روز ولادت امام رضا(ع) تعطیل می‌شود؟ مظلومیت قرآن، از بزرگترین ابتلائات امت اسلامی بوده است از جمله اهداف ما، امتداد اجتماعی اندیشه‌های امام رضا (ع) است+ فیلم برای استقرار عدالت، نیازمند یک تفکر الگو و معیار هستیم گفتمان سازی و ترویج مکتب رضوی از دستاورد‌های کنگره جهانی امام رضا(ع) است+ فیلم تولیت آستان‌قدس‌رضوی: کنگره امام رضا (ع)، فرصتی برای گفت وگوی ملت‌ها درباره عدالت است | فلسطین، مدعیان عدالت را رسوا کرد + فیلم دبیر پنجمین کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع): کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع) به‌دنبال رازگشایی از حقیقت‌های جهان معاصر نسبت به ظلم است دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر تهران به مناسبت ولادت امام رضا(ع) + تصاویر پنجمین کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع) در مشهد آغاز به کار کرد + فیلم مشهدالرضا(ع)؛ میعادگاه عاشقان ولایت | قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی: سالانه میزبان بالغ بر ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون زائر در بارگاه منور رضوی هستیم کهکشان رضوی نخستین گروه زائران ایرانی حج تمتع عازم سرزمین وحی شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گروه از زائران حج تمتع امشب به عربستان می‌روند (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس جمهور میهمان مراسم اختتامیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در مشهد مدال طلای کشتی‌گیر قهرمان جهان به موزه حرم مطهر رضوی اهدا شد دانش آموزان استثنایی زیارت اولی میهمان ویژه امام رئوف شدند «زیر سایه خورشید» با ۱۱ هزار برنامه در ۲۱۰۰ نقطه کشور
سرخط خبرها

حرم مطهر رضوی سوگوار شهادت امام هادی (ع)

  • کد خبر: ۲۰۶۲۹۵
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
حرم مطهر رضوی سوگوار شهادت امام هادی (ع)
حرم مطهر رضوی در شب شهادت امام علی‌النقی‌الهادی(ع) عزادار شد و رخت ماتم بر تن کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در شب شهادت دهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت؛ حضرت امام هادی(ع) حرم مطهر رضوی ملجأ و مأوای زائران و مجاوران دل‌سوخته‌ای بود که برای عرض تسلیت این مصیبت به محضر مولا و ولی‌نعمتشان حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) مشرف شده بودند.

در این شب پر اندوه بیرق‌های عزا در صحن و سرای امام هشتم(ع) برافراشته شده بود و ویژه‌برنامه عزاداری و سوگواری امام هادی‌النقی(ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی(ره) میزبان زائران و مجاوران عزادار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی علیزاده در این ویژه برنامه با اشاره به شخصیت والای امام هادی(ع) بیان کرد: امام هادی(ع) در سنین کودکی به امامت رسید و همین امر باعث شد که جامعه اسلامی برای پذیرش امامت امام عصر(عج) که در پنج سالگی ردای امامت را بر تن کرد، آماده شود.

وی بیان کرد: بعد از شهادت امام عسکری(ع) و به امامت رسیدن امام عصر(عج) جامعه اسلامی زیاد دچار تفرقه و تشتت نشد چراکه جان و دل شیعیان با این مسئله یعنی پیروی از امامی که در کودکی به این مقام رسیده است مأنوس و آشنا شده بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیزاده خاطرنشان کرد: از آنجا که علم اهل بیت(ع) لدنی است، بنابراین در امامت سن و سال شرط نیست و امام معصوم(ع) در هر سنی که باشد وارث علوم و دانش‌های امام قبلی خود است.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی گهربار از امام هادی(ع) بیان کرد: آن حضرت دنیا را به یک بازار تشبیه کرده‌اند که سرمایه انسان در این بازار عمر گرانبهای او است که گروهی که اهل ایمان باشند در این بازار سود می‌کنند و گروهی که از دستورات خدا سرپیچی می‌کنند هم متضرر می‌شوند.

گفتنی است؛ اجرای برنامه عزاداری و ذکر مصیبت با نوای ذاکران اهل بیت(ع) رضا قانع، ابوطالب خالق‌پور و علیرضا حسین‌نژاد از دیگر برنامه‌های شب شهادت امام هادی(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->