قطعی گسترده برق در مشهد در پی طوفان و رعدو‌برق (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده باش کامل نیرو‌های خدمات شهری و فضای سبز در پی بارندگی و آب گرفتگی شدید در مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم تعامل مدیریت شهری مشهدمقدس با حوزه‌های علمیه در حوزه‌های فرهنگی و مساجد لزوم ورود جدی‌تر شهرداری مشهدمقدس به حوزه شهر ترمیمی پایانه اتوبوس‌رانی شهید مفتح مشهد چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟ ۱۸۰۰ میلیارد برای حوزه فرهنگی مناطق کم‌برخوردار شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از ترافیک بولوار شاهنامه مشهد + پاسخ باران بهاری، آلودگی مشهد را شست (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۹۶۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۸ نفر در تصادفات رانندگی مصدوم شدند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهمیت ارتقا فرهنگ رضوی و زیارت در دهه کرامت اعتبار ۵٠٠ میلیارد تومانی برای آبادانی بیشتر محدوده منفصل توس رونمایی از سند جامع آموزشی و فرهنگی آب در شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی جاده میامی، چهاربانده می‌شود | آیین افتتاح و بهره‌برداری از «پل چنارک» با حضور فرماندار مشهد برگزار شد افتتاح یک مدرسه دیگر در طرح «سه‌شنبه‌های مهر» مشهد | مشارکت خیّران در ساخت دبستان دخترانه «شهید امیری» بازار‌های قدیمی محله عنصری مشهد به پارکینگ موتورسیکلت‌ها تبدیل شده است حدود ۱۵۰‌هزار مترمربع از معابر خاکی منطقه توس مشهد طی ۲ سال گذشته آسفالت شد پاسداشت مقام فردوسی در نظام مدیریت شهری نقش کهن الگوها در زیست شهری
سرخط خبرها

نمایندگان، مشهد را ملی ببینند

  • کد خبر: ۲۱۴۵۳۹
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
نمایندگان، مشهد را ملی ببینند
طی دهه‌های گذشته با وجود تأکید رهبر معظم انقلاب درباره زیارت آسان و تصمیم بر تخصیص بودجه زیارت به کلان‌شهر مشهد، نه تنها از تخصیص بودجه متناسب با این امر غفلت شده است، بلکه در جهت تسویه بدهی دولت به شهرداری مشهد نیز اقدام مؤثر و عملی انجام نشده است.

پایتخت معنوی ایران با قریب به ۴میلیون نفر جمعیت در مقیاس محلی، ملی و حتی بین‌المللی با پشتوانه مردمی و مشارکت‌جویی شهروندان آن توانسته در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی نقش‌آفرینی کند. بدون تردید انتظار می‌رود این کلان‌شهر همچنان بر مدار توسعه پایدار و رونق به مسیر خود با پشتوانه مجاوران و محبان علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) ادامه دهد. اما در مقابل این حمایت‌های مردمی، سؤال اساسی شهروندان مشهدی از نمایندگان خود در مجلس به عنوان اصلی‌ترین جریان قانون‌گذار این است که چه برنامه‌ای برای توسعه شهر مشهد دارند؟

طی دهه‌های گذشته با وجود تأکید رهبر معظم انقلاب درباره زیارت آسان و تصمیم بر تخصیص بودجه زیارت به کلان‌شهر مشهد، نه تنها از تخصیص بودجه متناسب با این امر غفلت شده است، بلکه در جهت تسویه بدهی دولت به شهرداری مشهد نیز اقدام مؤثر و عملی انجام نشده است. در شرایط کنونی انتظار مردم و مدیریت شهری از نمایندگان این کلان‌شهر برای پیگیری احقاق چنین مطالباتی منطقی و بدیهی است.

توجه به این نکته ضروری است که مدیریت شهر مشهد در صورتی بی‌نیاز از بودجه دولتی خواهد بود که مسیر‌های دیگر تأمین مالی با موانع قانونی روبه‌رو نباشد. امروزه نه تنها کسب درآمد‌های پایدار و تنوع‌بخشی به شیوه‌ها و ابزار‌های نوین آن، نیازمند رفع موانع قانونی و پیگیری نمایندگان و همراهی آنان با مدیریت شهر است، بلکه انطباق نداشتن طرح‌های مصوب شهری با نیاز واقعی شهر و شهروندان و به تبع آن کاهش تقاضای احداث بنا از مجاری قانونی، باری بر دوش شهر و شهرداری اضافه کرده است.

نمایندگان مجلس همان‌طور که موظف به ایجاد زمینه موفقیت و توسعه‌یافتگی کشور هستند، باید بتوانند به مردم توضیح دهند که در راستای توسعه راهبردی و ایجاد مزیت‌های رقابتی منطقه خود چه پیشنهاد‌ها یا لوایحی برای تبدیل‌شدن به قانون، ارائه داده‌اند. این روز‌ها تلاش در راستای وصول مطالبات شهرداری یا گشایش مسیر‌های قانونی برای تحقق درآمد‌های بالقوه شهر، کمترین توقع از نمایندگان آتی است.

به هر روی، نمایندگان مشهد به خوبی می‌دانند که تنها افتخار نمایندگی مرکز خراسان رضوی را برعهده ندارند، آن‌ها با کسب آرای مردمی، نماینده میلیون‌ها زائر ایرانی و غیرایرانی نیز هستند که سالانه به این شهر سفر می‌کنند. مدیریت شهری مشهد می‌تواند در کنار نمایندگان محترم در مسیری گام بردارند تا با نگاهی ملی به مشهد ۱۴۰۶ برای حضور پرشور دوباره در معیادگاه انتخابات لحظه‌شماری کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->