مردان و زنان ایرانی سال گذشته در چند سالگی پدر و مادر شدند؟ آشنایی با بیماری‌های شایع زنان و درمان آن اضطراب درونی والدین و چرخه سرنوشت فرزندان نگاهی به کارنامه استاد دانشگاه رادیوی «پکن» که بانویی مشهدی بود | سه میلیون کلمه چینی فارسی شد برنامه‌های جوانی جمعیت از رشد ۱۸ درصدی زایمان‌های سوم به بعد تا پیشگیری از سقط ۴۰۰۰ جنین بانوان بخوانند| عفونت‌های زنان و چند باور اشتباه آمار طلاق پس از ۳ دهه کاهشی شد آسیب شناسی سرودهای تولید شده با تکیه بر «هویت دخترانه» پادکست | بانویی که احیاگر قدیمی‌ترین صندوق پوش مرقد مطهر امام رضا(ع) است شیب نزولی نرخ باروری در کشور متوقف شد خراسان رضوی رتبه نخست کشوری ارائه تسهیلات جوانی جمعیت را کسب کرد راهبرد‌های دستیابی زنان به فرصت‌های شغلی مناسب MRI پیشرفته نارسایی قلبی پنهان در زنان را آشکار می‌کند! رشد استقبال زنان از رمزارز‌ها در سال‌های اخیر افزایش سهم زنان از اشتغال بخش صنعت در ۱۷ استان | معمای اشتغال نیمی از زنان «سیستان و بلوچستان» در صنعت درآمد‌های زیرزمینی مدلینگ به چه قیمتی؟ از تشکیل باندهای مافیایی تا جراحی آرایشگران در خانه! انعکاس هویت فاخر زن در شاهنامه فردوسی معضلی به نام تلفن همراه برای کودکان خانواده، رُکن حیاتی جامعه پادکست | پیشکش «شمس‌الملوک» به بارگاه شمس‌الشموس (ع)
سرخط خبرها
روایت زنان اثرگذار در کتاب «مادران میدان جمهوری»

روایت زنان اثرگذار در کتاب «مادران میدان جمهوری»

  • کد خبر: ۲۱۴۵۳۵
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
کتاب «مادران میدان جمهوری» نوشته مریم برزویی، روایت مادران سبزواری برای شرکت در انتخابات است که در کمتر از دو ماه به چاپ پنجم رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، کتاب «مادران میدان جمهوری» نوشته مریم برزویی آبان ماه امسال توسط انتشارات راه یار منتشر و روانه بازار نشر شده است؛ این کتاب روایتی مادرانه از دعوت به انتخابات است.

«مادران میدان جمهوری»، تلاش جمعی از زنان و مادران سبزواری برای نمایش الگوی سوم زن در انقلاب اسلامی است. این کتاب در برگیرنده فعالیت‌های انتخاباتی گروه «مادرانه سبزوار» است که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ با حضور در کوچه‌ها، بوستان‌ها، مساجد و سایر مکان‌های عمومی مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رأی دعوت می‌کردند.

این دعوت در قالب‌های مختلفی از جمله گفتگو‌های چهره به چهره، تلفنی، فعالیت‌های مجازی، تولید بروشور وغیره صورت می‌گرفت.

این کتاب شامل دو بخش خاطرات و تصاویر است که برگرفته از واقعیت است. این خاطرات غالبا به صورت گفتگوی دو نفره تنظیم شده و در فضا‌های عمومی مانند پارک‌ها، مجالس و روضه‌های خانگی و مجالس خانوادگی صورت گرفته است. برزویی در گفتگویی درباره اثر خود گفته است این خاطرات ابتدا در یک کانال به نام «مادران میدان انتخابات» برای انتخابات سال۱۴۰۰ جمع آوری شده و سپس تصمیم گرفتم آن را در قالب کتاب بنویسم.

زبان روایت‌ها شیرین و خواندنی و کوتاه است و نکته قابل توجه آن این است که روایت‌ها از دل زنان معمولی برآمده که توانسته‌اند بر خانواده و جامعه اطراف خود اثرگذار باشند. بخشی از روایت‌ها نیز مربوط به مادران شهداست که بر قصه‌های این کتاب واقعی مهر تایید زده‌اند.

کتاب «مادران میدان جمهوری» با ۲۰۸ صفحه که به چاپ پنجم رسیده است در حال حاضر با قیمت ۷۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.