ناتوانی در صدور کارت امتحانات نهایی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | شدت بارش‌ها از روز یکشنبه کاهش می‌یابد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دانش‌آموزان بدون کارت امتحان نهایی، به مدرسه یا میزخدمت مستقر در نواحی آموزش‌وپرورش مراجعه کنند میدان امام علی (ع) به امام حسن (ع) بسته شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از سکه ولایت عهدی امام رضا(ع) در مشهد کشف ۴۰ کیلوگرم چای تریاکی در فرودگاه امام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حضور ۳۸۰ پزشک و پرستار در شهرستان‌های خراسان‌رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی حوزه سلامت مشهد برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس مشهد درپی بارش باران‌های سیل‌آسا خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی سامانه بارشی اخیر به بخش کشاورزی خراسان‌رضوی تاکنون (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از ۳ هزار نفر از حوادث ناشی از بارندگی خراسان رضوی دچار حادثه شدند انگیزه ۲ معتاد برای قتل هولناک مرد ۶۰ ساله در مشهد چه بود؟ + عکس بررسی پرداخت مطالبات بازنشستگان فرهنگی بابت رتبه‌بندی و متناسب سازی حقوق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | احتمال ایجاد روان‌آب و سیلاب در مشهد + فیلم مصرف برق خانه را چگونه محاسبه کنیم؟ + نحوه محاسبه برای روزی که گِل قالی‌ها دوباره گُل شود! امروز (۲۹ اردیبهشت) بازدید از موزه‌ها رایگان است غفلت از حساب کشی، آدم را گرفتار حسابرسی دیگران می‌کند واکسیناسیون راهکار موثر در کنترل بیماری سرطان دهانه رحم 
سرخط خبرها

الکل تقلبی ۶ مشهدی را کشت

  • کد خبر: ۲۱۳۴۷
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
الکل تقلبی ۶ مشهدی را کشت
خوردن متانول به بهانه مقابله با کرونا همچنان قربانی می‌گیرد
مهدی قرآنی - این روز‌ها نبود دارو و درمان قطعی برای کرونا، بازار نظرات به ظاهر کارشناسانه را داغ کرده و هر شخصی با عناوین مختلف با سوءاستفاده از ناآگاهی شهروندان، نسخه‌ای سنتی یا صنعتی برای درمان یا مقابله با کرونا می‌پیچد. برخی از این نسخ درمانی هیچ کمکی به مقابله یا درمان کرونا نمی‌کند، اما عوارض جانبی هم ندارند.
اما چند روزی است موجی در فضای مجازی به راه افتاده است که خوردن مشروبات الکلی مانع از بروز بیماری کرونا در افراد می‌شود. متأسفانه انتشار این مطلب غیر واقعی و فراگیر شدن آن در سطح کشور پای سودجویان را به این بازار داغ باز کرده است. این افراد با فروش مایعات صنعتی به افراد ساده لوحی که به ظاهر برای مقابله با کرونا رو به خوردن مشروبات الکلی آورده اند، موجب مرگ ده‌ها نفر شده و عده‌ای بینایی، کلیه‌ها و کبد خود را از دست داده‌اند. همچنین صد‌ها نفر هم با مسمومیت شدید راهی بیمارستان شده اند و تا آستانه مرگ پیش رفته اند.
تا به امروز بیشترین قربانیان مشروبات الکلی مربوط به استان خوزستان بوده است، اما خراسان‌رضوی نیز از این موضوع مستثنا نبوده و به گفته بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه دو مشهد طی یک هفته گذشته ۶ نفر در مشهد جان خود را به دلیل خوردن مشروبات الکلی صنعتی از دست داده اند.

متوفیان بین ۳۰ تا ۴۰ سال دارند
بنا بر اعلام قاضی علی اکبر احمدی نژاد ۳ نفر از متوفیان زن بوده و ۳ نفر دیگر مرد بوده اند که بین ۳۰ تا ۴۰ سال سن داشته اند.
احمدی نژاد عمده علت فوتی‌های ناشی از مصرف مشروبات الکلی در مشهد را طبق گزارش پزشکی قانونی ایست قلبی بیان کرد و گفت: ۳ نفر از متوفیان که ۲ زن و یک مرد بوده اند در روز شنبه بیست و چهارم اسفند در بیمارستان به دلیل مسمومیت شدید جان خود را از دست داده اند و ۳ نفر دیگر نیز دیروز جان باخته اند.
بازپرس ویژه قتل دادسرای مرکز استان خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: بر اساس معاینات انجام شده کارشناسان پزشکی قانونی، متوفیان به علت مصرف بیش از اندازه متانول یا همان الکل تقلبی جان باخته اند که تحقیقات در این باره ادامه دارد.

اتانول و متانول تأثیر دارویی ندارند
طبق اعلام سازمان اورژانس کشور متانول بسیار سمی بوده و هنگام تماس با پوست، جذب بدن شده و می‌تواند عوارضی همچون کوری، مشکلات کلیوی و حتی مرگ فرد مصرف کننده را رقم بزند. بنا بر گزارش ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم، دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو نیز مصرف خوراکی الکل اتیلیک (اتانول) و یا غرغره کردن اتانول در محوطه دهانی هیچ گونه اثری در پیشگیری از کرونا ویروس جدید ندارد و با خطر بروز مسمومیت ناشی از اتانول همراه خواهد بود. الکل متیلیک یا همان متانول هم ضمن اینکه دارای اثرات ضد میکروبی بسیار ناچیزی در مقایسه با الکل اتیلیک (اتانول) است، به علت سم بالا، مصرف خوراکی آن با بروز مسمومیت‌های شدید، کوری و مرگ همراه است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->