ترافیک سنگین در معابر بزرگراهی مشهد، میدان آزادی و خیابان طرح‌چی (۹ خرداد ۱۴۰۳) آغاز عملیات اجرایی احداث مجهزترین و مدرن‌ترین دهکده ورزشی شرق کشور در مشهد (۹ خرداد ۱۴۰۳) اجرای طرح جدید تخفیفی و تقسیطی حوزه ساخت‌وساز شهرداری مشهد شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از فاصله برخی ایستگاه‌های اتوبوس خط ۱۵ در مشهد + پاسخ مشهد، نخستین «شهر دوستدار آب» در ایران | جزئیات طرح ابتکاری شهرداری مشهد برای مدیریت منابع آبی چیست؟ بهره‌برداری از ۲۰ هکتار از «بوستان کرامت» مشهد در فاز نخست عملیات اجرایی برداشت آب مورد نیاز فضای سبز شهری مشهد از مسیل چهل‌بازه افزایش پرواز‌های داخلی و خارجی فرودگاه مشهد در فروردین ۱۴۰۳ درباره «باغو»، مزرعه‌ای تاریخی در محله خواجه ربیع مشهد ۱۲ مطالبه از مجلس دوازدهم برای مشهد فرماندار مشهد: حوادثی که در جریان سیل مشهد رخ داد به دلیل سهل‌انگاری نبود | برای کمک به سیل‌زدگان از چارچوب قانونی خود فراتر رفته‌ایم + فیلم نام‌گذاری حدفاصل تقاطع غیرهم‌سطح شهید گمنام تا تقاطع غیرهم‌سطح حافظ به‌نام «شهید آیت‌الله رئیسی» حاجی‌بگلو: شورای نگهبان اجازه ندهد دوره هفتم شورا‌ها سه‌ساله شود قدردانی معاون شهردار مشهد از نیرو‌های خدوم امدادرسان مدیریت شهری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود بازطراحی دو سامانه فرهنگی «اتفاق» و «سما» و بهره‌برداری از آن‌ها در مشهد اعمال‌قانون ۱۶۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۹ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۷ خرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «گودال» مشهد | فرعی خیابان ۱۷ شهریور که بخشی از خندق شهر بود شهروند خبرنگار | درخواست کوتاه کردن سرشاخه درختان برای جبران کمبود روشنایی در کوچه بابک مشهد + پاسخ آیین بزرگداشت شهدای خدمت در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی در مشهد + فیلم پیاده‌رو خیابان‌های «بهار» و «امام رضا(ع)» مشهد بهسازی می‌شود
سرخط خبرها

مشکلات و مسائل استان‌ها را باید با اتحاد و انسجام اولویت‌بندی کنیم

  • کد خبر: ۱۹۲۱۲۵
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
مشکلات و مسائل استان‌ها را باید با اتحاد و انسجام اولویت‌بندی کنیم
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مشکلات و مسائل استان‌ها را باید با اتحاد و انسجام اولویت‌بندی کنیم و در پی رفع آن‌ها باشیم؛ امیدواریم در هر دوره شاهد برطرف شدن یک مسئله، با تکیه بر نگاهی واقع‌بینانه باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان امروز، ۱۱ آبان‌ماه، در اختتامیه شصت‌ونهمين نشست مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی كلان‌شهرها و مراكز استان‌ها که در محل صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ابتدا باید به مسئله اول جهان اسلام، یعنی مسئله فلسطین بپردازیم؛ هفت دهه جنگ و تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین آثار زیان‌باری در منطقه غرب آسیا داشته که حاصل آن کشته شدن، آوارگی و پناهندگی هزاران فلسطینی از جمله غیرنظامیان بوده است. روند اسفناکی که متأسفانه همچنان ادامه دارد و این روزها تشدید هم شده است.

وی افزود: این بار روحیه ددمنشی و تجاوزگری رژیم کودک‌کش صهیونیستی باعث شده، از روی عجز و ناتوانی، علاوه بر تکرار ظلم‌ها و جنایات و کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم فلسطین در غزه و کرانه باختری، جنایتی دیگر از نوع حمله به بیمارستان‌ها را مرتکب شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: این رژیم اشغالگر، با حمله به مراکز درمانی، علاوه بر نقض قوانین بین‌المللی در عدم حمله به مراکز غیرنظامی، وحشی‌گری خود را به معرض نمایش جهانی قرار داده و دل‌های مسلمانان جهان و حق‌طلبان را مالامال از کینه، نفرت، بی‌تابی و انتقام کرده است. تداوم حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به مردم بی‌پناه و بی‌گناه غزه و به خاک و خون کشیدن کودکان و زنان را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در حالی که حملات وحشیانه هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد، کشورهای مدعی حقوق بشر سر خود را همچون کبک در برف فرو کرده و این اقدامات وحشیانه و به دور از خوی انسانیت را نمی‌بینند. مسئله فلسطین و رژیم اشغالگر قدس، مسئله حق و باطل است؛ تقابل سفیدی و سیاهی است؛ رویایی مظلوم و ظالم است. ان‌شاءالله به فضل الهی و با وعده خدا پیروزی و ظفر از آنِ حزب الله است.

موحدیان تأکید کرد: خرسندیم که شصت و نهمین مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور به میزبانی مشهد مقدس از روز گذشته برگزار شده؛ فرصتی برای بحث و تبادل نظر کارشناسی و تخصصی پیرامون مسائل مبتلابه مدیریت‌های شهری ایجاد شده است. همه گرد یکدیگر جمع شده‌ایم چراکه دغدغه ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات‌رسانی به شهروندان خود را داریم؛ وقتی ۷۰ درصد جمعیت کشور ساکن در شهرها هستند و این روند و رویه هرروز رو به افزایش است، رسالت ما بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز مسائل و مشکلات بسیاری گریبان‌گیر مدیریت‌های شهری شده است، ادامه داد: اول از همه باید توجه داشت که برای همه کلانشهرها و شهرها نمی‌توان نسخه واحد پیچید به عنوان مثال، براساس قانون، سازمان‌های حوزه حمل‌ونقل و ترافیک و عمران باید ادغام شوند؛ شاید برخی از مجموعه‌های ذیل این سازمان قابلیت ادغام داشته باشند ولی ترکیب سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی در کلانشهری چون مشهد یا دیگر مراکز استان‌ها، شاید نیاز به بررسی کارشناسی بیشتری داشته باشد.

موحدیان ادامه داد: یکی دیگر از مسائل و معضلات شهرها، عدم همخوانی منابع مورد نیاز شهرداری‎‌ها با هزینه‌های مدیریت شهری است؛ منابع مالی محدود بوده و هزینه‌های اداره شهر هرروز درحال افزایش است؛ در همین راستا باید به سمت اولویت‌بندی تمام سطوح برنامه‌ها و اجرایی کردن اولویت‌ها براساس خواست و نیاز مردمی و زمان تأمین منابع برویم. 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: اجرای مدیریت هزینه در تمامی سطوح و حذف فعالیت‌ها و اقدامات موازی‌، تکراری، فاقد ارزش افزوده و مهندسی معکوس و .. از دیگر راهکارهاست. پرداخت بموقع منابع مورد نیاز شهر با توجه به اسناد بالادستی توسط دولت دیگر موضوعی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد؛ از جمله این سرفصل‌ها می‌توان به مالیات بر ارزش افزوده، جرائم راهنمایی و رانندگی، عوارض سوخت، عوارض حمل‌ونقلی و ساخت و خرید ناوگان و ... اشاره کرد.

وی گفت: عدم شفافیت در پرداختی‌های دولت، زمان‌بر بودن تأیید و اجرایی کردن مصوبات شورای شهر درخصوص چگونگی جذب منابع درآمدی پایدار دیگر محورهایی است که در این نشست‌ها یا نشست‌های آتی باید مورد بحث و بررسی جدی قرار گیرد چراکه معضلی برای کلانشهرهاست. همه این مسائل به شفافیت در تدوین و تصویب قوانین و مهم‌تر از آن، چگونگی اجرا با ایجاد سامانه‌های مرتبط و دسترسی مدیریت شهری به داده‌های سامانه‌های یاد شده، برمی‌گردد.

موحدیان اضافه کرد: مشکلات و مسائل استان‌ها را باید با اتحاد و انسجام اولویت‌بندی کنیم و در پی رفع و حل و فصل آن‌ها برویم؛ امیدواریم در هر دوره شاهد برطرف شدن یک مسئله، با تکیه بر نگاهی واقع‌بینانه باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->