پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بولوار قمربنی هاشم (ع) و زیر گذر شهید هریری در مشهد اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) سلیمی: پیام پویش نائب الزیاره همدلی و وحدت است پیشرفت ۷۳ درصدی رینگ پیرامونی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در مشهد مترو مشهد روز شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد ویژه روز زیارتی امام‌رضا‌(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) قائل‌شدن حق بازتعریف فضاهای شهری برای شهروندان آیین افتتاحیه نخستین همایش ملی برنامه‌ریزی، توسعه و تسهیل زیارت و گردشگری در مشهد | مدیریت شهری، متمرکز بر توسعه فرهنگ زیارت است + فیلم ۴۲۲ واحد مسکونی شهری که درپی سیلاب مشهد آسیب‌ دیده‌اند، نیاز به بازسازی دارند اعمال‌قانون ۲ هزار و ۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۳ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان آزادی و میدان سپاد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف هم‌زمان با کامیون و سواری در مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) بازسازی آسیب‌های ناشی از سیلاب در مشهد سرعت می‌گیرد + فیلم مصدومیت ۲۴ نفر در خراسان‌رضوی بر اثر حوادث ترافیکی طی شب گذشته (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) آغاز به‌کار نخستین نمایشگاه کشت گلخانه‌ای و تجهیزات وابسته در مشهد | معرفی دستاورد‌های حوزه تجهیزات منزل با حضور ۸۶ تولیدکننده ایرانی + فیلم
سرخط خبرها

موحدیان: شهر مشهد برند کنفرانس ملی و بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری شد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۹۱۲۱۹
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
موحدیان: شهر مشهد برند کنفرانس ملی و بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری شد+ فیلم
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهر مشهد برند کنفرانس ملی و بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری شده که برای ما بسیار مهم و باعث افتخار شورا، شهرداری و دانشگاه است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان امروز، ۶ آبان‌ماه در نشست خبری دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری که در محل شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این کنفرانس از سال ۸۵ در مشهد با مشارکت شورای شهر مشهد، دانشگاه فردوسی و مرکز پژوهش‌های شورا پایه‌گذاری شده است.

وی افزود: ۹ دوره این کنفرانس را برگزار کردیم، اما به دلیل کرونا دو سال عقب افتاد. امسال با همت شورا، شهرداری و دانشگاه دهمین دوره کنفرانس را در ۲۴ و ۲۵ آبان برگزار می‌کنیم. سابقه این کنفرانس و دامنه اثر آن در کشور و خارج از کشور گسترده است. شهر مشهد برند این کنفرانس شده که برای ما بسیار مهم و باعث افتخار شورا، شهرداری و دانشگاه است.

موحدیان بیان کرد: هدف عمده کنفرانس این است که ارتباط و تعامل مدیریت شهری را با دانشگاه برقرار کنیم. اگر شهر را به عنوان یک موجود زنده بدانیم که می‌دانیم باید به عنوان شورا که سیاست‌گذار هستیم، به این ارتباط و تعامل توجه کنیم؛ زیرا دستاورد‌های جدید علمی در دانشگاه وجود دارد و تجربیات موفقی در دنیا انجام می‌شود که اهمیت دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه باید بدانیم جزیره جدا شده از جهان نیستیم، عنوان کرد: باید از تجربیات در چارچوب خودمان استفاده کنیم. مشهد از نظر حاشیه‌نشینی مشکلات جدی دارد که نظرات جامعه دانشگاهی در این خصوص برای ما بسیار مهم است. مسکن در تمام برنامه‌های دولت و در برنامه هفتم مطرح شده که همه ما باید به آن اهمیت دهیم و راه حل‌های نوینی برای حل مساله پیدا کنیم. تاکنون نتوانستیم در این زمینه موفق باشیم، بنابراین باید راه حل‌های نوینی پیدا کنیم.

وی ادامه داد: حاشیه شهر مشهد نیاز به بازآفرینی دارد. بازآفرینی برای ما بسیار مهم است که باید با روش نوآورانه‌ای مسائل کلان شهر مشهد و چگونگی تامین مالی پروژه‌ها را مورد توجه قرار داده و خدماتی را به حاشیه شهر و مناطق مورد هدف بازآفرینی ارائه دهیم.

موحدیان با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مقالات توسط بدنه شهرداری‌ها و به خصوص شهرداری مشهد ارایه شده است، تصریح کرد: این دستاورد بزرگی برای شهرداری مشهد است که توانسته ارتباط بسیار خوبی را با دانشگاه برقرار کند. مبحث بازآفرینی در همین کنفرانس مطرح شد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: بحث مشارکت مردم در حاشیه شهر مطرح نبود که در این کنفرانس‌ها به این نتیجه رسیدند بدون مشارکت مردم در حاشیه شهر هیچ اقدامی ممکن نخواهد بود. شعار شورای ششم نیز از ابتدا همین بوده و پروژه‌های زودبازده ۱ و ۲ را بر همین اساس انجام می‌دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->