پخش فیلم «خانواده ملیله‌چی» در زادروز شهرام عبدلی + زمان پخش تشویق، اما استون در جشنواره کن برای «انواع مهربانی» «اسکار» به روایت امیر کربلایی‌زاده «زهرا خوشکام» همیر علی حاتمی در خاک آرام گرفت + تصاویر همه چیز درباره سریال بدل علی مسعودی + خلاصه داستان، زمان پخش و بازیگران آخرین وضعیت کیانوش عیاری در بیمارستان قسمت‌های جدید «سرزمین مادری» به آنتن نمی رسد زمان پخش «پایتخت ۷» مشخص شد پخش فصل جدید «تا نیایش» از حرم مطهر امام رضا (ع) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عکس‌نوشت | آن عکس فقط یک جایزه نبود پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در مشهد کتاب «شیعه» به کتابفروشی‌ها آمد مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) درباره عثمان محمدپرست، خنیاگری که سازش برای خیر کوک بود صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ «علیرضا عصار» مجری تلویزیون شد
سرخط خبرها

نمایشگاه عکس گروهی «روزبازارها» در مشهد برپا شد

  • کد خبر: ۱۹۵۰۵۲
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
نمایشگاه عکس گروهی «روزبازارها» در مشهد برپا شد
نمایشگاه عکس گروهی «بازار روز» در مشهد برپا شد.

نگار طاهونچی | شهرآرانیوز نمایشگاه عکس گروهی «روزبازارها» توسط گروه «عکاسان بی نام»، پنجشنبه، ۲۵ آبان، در «کو گالری» افتتاح شد. این نمایشگاه با هدف حمایت از روزبازار‌هایی که زیر نظر شهرداری مشهد در حاشیه شهر و سایر مناطق به صورت هفتگی برگزار می‌شوند، در مجتمع تجاری پاژ برپا شد. در این نمایشگاه هنری، آثار هجده عکاس مشهدی با محوریت برپایی روزبازار‌های شهری به نمایش گذاشته شد. این نمایشگاه عکس از ۲۵ تا ۲۹ آبان ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و بعدازظهر از ساعت ۱۷ تا ۲۱ میزبان علاقه‌مندان است.

نمایش ۳۲ عکس از روزبازار‌ها

فرامرز عامل بردبار، دست اندرکار این نمایشگاه، در حاشیه برگزاری آن گفت: نمایشگاه عکس گروهی «روزبازارها» دومین نمایشگاهی است که توسط گروه «عکاسان بی نام» در مشهد برگزار می‌شود. اولین نمایشگاه قبل از دوران شیوع کرونا با عنوان «نمایشگاه بانو» و با نگاه به نقش زن در جامعه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه عکس گروهی با هدف حمایت از روزبازار برگزار شده است، ادامه داد: پس از مطرح شدن این طرح و ایده در گروه، طی چند مرحله برای عکاسان مجوز عکاسی از روزبازار‌های شهر صادر شد و از مجموع پانصد عکس از هجده عکاس مشهدی، ۳۲ عکس نهایی به مجموعه نمایشگاه راه یافت.

این عضو گروه «عکاسان بی نام» در ادامه بیان کرد: یکی از دلایلی که باعث شد به سمت عکاسی از روزبازار‌های شهری برویم، این بود که در این روزبازار‌ها می‌توان تنوع فرهنگی و قومی را به خوبی دید؛ چون اقشار مختلف مردم در این بازار‌ها حضور دارند. به نظر من، تنوع فرهنگی اهالی سیستان و بلوچستان، کرمان و سایر استان‌هایی که در این روزبازار‌ها شرکت می‌کنند، بهترین سوژه برای عکاسی به شمار می‌آید.

این هنرمند مطرح مشهد افزود: روزبازار‌ها در ایران قدمت بسیار طولانی دارند و از طرفی این بازار‌ها بیشتر در حاشیه شهر مشهد به صورت چهارشنبه بازار، دوشنبه بازار، یکشنبه بازار و... برگزار می‌شوند و این مسئله در بسیاری از کشور‌ها از جمله آفریقا، آمریکا و کشور‌های منطقه نیز رایج است. این بازار‌ها برای مردم جذابیت بسیاری دارند. سعی کرده ایم از طریق هنر عکاسی این جذابیت را به مخاطبانمان انتقال دهیم.

عامل بردبار درباره اهداف گروه «عکاسان بی نام» توضیح داد: ما در این گروه به صورت هفتگی جلسه نقد و بررسی عکس برگزار می‌کنیم. عکاسانی که تمایل دارند کارهایشان دیده شود، در این دورهمی‌ها حضور دارند؛ همچنین در این نشست ها، وقتی موضوعی برای عکاسی تصویب می‌شود از عکاسان گروه می‌خواهیم عکس‌ها را متناسب با موضوع تهیه کنند و در ادامه بعد از انتخاب عکس‌های برتر، نمایشگاهی برگزار می‌کنیم.

نمایشی از تنوع آدم ها، با فرهنگ‌های مختلف

زهرا باقرزاده، عکاس و یکی دیگر از دست اندکاران برگزاری این نمایشگاه، گفت: فعالیت گروه «عکاسان بی نام» از چهار سال پیش آغاز شد و اکنون اعضای گروه ۶۶ نفر از عکاسان مشهدی هستند و هدف ما همیشه این بوده است که به صورت گروهی فعالیت داشته باشیم.

وی با اشاره به نمایشگاه عکس روزبازار‌ها خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که باعث شد به سمت عکاسی از روزبازار‌ها برویم، تنوع آدم‌ها با فرهنگ‌های مختلف در این بازارهاست. در این بازار‌ها به دلیل وجود کالا‌ها و صنایع دستی متفاوت، همیشه یک سوژه خوب اجتماعی برای عکاسی هست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->