سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سامان‌دهی میدان زندان مشهد براساس طرح تفصیلی است

  • کد خبر: ۲۱۰۶۳۶
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
سامان‌دهی میدان زندان مشهد براساس طرح تفصیلی است
در راستای پاسخ‌گویی مستقیم مدیران شهری به مجاوران بارگاه رضوی، این بار مسجد امام حسن عسکری (ع) در محله آموزگار و نمازگزارانش میزبان رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر و شهردار منطقه ۱۱ بودند تا علاوه بر بیان دغدغه‌های محله خود، راهکار‌های مدیران شهری را درباره رفع این دغدغه‌ها بشنوند.

به گزارش شهرآرانیوز، زمین‌های خالی و معضل زباله‌ریزی در آن‌ها، توسعه مسجد امام حسن عسکری (ع) در راستای مصوبه مسجدمحوری شورای شهر مشهد، وضعیت سامان‌دهی تقاطع آموزگار- شهید قانع که در نزدیکی زمین‌های اطراف زندان مرکزی مشهد است، جزیره‌ای شدن منازل و مجتمع‌های مسکونی بولوار آموزگار ۶۳ و نبود طرح برای توسعه این محدوده، روشنایی ضعیف در کوچه‌های محله، نبود تابلو راهنمای شماره خیابان‌ها در محدوده بولوار آموزگار، نبود ایستگاه اتوبوس مناسب و نبود پل هوایی عابر پیاده برای گذر عابران به سمت جنوبی بولوار آموزگار از جمله مسائلی بود که در این نشست، شهروندان محله آموزگار آن‌ها را بیان کردند و پاسخ‌های مدیران شهری را برای رفع این دغدغه‌ها شنیدند.

نقش مساجد پررنگ‌تر شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به دغدغه امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع) و هیئت امنای این مسجد برای توسعه مسجد گفت: مشهد، شهری است که بر پایه مذهبی شکل گرفته است و در این شهر باید عناصر مذهبی پررنگ و بافت مذهبی آن حفظ شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن منصوریان افزود: مسئولان شهری باید بدانند عناصر مذهبی این شهر باید پررنگ باشد و نقش مساجد در محلات بیشتر از پیش باشد.

وی با اشاره به پایان عملیات طرح ۱۱۰ مسجد شورای شهر چهارم در سال گذشته گفت: البته در جریان توسعه مسجد و فعالیت‌های مذهبی بهترین راه این است که خود مردم پیش‌قدم شوند و اگر در جایی به حمایت نیاز بود ما نیز ورود خواهیم کرد.
منصوریان با اشاره به زمین خالی جنب مسجد امام حسن عسکری (ع) گفت: براساس مصوبه شورای شهر مبنی بر مسجد محوری، ساخت زمین خالی مجاور مسجد امام حسن عسکری (ع) را به عنوان یک مجتمع و مرکز فرهنگی پیگیری خواهیم کرد.

ادامه پیاده‌روسازی در بولوار آموزگار

در ادامه این نشست مردمی، شهردار منطقه ۱۱ نیز پاسخ‌گوی بیشتر دغدغه‌های نمازگزاران بود. مهدی عرفانیان با اشاره به دو وعده داده شده در جلسه قبلی مدیران شهری با نمازگزاران مسجد امام حسن عسکری (ع) گفت: یکی از قول‌هایی که در جلسه قبل داده شده؛ موضوع پیاده‌روسازی این محدوده بود که خوشبختانه با همت شورای اسلامی شهر، بودجه‌ای برای این موضوع مصوب شد و چند روزی است که عملیات پیاده‌روسازی از آموزگار ۶۳ تا آموزگار ۶۷ در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال این عملیات به پایان برسد.
وی افزود: همچنین موضوع بازگشایی آموزگار ۶۳ نیز در جلسه قبلی مطرح شده بود که برای این موضوع پیمانکار پروژه پیاده‌روسازی قرار است اقدامات لازم را تا قبل از پایان سال به سرانجام برساند.

عرفانیان درباره زمین خالی مجاور مسجد نیز گفت: زمین کنار مسجد در گذشته توسط شهرداری تملک شده بود و کاربری آن فضای‌سبز بود، اما با توجه به مصوبه مسجد محوری، موضوع کاربری فرهنگی این زمین به کمیسیون ماده ۵ استانداری پیشنهاد شده و البته در کمیته فنی این کمیسیون هم مصوب شده است و منتظر هستیم تا پس از اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ در سال آینده برای ساخت مرکز فرهنگی در این زمین اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی در ادامه با اشاره به سامان‌دهی تقاطع آموزگار-شهید قانع گفت: براساس طرح‌هایی که در گذشته بود، در این محدوده باید یک میدان بزرگ ایجاد می‌شد، اما در طرح تفصیلی جدید، محیط میدان کاهش یافته و اطراف آن با کاربری تجاری و مسکونی پر خواهد شد. البته این طرح در مرحله تصویب کمیسیون ماده ۵ است. در کنار موضوع جابه‌جایی زندان که فرایندی زمان‌بر است این موضوع نیز پیگیری خواهد شد تا این محدوده با ساخت چند مجتمع تجاری رونق بگیرد.

عرفانیان همچنین افزود: در راستای ایجاد مسیر دسترسی از بولوار امام علی (ع) به بولوار شهید قانع چند برنامه را در دستورکار داریم که یکی از آن‌ها مربوط به ساخت تقاطع غیرهم‌سطح میدان امام حسن (ع) و ایجاد مسیر دسترسی از بولوار شاهد به سمت دیگر بزرگراه امام علی (ع) است که عملیات اجرایی این پروژه، سال آینده آغاز خواهد شد.

پیگیری برای ایجاد پل هوایی در محدوده بولوار آموزگار ۶۵ از سازمان ترافیک شهرداری، پیگیری برای ایجاد ایستگاه اتوبوس از سازمان اتوبوس‌رانی و پیگیری برای اجرای عملیات شماره‌گذاری خیابان‌ها از جمله موضوع‌هایی بود که شهردار منطقه ۱۱ در جلسه با نمازگزاران مسجدامام حسن عسکری (ع) به آن‌ها اشاره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->