انجام ۲۰۰ عملیات آتش‌نشانی مرتبط با سیل مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) غربالگری جنین ممنوع شده یا استاندارد؟ محمد، دومین نام پرطرفدار پسران در انگلستان شد! تداوم بارش شدید باران و تگرگ در خراسان‌رضوی | انسداد ۳ مسیر جاده‌‌ای در استان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت یک موتورسوار براثر تصادف در میدان استقلال مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد تماس‌های اورژانس مشهد رکورد زد | از تماس‌های غیراورژانسی بپرهیزید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمالاً دیگر بارشی به این میزان در مشهد نداریم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان با پابند الکترونیک امتحانات نهایی دانش‌آموزان لغو شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ناتوانی در صدور کارت امتحانات نهایی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | شدت بارش‌ها از روز یکشنبه کاهش می‌یابد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دانش‌آموزان بدون کارت امتحان نهایی، به مدرسه یا میزخدمت مستقر در نواحی آموزش‌وپرورش مراجعه کنند میدان امام علی (ع) به امام حسن (ع) بسته شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از سکه ولایت عهدی امام رضا(ع) در مشهد کشف ۴۰ کیلوگرم چای تریاکی در فرودگاه امام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حضور ۳۸۰ پزشک و پرستار در شهرستان‌های خراسان‌رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی حوزه سلامت مشهد برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس مشهد درپی بارش باران‌های سیل‌آسا خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی سامانه بارشی اخیر به بخش کشاورزی خراسان‌رضوی تاکنون (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۱۰۰ درصد اراضی ملی و ۶۷ درصد اراضی کشاورزی خراسان رضوی حدنگاری شد

  • کد خبر: ۲۰۴۴۰۶
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
۱۰۰ درصد اراضی ملی و ۶۷ درصد اراضی کشاورزی خراسان رضوی حدنگاری شد
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: مطابق با اسناد موجود، ۱۰۰ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی و ۶۷ درصد اراضی کشاورزی استان حدنگاری شده و برای آنها سند صادر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز در هشتاد و چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان رضوی، مسائل مربوط به شهرستان‌های طرقبه، شاندیز و نیشابور و میزان پیشرفت حدنگاری در عرصه‌های ملی، منابع طبیعی و کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

در همین راستا رئیس شورای قضایی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات مؤثر در زمینه حدنگاری در استان گفت: حدنگاری با هدف هویت‌بخشی به اراضی دارای اثرات ارزشمند و برکات فراوان است. حد نگاری به عنوان یک سیاست اصولی، حلال بسیاری از مشکلات و عامل پیشگیری از تخلفات و تصرفات غیرقانونی است.

حجت الاسلام خلیلی با تأکید بر لزوم رعایت ضوابط و نظامات سازمانی در روابط موجود در حوزه اراضی افزود: مسئولان باید با اجرای قانون و تلاش مضاعف برای تثبیت مالکیت‌ها نگرانی‌های مردم را رفع کنند و در این راستا الزام به استفاده از اسناد رسمی امری محتوم است.

وی خاطرنشان کرد: نظام بخشی به روابط حقوقی با اجرای قانون و تثبیت مالکیت‌ها وظیفه مسئولان و متولیان امر است و هیچ گونه کم‌کاری و بی‌توجهی در این زمینه پذیرفته نیست.

حجت الاسلام خلیلی با اشاره به اقدامات مؤثر اداره ثبت اسناد و املاک استان گفت: مطابق با اسناد موجود، ۱۰۰ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی و ۶۷ درصد اراضی کشاورزی استان حد نگاری شده و برای آن‌ها سند صادر شده است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همه ملزم به اجرای قانون و همچنین مصوبات این شورا هستند تا در مسیر کسب رضایتمندی مردم قرار بگیریم و از این رو قانون باید در جهت منافع عمومی تفسیر شود.

حجت الاسلام خلیلی یادآور شد: بسیاری از مشکلات امروز متاسفانه ناشی از کم‌کاری برخی متولیان امر در گذشته بوده و چنانچه اقدامات پیشگیرانه توسط ادارات متولی در گذشته به انجام می‌رسید، امروز شاهد این حجم از تصرفات و تخلفات در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی نبودیم.

حدنگاری اراضی کشاورزی در ۹ واحد ثبتی، به ۱۰۰ درصد رسیده است

همچنین رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن تقدیر از مدیریت مجموعه قضایی استان به دلیل اهتمام ویژه در زمینه حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی گفت: موضوع حدنگاری یکی از راهبرد‌های کلان نظام سیاست‌گذاری کشور است و قوه قضائیه نیز با تمام توان در حال اجرای سیاست‌های تعیینی در این زمینه است.

بابایی با تشریح میزان پیشرفت قانون حدنگار در کشور افزود: خراسان رضوی به دلیل اهتمام مسئولان به ویژه مدیریت مجموعه قضایی استان، در این زمینه پیشرو بوده و برای اولین بار در ۹ واحد ثبتی، حدنگاری اراضی کشاورزی آن به ۱۰۰ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: بهداشت قضایی در حوزه زمین با رویکرد پیشگیرانه مانع تخلفات افراد سودجو خواهد شد و بر این اساس ثبت مالکیت، صدور سند و الزام به درج کاربری در اسناد مورد توجه بوده و در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->