آغاز تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو در قدس اشغالی + فیلم (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقتدی صدر: خداوند برادری، امنیت و استقلال را به ملت‌های عراق و ایران عنایت فرماید واکنش نخست وزیر ژاپن به شهادت رئیس جمهوری ایران ۸ تیر به‌عنوان روز برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری پیشنهاد شد عزای عمومی در لبنان؛ عراق، سوریه، پاکستان و هند چهارشنبه (۲ خرداد ۱۴۰۳) سراسر کشور تعطیل است حضور رئیس‌جمهور پاکستان در مراسم خاکسپاری رئیس‌جمهور ایران پرچم کنسولگری‌های مستقر در مشهد به حالت نیمه افراشته درآمد جلسه شورای معاونین وزارت خارجه به ریاست باقری برگزار شد لغو برگزاری کلیه نمایشگاه‌های مراکز استانی کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک دقیقه سکوت شورای امنیت سازمان ملل به احترام شهدای ایران دستور سردار باقری برای بررسی علل سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور زمان تشییع رئیس‌جمهور در تهران و شهرستان‌ها اعلام شد تعطیلی کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان تبریز فردا سه شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) واکنش کرملین به انقضای اختیارات زلنسکی در اوکراین تمامی دروس حوزه‌های علمیه کشور در روز سه‌شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) تعطیل شد صحبت‌های معاون رئیس‌جمهور درباره‌ تعطیلی کشور، درپی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش + ویدئو پیام تسلیت شهردار مشهدمقدس به نماینده معزز ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی و امام‌جمعه محترم مشهدمقدس قاضی‌زاه هاشمی: شهادت، پاداش خدمات آیت‌الله رئیسی بود
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: ۱۱۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است

  • کد خبر: ۲۰۳۶۸۸
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
استاندار خراسان رضوی: ۱۱۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است
استاندار خراسان رضوی گفت: اکنون ۱۱۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در این استان با پیشرفت‌های مختلف از پی‌ریزی تا مراحل انتهایی در حال ساخت است.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری روز سه شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی «صنعت شهر» و ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن خواف افزود: اجرای طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات مهم در استان خراسان رضوی به شمار می‌رود و تا پایان آذرماه مقدمات و تامین ۸۰ درصد الزامات اجرای این طرح انجام و از دی ماه مراحل ساخت آن‌ها آغاز شده است.

وی فعالیت شرکت‌های معدنی سنگ آهن، ظرفیت مهم مانند باد و کریدور بادی شرق با توان تولید برق یک هزار مگاواتی و ترانزیت با کشور افغانستان و قابلیت‌های گردشگری مانند آسیاب‌های بادی را از پتانسیل‌های مهم شهرستان خواف عنوان کرد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بهره گیری از مشارکت مسوولان ذیربط و شرکت‌های معدنی برای توسعه زیرساخت‌های لازم اعم از حمل و نقل و جاده در مسیر رونق اقتصادی منطقه مورد تاکید است.

نظری گفت: ایجاد شهرک صنعت شهر گام مهمی برای بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های تولیدی و صنعتی و معدنی برای احداث واحد‌های مسکونی برای اهالی منطقه است.

احداث ۳۹۱ هزار واحد مسکونی در افق چهار ساله

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی هم احداث ۳۹۱ هزار واحد مسکونی در این استان را هدف مهم چهار ساله برشمرد و گفت: از این میزان ۱۹۵ هزار واحد بازآفرینی، ۶۴ هزار واحد روستایی و بقیه خودمالک است.

وحید داعی اظهار کرد: برای افزون بر ۱۲۵ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی تامین زمین انجام و ۹۵ هزار واحد تامین زمین در سامانه ثبت شده است.

وی بیان کرد: به میزان ۱۷ برابر زمین مسکن مهر سابق در استان خراسان رضوی تاکنون تامین زمین انجام و ۸۵۰ هکتار توافق ثبت شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از معرفی ۸۶ هزار متقاضی دارای شرایط نهضت ملی مسکن استان برای انعقاد قرارداد به بانک‌های عامل خبر داد و گفت: علاوه بر بانک‌های دولتی از توان بانک‌های خصوصی هم در این زمینه استفاده می‌شود.

وی صنعت شهر را ایده بسیار خوبی برای استفاده از فضای بخش تولید و صنعت برای توسعه کمی و کیفی ساخت و ساز واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن در سطح کشور و به تبع آن استان خراسان رضوی ذکر کرد.

داعی با اشاره به آغاز عملیات آماده سازی بزرگترین صنعت شهر مسکونی کشور در خواف گفت: در یک اقدام جهادی و با کمک دولت، فرآیند خانه دار شدن کارکنان صنایع استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن تسهیل شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی اظهار کرد: در سایت نهضت ملی مسکن خواف که امروز عملیات آماده سازی آن آغاز شد، هفت هزار و ۵۸۸ واحد در مساحت یک هزار هکتاری پیش بینی شده است که در مرحله نخست ۱۷۰ هکتار با ظرفیت سه هزار واحد آن مربوط به سایت تخصیص یافته به شهروندان خوافی متقاضی نهضت ملی و ۱۱۰ هکتار به استعداد یک هزار و ۷۰۰ واحد آن نیز مربوط به سایت نهضت ملی کارکنان مجتمع فولاد سنگان خواف است.
از مجموع ۲۱ هزار و ۹۳۶ نفر که تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن خواف ثبت نام کردند شرایط ۱۰ هزار نفر تاکنون تایید نهایی شد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->