در خواست اتاق اصناف مشهد از واحد‌های صنفی برای کمک به سیل‌زدگان استان ایران خودرو محصولات هایما را گران کرد+ جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار در آستانه ورود به کانال ۵۶ هزار تومان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع ۲۲ هزار تن انواع کود‌های یارانه‌ای بین کشاورزان خراسان رضوی طی سال جاری آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی | افزایش ۱۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سودای صعود در روز‌های رکود بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد خسارت در بخش کشاورزی بر اثر سیلاب در مشهد دعوت از نیروگاه‌ها برای عرضه برق تولیدی در بورس راه‌اندازی سامانه جدید عرضه خودرو‌های برقی | شروع ثبت نام از فردا + لینک (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام حجت به طلافروشان | یک توصیه به مردم: طلای خود را از طلافروشی‌های متصل به سامانه بخرید زمان بعدی حراج شمش طلا مشخص شد + جزئیات و مشخصات شمش طلای استاندارد یکصدوشانزدهمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مشهد برگزار شد ریزش دلار به کانال ۵۷ هزار تومان | حباب سکه چقدر شد؟ + جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی فایل‌های اجاره در خیابان امام رضا (ع) مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات استاندار خراسان‌رضوی درباره تعیین میزان خسارت‌های ناشی از سیلاب در استان اعتبار ۸ هزار میلیارد تومانی بانک تعاون برای حمایت از تعاونی‌ها سهمیه سوخت کدام خودرو‌ها قطع می‌شود؟ (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) صادرات به روسیه با ریال آف‌شور | رفع تعهد ارزی صادرکنندگان چگونه انجام می‌شود؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) استاندار خراسان‌رضوی: امدادرسانی به سیل‌زدگان و انجام عملیات پیشگیرانه باید در اولویت باشد اردی‌جهنم بورس| چرا شاخص بورس در اردیبهشت نزولی شد؟ سود بانکی در بازار سیاه وام‌ها چقدر است؟ از مالیات اجرت صورت‌حساب الکترونیکی چه می‌دانید؟ | مراقب باشید سرتان کلاه نرود امنیت شغلی، معیشت و تأمین‌اجتماعی؛ مهم‌ترین دغدغه‌های کارگران چرا دولت برای مالیات، تراکنش‌های مردم را کنترل می‌کند؟ خودروی اروپایی در راه ایران + مشخصات خودرو
سرخط خبرها

آیا خرید قسطی طلا سود دارد؟

  • کد خبر: ۲۰۷۸۹۱
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
آیا خرید قسطی طلا سود دارد؟
رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان معتقد است: مسوولان باید صنعت طلا را پویا کنند و نگذارند از بین برود، زیرا علاوه بر ارزآوری، اشتغال زایی خوبی برای کشور درپی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید غضنفریون با بیان اینکه صنف طلافروشان با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهار کرد: درباره صنعت طلا در ایران به این بخش اجحاف شده و بدون مطالعه درباره مسائل مختلف در این صنف، قوانینی مصوب می‌شود که بیشتر آن‌ها کارشناسی نشده است و عواقب آن مصیبت بار می‌شود.

او ادامه داد: در بازار طلا در ایران شاهد نوساناتی هستیم که تابعی از عوامل جهانی و اتفاق‌های داخلی است. با هرگونه تحرکی در کشور شاهد بالا رفتن قیمت طلا هستیم و در کنار آن، عواملی مانند قیمت ارز مزید بر علت می‌شود و ثبات بازار از بین می‌رود.

غضنفریون درباره قانون مالیات ارزش افزوده، گفت: ۱۰ سال این موضوع باعث چالش بود و در نهایت، به این نتیجه رسیدند که اقدامی درست نبوده است. همچنین در رابطه با سامانه تجارت که باید ثبت سرمایه در سیستم انجام شود باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به حساسیت موضوع باید تمهیداتی برای رفع نگرانی فعالان این صنف اندیشیده شود.

این فعال صنفی در پاسخ به این پرسش که چه توصیه‌ای به خریداران سکه و طلا می‌کنید، اظهار کرد: اگر افراد پول اضافه و بدون استفاده دارند، می‌توانند خرید طلا را سرمایه گذاری مطمئنی بدانند، زیرا طلا همیشه ارزش خود را حفظ می‌کند.

او به رونق بازار طلای دست دوم اشاره کرد و افزود: من مخالف فروش طلای دست دوم هستم، ولی با توجه به وضعیت موجود، افراد برای حفظ سرمایه طلای دست دوم می‌خرند. البته این روزها، روشی با عنوان خریدن طلای قسطی هم باب شده است که من مخالف فروش طلای قسطی هستم، زیرا خریداران ضرر می‌کنند. فروش طلای کارکرده در برخی کشور‌ها ممنوع است و برای اینکه صنعت طلا از بین نرود، طلا‌ها را ذوب می‌کنند و به طلای نو تبدیل می‌کنند تا کارگاه‌های طلاسازی به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس اتحادیه طلافروشان استان زنجان با بیان اینکه قسطی فروشی بیشتر به نفع فروشنده است تا خریدار، گفت: معمولا اشخاصی که طلای قسطی می‌خرند، تحریک می‌شوند و به نظر خودشان خرد خرد پول می‌دهند. در حالی که بیشتر این فروشندگان، اجرت طلا را بالا می‌زنند تا برای خودشان به صرفه باشد.

او به پرخطر بودن شغل طلافروشی اشاره و اضافه کرد: جلسات متعددی با فرمانداری، کلانتری‌های مناطق مختلف و پلیس پیشگیری برای برقراری امنیت و پیشگیری از سرقت برگزار می‌شود، البته امنیت طلافروشان در زنجان نسبتا خوب است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->