اطلاعیه مدیریت بحران خراسان رضوی| مردم از تردد غیرضروری در مشهد پرهیز کنند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی مدیریت شهری مشهد برای بارندگی‌های پیش‌رو (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قطعی گسترده برق در مشهد در پی طوفان و رعدو‌برق (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده باش کامل نیرو‌های خدمات شهری و فضای سبز در پی بارندگی و آب گرفتگی شدید در مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم تعامل مدیریت شهری مشهدمقدس با حوزه‌های علمیه در حوزه‌های فرهنگی و مساجد لزوم ورود جدی‌تر شهرداری مشهدمقدس به حوزه شهر ترمیمی پایانه اتوبوس‌رانی شهید مفتح مشهد چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟ ۱۸۰۰ میلیارد برای حوزه فرهنگی مناطق کم‌برخوردار شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از ترافیک بولوار شاهنامه مشهد + پاسخ باران بهاری، آلودگی مشهد را شست (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۹۶۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۸ نفر در تصادفات رانندگی مصدوم شدند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهمیت ارتقا فرهنگ رضوی و زیارت در دهه کرامت اعتبار ۵٠٠ میلیارد تومانی برای آبادانی بیشتر محدوده منفصل توس رونمایی از سند جامع آموزشی و فرهنگی آب در شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی جاده میامی، چهاربانده می‌شود | آیین افتتاح و بهره‌برداری از «پل چنارک» با حضور فرماندار مشهد برگزار شد افتتاح یک مدرسه دیگر در طرح «سه‌شنبه‌های مهر» مشهد | مشارکت خیّران در ساخت دبستان دخترانه «شهید امیری» بازار‌های قدیمی محله عنصری مشهد به پارکینگ موتورسیکلت‌ها تبدیل شده است حدود ۱۵۰‌هزار مترمربع از معابر خاکی منطقه توس مشهد طی ۲ سال گذشته آسفالت شد
سرخط خبرها

ایجاد ۸ «خیابان ایران» برای زائران و مجاوران در مشهدمقدس

  • کد خبر: ۲۰۹۵۳۰
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
ایجاد ۸ «خیابان ایران» برای زائران و مجاوران در مشهدمقدس
مدیریت شهری دهه فجر متفاوتی را برای مشهدمقدس تدارک دیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، از امروز و هم‌زمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن عزیزمان در سال ۵۷، جشن‌های چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جای جای کشور آغاز می‌شود. مشهد نیز همانند همیشه، در این ایام جلوه‌ای خاص به خود می‌گیرد و امسال نیز رنگ و بوی انقلاب در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر مشاهده می‌شود و مدیریت شهری مشهد به عنوان متولی اصلی زیباسازی شهرمان در این روز‌ها سعی دارد با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خود، در کنار مشارکت با تشکل‌های مردمی، شهرمان را متناسب با روز‌های دهه فجر آراسته کند.

البته جشن‌های امسال پیروزی انقلاب اسلامی ایران با جشن‌های شعبانیه هم‌زمان خواهد شد و همین مسئله سبب شده تا شهرداری مشهد در اقدامی مبتکرانه و در هشت خیابان اصلی شهر، «خیابان ایران» را برپا کند تا زائران و مجاوران بارگاه رضوی با حضور در این هشت خیابان در جشن‌های مختلفی که تدارک دیده شده است، شرکت کنند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا درباره اقداماتی که حوزه فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری برای دهه فجر ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی کرده است، گفت: با توجه به اینکه جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی با جشن‌ها و اعیاد شعبانیه هم‌زمان شده است، از همین‌رو مدیریت شهری مشهد با نگاهی متنوع و با مشارکت تشکل‌های مردمی به طراحی برنامه‌های خود اقدام کرده است.

فضاسازی شهر متناسب با دهه فجر

یوسف اسماعیل‌زاده افزود: به طور قطع مهم‌ترین مأموریت مدیریت شهری در این روزها، فضاسازی شهری است. با این نگاه در موضوع فضاسازی شهری با بهره‌گیری از ۲۰۰ بیلبورد سطح شهر، بیش از ۲۸۰ استرابورد شهری و نصب پرچم‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران در نقاط مختلف شهری مشهد تلاش خواهیم کرد فضای شهر را دهه فجری کنیم و در جریان فضاآرایی شهری استفاده از ریسه‌آرایی و بهره‌گیری از سازه‌های شهری برای این موضوع نیز در دستورکار است.

وی تأکید کرد: در مجموع در موضوع فضاسازی شهری در دهه فجر امسال کمپین گسترده‌ای را با شعار «همه برای ایران، ایران برای همه» و هشتک «۱۱‌اسفند همه می‌آییم» خواهیم داشت.
اسماعیل‌زاده ادامه داد: همچنین در موضوع فضاآرایی شهری، یک پیوست مردمی را نیز داریم و در این راستا اقلامی تهیه شده تا این اقلام در اختیار تشکل‌ها و مجموعه‌های مردمی قرار گیرد. در این‌باره هماهنگی انجام شده و اقلام موردنیاز تشکل‌های مردمی در شب ۲۲ بهمن برای صد نقطه از شهر مشهد در اختیار مجموعه‌های مردمی قرار خواهد گرفت.

جشن سالروز ورود امام خمینی (ره) به ایران

وی در ادامه با اشاره به اجرای نمایش بزرگ و میدانی «رأی من کو» در نمایشگاه بین‌المللی مشهد، اظهار کرد: رویداد‌ها و برنامه‌های مختلفی از جمله اجرای سرود در نقاط مختلف شهر در دهه فجر و همچنین برنامه‌های ویژه ۱۲ بهمن و راهپیمایی ۲۲ بهمن را هم تدارک دیده‌ایم.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: امروز و در سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به کشورمان، جشنی در سالن شهید بهشتی مشهد و هم‌زمان در هشت نقطه شهر مشهد برنامه مشابهی از سوی تشکل‌های مردمی برگزار می‌شود. اقلام موردنیاز این تشکل‌ها از سوی شهرداری تهیه شده و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین برای راهپیمایی یوم‌ا... ۲۲ بهمن نیز آماده‌سازی زیرساخت‌های برگزاری این مراسم باشکوه از سوی شهرداری انجام خواهد شد و با هماهنگی‌هایی که می‌شود اقلام و پوستر‌های موردنیاز برای این مراسم تهیه شده است و در اختیار مردم و تشکل‌ها قرار می‌گیرد.

خیابان ایران در مشهد

غبارروبی مزار شهیدان و دیدار با خانواده شهدا و اجرای برنامه‌های محلی و منطقه‌ای از سوی مناطق شهرداری از دیگر برنامه‌های دهه فجر ۱۴۰۲ است که معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به آن‌ها اشاره کرد.

اسماعیل‌زاده در ادامه به یکی از برنامه‌های ویژه مدیریت شهری مشهد در دهه فجر و اعیاد شعبانیه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بین پایان دهه فجر امسال و آغاز جشن‌های شعبانیه فاصله چندانی وجود ندارد، از همین‌رو در روز‌های پایانی دهه فجر در هشت خیابان اصلی شهر، خیابان‌هایی تحت عنوان «خیابان ایران» راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در این خیابان‌ها تشکل‌های مردمی حضور خواهند داشت و هم‌زمان جشن‌های دهه فجر، اعیاد شعبانیه و در نهایت جشن بزرگ میلاد امام زمان (عج) برنامه‌ریزی شده است. در شب ۲۲ بهمن ماه امسال در هشت خیابان ایران نورافشانی و پذیرایی ویژه از مردم می‌شود و رویداد‌های مختلف به همراه ایجاد ایستگاه‌ها و پاتوق‌های مردمی در این هشت خیابان ایجاد می‌شود. در همین راستا شهرداری مشهد زیرساخت‌های ایجاد این خیابان‌ها را فراهم خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->