سرخط خبرها

پایان یکی از بزرگترین همکاری‌های تجاری تاریخ ورزش

  • کد خبر: ۲۰۵۲۸۷
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
پایان یکی از بزرگترین همکاری‌های تجاری تاریخ ورزش
نایک و تایگر وودز یکی از مشهورترین شراکت‌های تجاری در جهان ورزش را پس از ۲۷ سال به پایان رساندند.

به گزارش شهرآرانیوز، وودز این خبر را روز دوشنبه در بیانیه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: «بیش از ۲۷ سال پیش، من آنقدر خوش شانس بودم که با یکی از نمادین‌ترین برند‌های جهان همکاری کنم. روز‌های پس از آن پر از لحظات و خاطرات شگفت انگیز بوده است. اشتیاق و دیدگاهخاص فیل نایت این همکاری را محقق کرد و من شخصاً می‌خواهم از او و همینطور دیگر کارکنان نایک و ورزشکاران باورنکردنی که در این مسیر لذت همکاری با آن‌ها را داشته‌ام تشکر کنم. مردم شاید بپرسند که آیا فصل دیگری وجود خواهد داشت؟ و باید بگویم بله، مطمئناً فصل دیگری وجود خواهد داشت.»

نایک نیز با تایید این خبر پست خود را در این رابطه در شبکه‌های اجتماعی اش منتشر کرد و نوشت: «عجب دورانی را گذراندیم تایگز.»

وودز شراکت خود با نایک را در ۲۰ سالگی آغاز کرد و این رابطه، که در طول این سال‌ها حدود ۵۰۰ میلیون دلار برای او به ارمغان آورد باعث شد که این آمریکایی با قهرمانی در ۱۵ دوره مسابقات اصلی گلف، به یکی از شناخته شده‌ترین افراد روی کره زمین تبدیل شود. شاید تصویر نمادین این مشارکت، همان تیشرت قرمز رنگی بود که وودز در روز پایانی یکی از مسابقات تاریخی خود پوشید. او همچنین در تعدادی از تبلیغات تلویزیونی برای نایک نیز ایفای نقش کرد که آن‌ها نیز تبلیغات معروفی از آب در آمدند.

این قطع همکاری در حالی صورت می‌گیرد که نایک به دنبال کاهش ۲ میلیارد دلاری هزینه‌های خود در سال‌های آینده است، و تلاش دارد سرمایه‌گذاری اش در ورزش گلف را کاهش دهد. این شرکت تولید تجهیزات گلف خود را در سال ۲۰۱۶ متوقف کرد و با توجه به اینکه زندگی حرفه‌ای وودز به پایان خود نزدیک می‌شود، از لحاظ اقتصادی وقت مناسبی برای نایک در اتمام این همکاری بود. آخرین پیروزی بزرگ وودز در سال ۲۰۱۹ به دست آمد، و او سال‌ها با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کرد و تعداد شرکت در مسابقاتش نیز به خاطر تصادف شدیدی که در سال ۲۰۲۱ داشت محدودتر نیز شده است. این مرد ۴۸ ساله در سال ۲۰۲۲ در مسابقات مسترز FootJoy ظاهر شد، اما کفش‌هایی به عیر از نایک‌های همیشگی‌اش به پا داشت. اگرچه او آن زمان اعلام کرد که این تصمیم به دلیل ملاحظات سلامتی اش بوده است.

او گفت: «من اکنون تحرک بسیار محدودی دارم. با میله‌ها و پیچ‌هایی که بعد از تصادف در پایم است، به کفشی متفاوت نیاز داشتم، چیزی که به من اجازه می‌داد حس پایدارتری موقع ضربه زدن داشته باشم.»

نایک هم در آن زمان نه تنها واکنش منفی نسبت به این حرکت وودز نداشت، بلکه در بیانیه‌ای در حمایت از تصمیم وودز گفت که برای رفع نیاز‌های جدیدش با او همکاری خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->