پزشک قلابی در گلشهر مشهد به دام افتاد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | دستگیری تبهکاران تلگرام که با نقاب پشتیبان سایت از مردم کلاهبرداری کردند وحشت‌آفرینی سارقان خطرناک با شلیک پلیس مشهد پایان یافت + عکس چگونه چک دیجیتال بگیریم؟ | ۱۱ مزیت چک دیجیتال را ببینید برگزاری جشن بزرگ دختران مقاومت در مشهد + فیلم فشارخون بالای کنترل‌نشده خطر سکته قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد  ارائه خدمات رایگان سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان اکبر بازداشت بیش از ۴۰۰۰ قاچاقچی طی سال گذشته در خراسان رضوی | ارزش کالا‌های ممنوعه کشف‌شده ۱۲۹۰ میلیارد ریال فرماندهی انتظامی خراسان رضوی یک مامور خاطی خود را از خدمت تعلیق کرد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ١۴٠٣) | هشدار طوفان تندری رعدوبرق و بارش‌های سیل‌آسا در مشهد راهداری خراسان رضوی ۱۲ نقطه پرحادثه جاده‌ای را ایمن‌سازی کرد فراخوان پلیس برای تعویض پلاک‌های سوخته و دارای نقص هواشناسی: بارش‌ها تا جمعه تشدید می‌شود | سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می‌شود (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط هولناک بنر تبلیغاتی در هند | ۳ نفر کشته و ۵۲ تَن زخمی شدند + فیلم دستگیری ۲ متهم به ۲۱ فقره موبایل قاپی در مشهد شکایت ۱۰هزار نفر از شرکت فایزر برای تولید داروی سرطان‌زا از رنجی که می‌برند | نگاهی به خشونت‌های مغفول مانده علیه مردان تخصیص اعتبار به راه‌آهن زاهدان-مشهد به ۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد
سرخط خبرها

۸۵ میلیارد ریال خسارت به محیط زیست خراسان‌رضوی توسط شکارچیان در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۲۱۵۰۸۵
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
۸۵ میلیارد ریال خسارت به محیط زیست خراسان‌رضوی توسط شکارچیان در سال ۱۴۰۲
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:‌ امسال شکارچیان غیرمجاز ۸۵ میلیارد ریال به محیط زیست این استان خسارت وارد کردند.

به گزارش شهرآرانیوز ابوالفضل شعبانی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی از ابتدای سال تاکنون با گشت مستمر در مناطق و زیستگاه‌های حیوانات وحشی تعداد هزار و ۳۰۰ متخلف شکار و سید را دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: از این متخلفان تعداد ۲۱۴ قبضه سلاح شکاری که ۲ قبضه آن سلاح جنگی است، در مجموع چهار هزار عدد انواع فشنگ شکاری از آنان کشف و توقیف شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: همچنین از این افراد ۴۸۴ قطعه ماهی، لاشه ۵۱۲ قطعه پرنده وحشی از قبیل کبک، تیهو، کبوتر وحشی، باقرقره و انواع مرغابی کشف و لاشه یا اجزای ۲۲۵ راس چهار از قبیل قوچ و میش وحشی، کل و بز وحشی، آهو و گراز کشف شد.

وی افزود: تعداد هزار و ۸۰۰ قطعه پرنده زنده‌گیری شده و اجزای حیوانات تاکسیدرمی نیز از این افراد کشف شده است.

شعبانی بیان کرد: محیط‌بانان در راستای وظایف ذاتی از تعداد ۸۸ فقره شکار غیر مجاز پیشگیری و در این زمینه حدود ۲۰۰ نفر قبل از اینکه شکاری در مناطق انجام بدهند دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی با اشاره به هشت فقره رفع تصرف توسط ماموران یگان حفاظت استان، در خصوص آلودگی‌های محیط زیستی شناسایی شده نیز گفت: امسال ۶۸۰ فقره اخطاریه زیست محیطی برای واحدا‌های صنعتی و خدماتی آلاینده در استان صادر شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: محیط بانان علاوه بر وظایف گسترده در فصل حریق با گشت‌های مستمر در مناطق و کانون‌های بحران حریق با آگاه سازی مردم ضمن پیشگیری از حریق‌های احتمالی، ۱۳۰ هکتار حریقی که در چند شهرستان در مناطق رخ داده بود را اطفا و از پیشروی حریق به دیگر مناطق با اقدام به موقع مهار و از خسارات وارده پیشگیری کردند.

شعبانی گفت: در ادامه کار فرهنگ سازی محیط بانان با شرکت در مدارس روستا‌ها و شهر‌های نزدیک به مناطق تحت حفاظت، ۲۱ هزار و ۶۵۰ نفر ساعت آموزش زیست محیطی برای بالا بردن فرهنگ محیط زیست ارائه شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->