احیاء کم جانِ بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم بازار در فروشگاه‌های شهر ما مشهد + آدرس (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی برداشت ۸۵ هزار تن پسته در خراسان رضوی نمایشگاه کار شرق کشور خردادماه در مشهد برگزار می‌شود معنای «فوق العاده خاص» در فیش حقوقی چیست؟ | کدام کارمندان مشمول این امتیاز می‌شوند؟ نرخ دلار به کمتر از ۶۰ هزار تومان نزول کرد | حباب سکه چقدر شد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای اجرای طرح‌های اضطراری تأمین آب مشهد ۴۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است قیمت طلا امروز صعود کرد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرغ گران می‌شود؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت خودرو در بازار امروز (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | قیمت‌ها ریزشی شد پیش‌بینی مهم برای آینده بازار طلا و سکه | طلای دست دوم نخرید (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت دلار طی روزهای آینده | آیا نرخ ارز کاهش خواهد یافت؟ تحرکات صندوق‌های طلا چه سیگنالی به بازار داد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز آغاز می‌شود (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نرخ ارز در هفته‌های گذشته ریشه غیراقتصادی داشت آغاز فروش پیکاپ کرمان موتور با تحویل فوری + جزئیات (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون اشتغال وزارت کار: نرخ بیکاری جوانان ۲۱.۲ درصد است فردا (۲۵ اردیبهشت) یارانه این دهک‌ها واریز می‌شود | مبلغ یارانه چقدر است؟ منتظر کاهش بیشتر قیمت دلار باشید | قیمت دلار چقدر کاهش خواهد یافت؟ پیش‌بینی بورس (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سطوح حمایتی نماد‌ها منجی شاخص کل می‌شود؟ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سکه امامی به کف شیرین خرید رسید جزئیات طرح فروش سایپا ویژه دهه کرامت ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول و لینک ثبت‌نام نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: کاهش ساعت کاری نیاز به نگاه کارشناسی‌ بیشتری دارد توضیحات اتاق اصناف مشهد درباره «شناسه یکتا»ی اصناف عقب‌نشینی ۳۲ هزار واحدی بورس | ۹۰ درصد نماد‌ها منفی شد! (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین، سطح زیر کشت هندوانه بذری در خراسان‌رضوی است
سرخط خبرها

مبلغ وام ودیعه مسکن در تهران و شهرستان‌ها چقدر است؟

  • کد خبر: ۲۰۱۱۲۸
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
مبلغ وام ودیعه مسکن در تهران و شهرستان‌ها چقدر است؟
سخنگوی دولت گفت: وام ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر شهرها افزایش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بهادری‌‎جهرمی در حاشیه جلسه هیئت‌دولت در جمع خبرنگاران از افزایش دوبرابری وام ودیعه مسکن در تهران از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها از ۷۰ به ۱۵۰ میلیون تومان و سایر شهر‌ها از ۴۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد.

وی اضافه کرد: رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از آمار‌های رشد اقتصادی ارائه کردند که نشان از رشد اقتصادی در بخش‌های انرژی، نفت، و ساختمان بود. رشد ساختمان در سه ماهه اول به ۳ درصد رسیده است.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی هم گزارشی از توافقات با شورای پول و اعتبار در راستای حمایت از طرح نهضت ملی مسکن ارائه کرد، طبق مصوبه شورای پول و اعتبار سود وام نوسازی مسکن روستایی به ۵ درصد کاهش یافت و توافقاتی برای پلکانی شدن اقساط وام انجام شده است.

وی گفت: برای حمایت از اجاره بهای مسکن هم، وام ودیعه مسکن دو برابر شد، در تهران وامن ودیعه مسکن از ۱۰۰میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت در سایر مراکز استان‌ها هم بیش از دو برابر شد. برای اولین بار وام ودیعه مسکن به روستاییان به میزان ۴۰ میلیون تومان اختصاص خواهد یافت.

سخنگوی دولت افزود: با گذشت کمتر از ۲ ماه از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد دریا محور در قابل ۳۰ قرار داد، مبلغ ۵۵ هزار میلیارد تومان قرار داد با بخش‌های خصوصی و عمومی برای توسعه دریا محور منعقد شده است.

وی با اشاره به گزارش اخیر رئیس بانک مرکزی از آمار‌های شاخص رشد اقتصادی در فصل دوم سال تابستان گفت: این آمار‌ها نشان از رشد اقتصادی قابل قبولی در حوزه نفت و انرژی ساختمان دارد که رشد ۶ ماهه اول به حدود سه درصد رسید.

بهادری‌جهرمی سپس به گزارش وزیر راه و شهرسازی درباره توافق با شورای پول و اعتبار در جهت حمایت از طرح ملی نهضت مسکن و سرعت بخشی آن گریزی زد و گفت: با موافقت شورای پول و اعتبار وام بهسازی و نوسازی مسکن‌های روستایی با سود ۵ درصد پرداخت می‌شود. همچنین قرار است برای حمایت از حوزه اجاره بهای مسکن باز پرداخت اقساط هم در ماه‌های اولیه به صورت پلکانی اعمال تا بازپرداخت‌ها سهل‌تر شود.

وی درباره افزایش دوبرابری وام ودیعه مسکن گفت: در تهران از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها از ۷۰ به ۱۵۰ میلیون تومان و سایر شهر‌ها از ۴۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون افزایش یافت. همچنین برای نخستین بار وام ودیعه روستا‌ها سقف ۴۰ میلیون در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت افزود: با استناد به گزارش وزیر راه و شهرسازی پس از گذشت کمتر از دو ماه از ابلاغ سیاست کلی دریا از سوی مقام معظم رهبری حدود ۳۰ قرارداد با مبلغ ۵۵ هزار میلیارد تومان با بخش‌های خصوصی و عمومی در جهت توسعه دریا محور در قالب قرارداد یا تفاهم نامه منعقد شد که در حوزه در بنادر و ساخت شناور‌های دریار و سایر تجهیزات در اقتصاد دریاست.

بهادری جهرمی اعلام کرد: دولت با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای امضای موافقت‌نامه کشتیرانی تجاری بین ایران و کشور‌های امارات و کنیا در راستای توسعه حوزه راه‌های تجاری یا حمل نقل بین المللی موافقت کرد که این از حوزه‌های مورد اولویت دولت بوده تا از ظرفیت‌های جغرافیای کشور بهتر استفاده کنیم.

وی درباره پیشنهاد وزارت دادگستری گفت: دولت با لوایح قضایی به منظور ایجاد موافقتنامه قضایی بین ایران و ونزوئلا و نیز با سه کشور دیگر موافقت کرد تا به مجلس ارسال شود.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->