سرخط خبرها

پاسخ تند جواد نکونام به علی خطیر: از اول فصل دعوا داشتیم

  • کد خبر: ۲۰۸۹۷۸
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
پاسخ تند جواد نکونام به علی خطیر: از اول فصل دعوا داشتیم
جواد نکونام با انتشار یک مصاحبه از پیش طراحی شده پاسخ تندی به بیانیه صبح امروز باشگاه استقلال داد.

گروه ورزش | شهرآرانیوز،  جواد نکونام در خصوص اردوی لغو شده استقلال و وضعیت بازیکنان در نقل و انتقالات گفت: می‌خواهم توضیح بدهم، چون مالک اصلی این تیم، هواداران هستند. کسانی که در سرما و گرما از تیم حمایت می‌کنند. اگر استقلال توانست در نیم فصل اول قهرمان شود، آن هم برای من و کادر فنی استقلال اصلا اهمیتی ندارد، به خاطر حضور هواداران و بازیکنان بود. از روز اول هم گفتم که اگر ۱۳ بازیکن نیز داشتم، کارم را انجام می‌دهم.

فقط می‌خواهند قدرتشان را نشان دهند

وی ادامه داد: برخلاف صحبت‌هایی که تیم چهاردهم هم بشود برای ما مهم نیست، ولی بیانیه امروز نشان داد که آن‌ها منتظر هستند که سر ما را ببرند. نامه‌ای که از هیات مدیره گرفتند بابت اینکه هر موقع خواستند سرمربی را اخراج کنند. این مشخص است و بازیکنان و هواداران استقلال نشان دادند که لیاقت صدرنشینی را دارند. توجه ویژه‌ای باید به استقلال داشته باشیم. اگر نیم فصل اول هم قهرمان شدیم، فقط به خاطر بازیکنان و هواداران است. کسی خواهش می‌کنم چیزی را به نام خودش ثبت نکند، چون از روز اول ما دعوا داشتیم. بازیکنان اعتصاب می‌کردند، چون پول ندادند و آن‌ها می‌گفتند، چون اعتصاب کردید به شما پول نمی‌دهیم. لج و لجبازی و جنگ و دعوا بود. آن‌ها می‌خواهند فقط قدرتشان را نشان بدهند.

علناً و رسمی گفتم که آقایان من اگر بازیکن نگیرم به دوبی نمی‌روم

سرمربی استقلال در خصوص اردوی دوبی اظهار داشت: بازی آخری که در تهران داشتیم، من علناً و رسمی گفتم که آقایان من اگر بازیکن نگیرم به دوبی نمی‌روم. قرار نبود اردویی در دوبی برگزار شود. یک پیشنهادی به من دادند و قرار شد ۲ بازی دوستانه برگزار شود، ولی وقتی بازیکن نگرفتیم، من خودم گفتم که نمی‌رویم. بعد جلساتی با مدیرعامل تیم برگزار شد که دوباره من درخواست اردوی خارج از کشور دادم. چند کشور را پیشنهاد دادم، چون به تیم کمک می‌کرد. این موضوع هم منوط به خریدن بازیکن بود.  

تا دیروز منتظر بودم اتفاقات خوب رخ دهد

وی ادامه داد: تیمی که ۲ سال است با هم بازی می‌کند و همدیگر را می‌شناسند، بازیکن جدید است که باید بیاید و با رفتار، تاکتیک و شرایط تیم آشنا شود؛ و گرنه ما نیازی به اردو نداشتیم. ما نیاز به بازیکن داریم. من از دوشنبه هفته قبل که جلسه اول بود تا دیروز که منتظر بودم اتفاقات خوب رخ بدهد که اتفاقی نیفتاد. وقتی بازیکن نخریدیم، نمی‌شود!
نکونام اظهار داشت: من بعد از بازی آخر به استراحت رفتم. من ۲ لیست دادم و گفتم که چه بازیکنانی می‌خواهم. اینکه چرا بازیکنی گرفته نشده را نمی‌دانم. فقط می‌دانم که چند نامه زدند مثلا می‌دانم که به باشگاه سپاهان نامه زدند و باشگاه سپاهان مخالف انتقال بود.

ما نشستیم و می‌گوییم این بازیکن نمی‌آید

سرمربی استقلال اظهار داشت: من از شما سوال می‌پرسم مثلا تیمی بخواهد رونالدو را خریداری کند. به هر حال آن مسئولی که در آنجا نامه را می‌خواند جواب منفی می‌دهد، ولی اگر آن مسئول با پول نقد به آنجا برود و بگوید من می‌خواهم این بازیکن را بخرم شرایط متفاوت می‌شود. الان مثلا تیم سپاهانی بازیکن عراقی را می‌خواست و مسئولانش به این کشور رفتند. ما با این حال نشستیم و می‌گوییم این بازیکن نمی‌آید و آن بازیکن نمی‌آید.

خودشان گفتند برویم قلی زاده و جهانبخش را بخریم!

وی ادامه داد: من یک سوال می‌پرسم. ایشان خودشان به من گفتند که برویم علی قلی زاده و علیرضا جهانبخش را بخریم. من اصلا تعجب کردم و پرسیدم که شما مگر پول دارید؟ گفت باید ما ستاره بخریم و من هم گفتم موافقم. او گفت که اول فصل با آن‌ها صحبت کردم، ولی گفتند که نمی‌خواهند به ایران بیایند، ولی الان صحبت‌هایی انجام دادیم و برای همین من اسامی آن‌ها را در لیست گذاشتم.

حداقل یک بار بنشینند و با این بازیکنان صحبت کنند

سرمربی استقلال گفت: ۲ نفر از بازیکنانی که در لیست اول من هستند به قول دوستان کهکشانی است، در ایران حضور دارند که اگر آن‌ها را اول فصل می‌خریدید مشکلی نداشتیم. بازیکنانی که گفتم، بازیکنانی قابل مذاکره بودند. حداقل یک بار بنشینند و با این بازیکنان لژیونر صحبت کنند. آخر سر نمی‌آمدند، ولی ما این زحمت را به خودمان ندادیم. آن‌ها چه کار کردند که نکونام این لیست را داده و آن بازیکن را خواسته و آن غیر معقول است.

اول فصل هم من لیست دادم و شما نخریدید

وی ادامه داد: استقلال تهران که باشگاه بزرگی است و ۲ بار قهرمان آسیا شده باید چه بازیکنی جذب کند. مثلا رئال مادرید از کجا بازیکن می‌خرد؟ از بهترین‌های اروپا. چون بهترین تیم لالیگاست. آیا رئال مادرید می‌رود یک بازیکن مازاد در لالیگا را بخرد؟ یا منچستر سیتی یا منچستر یونایتد. هر باشگاه بزرگی را که بگویید. ما هم یک باشگاه بزرگ از ایران هستیم. ما هم بازیکن بزرگ باید بگیریم. مگر تیم‌های دیگر بازیکن بزرگ نمی‌گیرند؟ اول فصل چه تیمی بازیکن بزرگ نگرفت؟ اول فصل هم شما نخریدید، من که لیست دادم.  

گفتم پول هست، گفتند بله

نکونام گفت: ما اول فصل که بازیکن نگرفتیم. وسط فصل هم گفتید که ما ستاره می‌گیریم و سقف را سوراخ می‌کنیم. چه شد؟ لیست اول که آنجوری. لیست دوم هم هیچ اتفاقی نیفتاد. باز هم تکرار می‌کنم که خود او به من زنگ زد و گفت قلی زاده و جهانبخش را بخریم، چون نیاز داریم ستاره بگیریم. من گفتم پول هست و گفتند بله.  

استون اورونوف که بازیکن آزاد هم هست را می‌خواستم

نکونام اظهار داشت: من بازیکن آزاد به نام استون اورونوف را می‌خواستم. چرا نمی‌گیرند؟ بگیرند دیگر! من که اصلا او را نمی‌شناختم. من فقط فوتبالش را دیدم و خوشم آمد و گفتم بگیرید. بازیکن آزاد هم است. چرا نمی‌گیرند؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->