‌کار نخستین نمایشگاه کشت گلخانه‌ای و تجهیزات وابسته در مشهد | معرفی دستاورد‌های حوزه تجهیزات منزل با حضور ۸۶ تولیدکننده ایرانی + فیلم برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در مشهد نیازمند بررسی بیشتر و جدی‌تری است فرماندار مشهد: سیلاب اخیر مشهد طی دو قرن گذشته بی‌سابقه بوده است سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: درخواست دارم باشگاه پرسپولیس در مشهدالرضا(ع) مستقر شود استاندار خراسان‌رضوی: به‌زودی از پروژه‌هایی به یاد و نام رئیس‌جمهور شهید باعنوان «یادگار ابراهیم» بهره‌برداری خواهد شد پیگیری دغدغه‌های بانوان برای بوستان «شهربانو» مشهد وضعیت نامعلوم پرونده درخت کُشی در بلوار وکیل آباد مشهد زمان اتصال بولوار حسابی مشهد به بزرگراه پیامبر اعظم(ص) اعلام شد شهردار مشهدمقدس در مراسم آغاز عملیات اجرایی دهکده مدرن ورزشی شش‌هکتاری الهیه: ایجاد زیرساخت‌های اصلی برای ورزش قهرمانی و قهرمان‌پروری ضروری است + فیلم ترافیک سنگین در معابر بزرگراهی مشهد، میدان آزادی و خیابان طرحچی (۹ خرداد ۱۴۰۳) آغاز عملیات اجرایی احداث مجهزترین و مدرن‌ترین دهکده ورزشی شرق کشور در مشهد (۹ خرداد ۱۴۰۳) اجرای طرح جدید تخفیفی و تقسیطی حوزه ساخت‌وساز شهرداری مشهد شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از فاصله برخی ایستگاه‌های اتوبوس خط ۱۵ در مشهد + پاسخ مشهد، نخستین «شهر دوستدار آب» در ایران | جزئیات طرح ابتکاری شهرداری مشهد برای مدیریت منابع آبی چیست؟ بهره‌برداری از ۲۰ هکتار از «بوستان کرامت» مشهد در فاز نخست عملیات اجرایی برداشت آب مورد نیاز فضای سبز شهری مشهد از مسیل چهل‌بازه
سرخط خبرها

در صدوهفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ + فیلم (۱۴ اسفند ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۱۵۲۶۲
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
در صدوهفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ + فیلم (۱۴ اسفند ۱۴۰۲)
امروز صدوهفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، در تالار شهر مشهد برگزار شد و در این جلسه موضوعات مهمی مورد بحث و گفت‌وگوی اعضا قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز،  امروز دوشنبه ۱۴ اسفندماه، صدوهفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، در تالار شهر مشهد برگزار شد و در این جلسه موضوعات مهمی مورد بحث و گفت‌وگوی اعضا قرار گرفت که از جمله این موضوعات می‌توان به موضوع تاکید اعضا بر ایجاد اشتغال و کارآفرینی در حاشیه شهر اشاره کرد.

شهرداری مشهد باید برای سال آینده مجدانه پیگیر تحقق منابع درآمدی بودجه باشد

نایب‌‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بودجه، سند و نقشه راه شهرداری برای سال ۱۴۰۳ است. یکی از مهم‌ترین موضوعات، تحقق منابع درآمدی بودجه است که شهرداری باید برای سال آینده مجدانه پیگیر این موضوع و‌ تحقق سرفصل‌های درآمدی باشد.

ایمان فرهمندی، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله امامی کاشانی عنوان کرد: روز جمعه، یازدهم اسفند ماه مردم ایران حماسه باشکوه دیگری را رقم زده و با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای بار دیگر دشمنان را از رسیدن به اهداف شومی که در این کشور دنبال می‌کنند، ناامید کردند.

وی ادامه داد: جا دارد ضمن تقدیر از این حضور انقلابی و باشکوه از تلاش‌های مسئولان متولی برگزاری انتخابات به ویژه استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد مقدس تشکر و به منتخبان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و منتخبان مردم شریف خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری عرض تبریک داشته باشیم.

نایب‌‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه عملکرد شهرداری مشهدمقدس در حوزه‌های مختلف از جمله فضاآرایی‌های محیطی و اکران‌های شهری، بسیار پررنگ بوده و شایسته تحسین است، تصریح کرد: هرساله با رسیدن به روز‌های پایانی سال شورای شهر مشهد پرفشارترین روز‌های کاری خود را تجربه می‌کند. اعضای شورای شهر در کمیسیون تلفیق، ساعت‌ها برای بررسی و کارشناسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری صرف کرده‌اند. بودجه ۵۰ هزارمیلیاردتومانی که رویکرد و نگاهش توسعه عمرانی و همه‌جانبه شهر مشهد است، تعریف کلان‌پروژه‌ها و توسعه خطوط ریلی خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، نهضت آسفالت و توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار حاشیه شهر و ... از جمله رویکرد‌های مورد تاکید و توجه شورای شهر برای سال آینده است.

فرهمندی افزود: بودجه، سند و نقشه راه شهرداری برای سال ۱۴۰۳ است. یکی از مهم‌ترین موضوعات، تحقق منابع درآمدی بودجه است که شهرداری باید برای سال آینده مجدانه پیگیر این موضوع و‌ تحقق سرفصل‌های درآمدی باشد.

وی با اشاره به اینکه فردا، ۱۵ اسفندماه روز درخت‌کاری است، خاطرنشان کرد: درخت‌کاری سنتی نیکوست که هرساله با شکوه ویژه در شهر مشهد به همت شهرداری برگزار می‌شود. اهمیت کاشت درخت نه تنها در حفظ سلامت شهر بلکه در هویت شهر تاثیرگذار است. درخت‌کاری باید در سطح شهر به‌عنوان یک فرهنگ تبدیل شود و نهاد‌های متولی باید در این خصوص نقش‌آفرینی کنند.

این عضو شورای شهر ادامه داد: شهرداری مشهد و شهرداری‌های مناطق نیز خوشبختانه برنامه‌های خوبی در این خصوص تدارک دیده‌اند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه مشهد خود را برای جشنواره استقبال از بهار آماده می‌کند، اضافه کرد: برنامه‌ریزی اقدامات متنوعی در حوزه‌های خدمات شهری، فرهنگی، فضاآرایی شهری، گل‌آرایی و نصب المان و ... پیش‌بینی شده که قطعا فضای بانشاط و مفرحی پیش روی شهروندان مشهد و زائران امام رضا(ع) خواهد گذاشت. تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن موجب شده مضامینی بااین محور در استقبال از بهار مورد توجه قرار گیرد.

فرهمندی در پایان یادآور شد: متاسفانه در روز گذشته دو تن از پاکبانان مشهدی دچار حادثه تصادف شدند که یکی از این عزیزان جان خود را از دست داد که برای این عزیز آرزوی غفران الهی و برای عزیز دیگر آرزوی سلامتی داریم.

تذکر عضو شورای شهر مشهد به شهردار | دبیریان: موضوع اشتغال و کارآفرینی در حاشیه شهر باید پیگیری شود

مجید دبیریان، عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به شهردار مشهدمقدس تذکر داد.

وی در تذکری به شهردار بیان کرد: جناب آقای شهردار حدود سه ماه پیش این موضوع را یک بار دیگر تذکر دادم. در جلسه دیگری نیز همین که گفتیم تذکر، کاغذ برداشتید و یادداشت کردید، اما خروجی آن را ندیدم. خواهشم این است تا جلسه بعد نتیجه عملی یادداشت امروزتان را به ما اعلام کنید. تذکر قبلی مرتبط با مصوبه شورای اسلامی شهر درباره موضوع انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مابین شهرداری مشهد و بنیاد برکت در خصوص اشتغال در مناطق حاشیه شهر است. ما مصوبه‌ای داشتیم که به شهرداری اجازه داد ۲۰۰ میلیارد برای بنیاد برکت و ۱۰۰ میلیارد برای کارآفرینی و اشتغال خرد و خانگی در مناطق کم‌برخوردار و مناطق هدف بازآفرینی هزینه کند.  

عضو شورای اسلامی شهر مشهدمقدس افزود: متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی از سمت شهرداری برای تحقق این هدف مهم انجام نشده است. دوستان ما هم در شورا مخصوصا آقای علوی‌مقدم که پیگیری کردند و دوستان بنیاد برکت هم برای انجام این تفاهم‌نامه اعلام آمادگی کردند، ولی هیچ اقدامی از طرف عزیزان ما از شهرداری صورت نگرفته است. ما دو بار مکاتبه کردیم آقای شهردار.

دبیریان افزود: متاسفانه هیچ پاسخی از سمت حضرت‌عالی به شورای شهر در این خصوص وصول نشده است. جناب شهردار تذکر جدی می‌دهیم به حضرت‌عالی. موضوع اشتغال عزیزان ما در حاشیه شهر و مناطق هدف بازآفرینی را به صورت ویژه پیگیری بفرمایید. محبت کنید جلسه بعد نتیجه عملی اقدامتان را به ما اعلام کنید نه اینکه صرفا نامه‌ای بزنید و پاسخی بدهید.

وی خطاب به شهردارمشهد ادامه داد: متاسفانه روز دوشنبه یک نظرسنجی به دست من رسید که در یکی از کانال‌های معتبر مرتبط با شهرداری صورت گرفته است. حدود ۸۰۷ بازدیدکننده که از این تعداد ۵۱۷ نفر رای دادند. جای تأسف دارد برای خودمان و شما بابت عملکردتان که فقط سه درصد گفتند عملکرد شما عالی است یعنی ۱۴ نفر. ۶ درصد حدود ۳۰ نفر گفتند عملکرد شما خوب است. ۱۳ درصد یعنی ۶۷ نفر گفته‌اند عملکرد شما متوسط است. ۲۲ درصد یعنی ۱۱۳ نفر گفته‌اند عملکرد شما ضعیف است و متاسفانه حدود ۵۶ درصد حدود ۲۹۳ نفر گفتند عملکرد شما خیلی ضعیف است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: این نظرسنجی مربوط به کسانی است که با حوزه شهرداری همکاری دارند یا کارمند شهرداری هستند.

وی افزود: گفتار درمانی تا کی آقای شهردار؟ واقعا هنوز وقت عملگرایی نرسیده است؟ اینکه در برابر تذکردهندگان و منتقدان سکوت می‌کنید. یک جایی فرمودید خدا به من صبر بدهد. صبر به چه چیز؟ صبر داده است که شما در برابر عملکردتان سکوت کنید؟ نکته پایانی اینکه آقای شهردار چه کسی قرار است شما را به گردن بگیرد. پشتتان به کجا گرم است که این عملکرد را از خودتان نشان می‌دهید و بنا ندارید در این شهر تحولی ایجاد کنید.

مهلت یک‌ماهه عضو شورای شهر به شهردار مشهدمقدس

مجید طهوریان‌عسکری، عضو دیگر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ضمن تذکر به شهردار مبنی بر نوع عملکرد سازمان اتوبوسرانی صرفا یک ماه به شهرداری مشهد مهلت داده می‌شود تا اقدام لازم در خصوص تکلیف مشخص شده در لایحه بودجه را انجام دهد.

وی در تذکری به شهردار مشهدمقدس ضمن تسلیت به مناسبت رحلت مادر شهید چراغچی، اظهار کرد: علیرغم قول جناب آقای شهردار مبنی بر ایجاد تحول در منطقه منفصل توس و راه‌اندازی گردشگری تاریخی‌هویتی و عدم تحقق وعده‌ها از جمله شروع نشدن اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شاهنامه تاکنون متاسفانه علیرغم بیش از هشت نوبت مکاتبه به شرح نامه‌های پیوست و برگزاری جلسات حضوری با موضوع پیگیری ردیف اعتبار احداث و بازسازی ایستگاه‌های اتوبوس در بلوار شاهنامه متناسب با فضای تاریخی هویتی، سازمان اتوبوسرانی مشهد در سال ۱۴۰۲ هیچ‌گونه اقدام موثری در راستای تکلیف مصوبه لایحه بودجه ۱۴۰۲ انجام نداده است.

وی ادامه داد: این سازمان در جلسات اخیر با ارائه اطلاعات کاملا غلط و خلاف واقع از اجرای تکالیف بودجه‌ای سرباز زده است. ضمنا در تکالیف نظریه کمیسیون توسعه و بهسازی توس بابت لایحه اصلاح بودجه ۱۴۰۲ این موضوع مجدد و‌ به صراحت تعیین تکلیف شده است. حال یک روز بعد از دفاعیات آن سازمان در کمیسیون تلفیق بودجه و اظهار عدم امکان اجرای ایستگاه متناسب با جغرافیای توس برخلاف مکاتبات قبلی در ایستگاه ابتدای خیابان توحید فرم ایستگاه تغییر کرده و این نشان از عدم تمایل آن سازمان در اجرای تکلیف بودجه شورای شهر مشهد در منطقه منفصل توس است. 

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: ضمن تذکر به شهردار مبنی بر نوع عملکرد سازمان اتوبوسرانی صرفا یک ماه به شهرداری مشهد مهلت داده می‌شود تا اقدام لازم در خصوص تکلیف مشخص شده در لایحه بودجه را انجام داده، در غیر این صورت آقای شهردار باید در قالب طرح سوال پاسخگوی اینجانب در صحن علنی شورا باشد.

طهوریان‌عسکری با اشاره به تذکرات مجید دبیریان، عضو شورای شهر، خاطرنشان کرد: آقای دبیریان درخصوص ۱۰۰ میلیارد صحبت کردند، اما من درمورد فقط دو میلیارد تومان صحبت کردم که شهرداری مشهد و‌ سازمان اتوبوسرانی یک سال ما را سردواند که فقط دومیلیارد بخواهد در منطقه توس بابت ایستگاه‌ها اجرای پروژه انجام دهد. 

وی در تذکری دیگر به شهردار تصریح کرد: با توجه به اولین بازدید اینجانب از محله آبکوه در تاریخ ۹ مهرماه ۱۴۰۰ و انجام گودبرداری پروژه ۲۰ واحدی سازمان بازآفرینی به نیت تحویل کلید به کلید با املاک مستقر در خیابان توفیق و علیرغم‌ مکاتبات قبلی و جلسات حضوری کمیته نظارتی منطقه یک و مکاتبه ریاست کمیسیون شهرسازی و مکاتبات ریاست شورا با شهرداری مشهد و تذکرات پی در پی به شهرداری مبنی بر عدم اجرایی شدن پروژه ۲۰ واحدی آبکوه به عنوان پروژه پیشران آن محله و بررسی‌های مختلف و جمع‌بندی‌های اینجانب مبنی بر قصور شخص معاون مالی سازمان بازآفرینی در اجرایی نشدن پروژه مذکور و همچنین جذب کمتر از ۲۵ درصد بودجه سال ۱۴۰۰ و تذکرات شفاهی مبنی بر عملکرد مالی سازمان بازآفرینی متاسفانه علیرغم تذکرات مکرر طی ماه‌های اخیر وی به عنوان‌ معاون مالی منطقه ثامن و سپس به عنوان سرپرست شهرداری منطقه ثامن منصوب شده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: فردی متخصص‌تر برای انتصاب چنین سمت مهمی در  شهرداری مشهد نبود؟ چرا فردی که عملکرد ضعیف او بر اساس نتایج و آمار‌های عملکردی در سازمان بازآفرینی کاملا مشهود بوده باید در ابتدا به عنوان معاون مالی مهم‌ترین منطقه شهر مشهد از لحاظ استراتژی و وجود بارگاه منور رضوی با حضور خیل زائران و سرمایه‌گذاران انتخاب و‌ سپس به عنوان سرپرست شهرداری این منطقه منصوب شود؟ 

طهوریان‌عسکری خاطرنشان کرد: شما که شعار حمایت از سرمایه‌گذار می‌دهید چرا فردی را منصوب می‌کنید که توان اجرای یک پروژه ۲۰ واحدی در آبکوه را ندارد؟ حال می‌خواهید خروجی عملکرد او با سرمایه‌گذاران چند همتی منطقه ثامن چه باشد؟ 

وی در ادامه این تذکر تاکید کرد: آقای شهردار به شما تذکر می‌دهم تا در اسرع وقت یا حکم نامبرده را لغو یا فرد شایسته دیگری را به عنوان سرپرست انتخاب یا با انتخاب شهردار جدید منطقه ثامن شرایط نابسامان آن منطقه را سامان دهید. ضمنا از دستگاه‌های نظارتی درخواست دارم ضمن ورود به سنجش نحوه عملکرد وی مانع انتصاب نامبرده حتی به عنوان معاون مالی مهم‌ترین منطقه سرمایه‌گذاری معنوی و مادی شهرداری مشهد شوند.

اولویت‌های شهر مشهد انتصابات نیست

حجت‌الاسلام‌وامسلمین حسن منصوریان، یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه این جلسه گفت: یعنی چه که هرکسی در هرجایی بدون در نظر گرفتن سوابق، رشته تحصیلی و توانمندی و صرفا با شبکه‌سازی مسئولیت می‌گیرد؟ آقای شهردار این شهرداری دیگر توان زیر و رو شدن ندارد. 

وی همچنین ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت آیت‌الله امامی کاشانی، در تذکری به شهردار مشهد اظهار کرد: تذکر من به آقای شهردار به طبع اصالت تذکرم به معاونت ایشان است. 

وی خطاب به معاون شهردار ادامه داد: مرکز پزشکی شما چند درصد در عدم درآمدی که برای پیمانکار‌ها باید ایجاد می‌کردید و‌ نکردید دخیل بود؟ آیا شما شرایط احراز پست را بررسی کردید و مدیری که سالیان سال در این مراکز کار می‌کرد و تجربه این کار را داشت، منصوب کردید؟ شما رفتید و کسی را آوردید که هیچ‌نسبتی با مرکز پزشکی ندارد آنجا گماشتید صرف اینکه ایشان از دوستان فلان شخص است! 

عضو شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: آقای زوکی‌نژاد یا به شما تحمیل کردند و شما زیربار رفتید که بد به حال مدیری که با فشار دیگران بخواهد زیرمجموعه خود را عوض کند. اگر کار خودتان بود من از ریاست جلسه تقاضا دارم که به شهرداری نامه بنویسید تا شرایط احراز این پست را نسبت به فرد جدید برای شورا ارسال کند. 

منصوریان افزود: آقای یعقوبی چقدر آقای علی‌آبادی در معاونت خدمات شهری شما مانع بود که باید کنار گذاشته می‌شد و شما وقت خود را برای مصاحبه، عوض کردن و گزینه آوردن می‌گذاشتید. 

وی با تاکید بر اینکه اولویت‌های شهر انتصابات نیست، یادآور شد: بدهی و طلب پیمانکاران شهر دارد گوش فلک را کر می‌کند. به داد این افراد، پروژه‌ها، عملکرد ۴۰ درصد و ۶۰ درصد، به داد عملکرد ۶ درصدی حوزه‌ ورزشی برسید. سازمان فردوس‌ها هیچ مانعی در کار شما نبوده که عوضش می‌کنید؛ مراکز پزشکی کجا مانع شما بوده که وقتتان را برای عوض کردن انتصابات آن‌ها می‌گذارید؟ متشکرم از اینکه گوش نمی‌دهید!

مصوبات

با اکثریت آرای اعضای شورای شهر اسلامی مشهد لایحه نام‌گذاری معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گران‌قدر به تصویب رسید. بر اساس ماده واحده، شهرداری مشهد مکلف است نسبت به نام‌گذاری معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گران‌قدر به شرح ذیل اقدام کند: 
۱) نام‌گذاری معابر فرعی شهید فرامرز عباسی ۱۷ واقع در بلوار شهید فرامرز عباسی با حفظ شماره، به نام «شهیدجواد گلکار کرمانی» (منطقه ۲).

۲) نام‌گذاری معابر فرعی وحید ۱۲ در خیابان وحید با حفظ شماره به نام «شهید عباسعلی نادری» (منطقه۴). 
۳) نام‌گذاری معبر فرعی اندیشه ۲۳ واقع در بلوار اندیشه با حفظ شماره به نام «شهید محمدرضا مظاهری» (منطقه ۱۰). 
۴) نام‌گذاری معابر فرعی رحمانیه ۲۷ واقع در بلوار رحمانیه با حفظ شماره به نام «شهید حسن علی‌نیا آبکوه» (منطقه ۱۲)، تصویب شد.

همچنین لایحه نظریه کمیسیون مشترک در خصوص لایحه مجوز واگذاری دارایی‌های متعلق به شهرداری مشهد در پروژه‌های امین و مفتح از دستورکار خارج شد و برای بررسی به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.
دستورکار سوم با موضوع نظریه کمیسیون مشترک اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن- حقوقی، املاک و قراردادها  با موضوع خرید سهام سهام‌داران نمایشگاه بین‌المللی مشهد به تصویب رسید.


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->