سرخط خبرها

ورزشکاران خراسانی در بازی‌های آسیایی هانگژو کم‌فروغ ظاهر شدند

  • کد خبر: ۱۸۷۸۶۸
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
ورزشکاران خراسانی در بازی‌های آسیایی هانگژو کم‌فروغ ظاهر شدند
کاروان ورزش ایران در هانگژو یازده ورزشکار خراسانی داشت؛ ورزشکارانی که هرکدامشان امید استان برای رسیدن به مدال و افتخارآفرینی بودند.

شهرآرانیوز - شهروز همایونفرمنش در والیبال، مجتبی حیدرپور، محمدرضا کاظمی، محمدرضا اورعی و یونس آثاری در هندبال، ریحانه کریمی در وزنه‌برداری، حسن تفتیان و حمیده اسماعیل‌نژاد در دوومیدانی، احسان دلیرزهان در بسکتبال سه‌نفره، احسان پیغمبری در ووشو و علیرضا حبیبی‌نژاد در بوکس یازده ورزشکار خراسانی حاضر در این دوره رقابت‌ها بودند.

البته به این جمع باید سه مربی را هم اضافه کرد. حمیدرضا توزنده‌جانی در سنگ‌نوردی، علی بخشی در هندبال و تکتم بیدل در جودو مربیان خراسانی این دوره مسابقات بودند. در پایان شانزده روز رقابت ورزشکاران در بازی‌های آسیایی هانگژو، از این فهرست فقط لبخند روی لب‌های یک نفر بود.

شهروز همایونفرمنش، دریافت‌کننده قدرتی تیم‌ملی والیبال، در این رقابت‌ها همراه با والیبالیست‌ها مدال طلا را به دست آورد و از قضا نقش بسیار مؤثری هم در کسب این عنوان داشت. شهروز در فینال این مسابقات یک‌تنه تیم‌ملی را پس از شکست در دست اول، به سمت پیروزی برد و توانست بهترین بازیکن زمین شناخته شود. اما به‌جز همایونفرمنش، دیگرورزشکاران خراسانی در این مسابقات دستشان از مدال کوتاه ماند. احسان دلیرزهان، کاپیتان تیم‌ملی بسکتبال سه‌نفره، همراه با یارانش در یک ثانیه مانده به پایان مسابقه با یک امتیاز به مغولستان باختند تا حذف شوند.

ریحانه کریمی هرسه وزنه‌اش را انداخت تا اوت شود. احسان پیغمبری و علیرضا حبیبی‌نژاد هم در ووشو و بوکس به حریفان باختند و راه به جایی نبردند. هندبالیست‌های کاروان خراسان هم با تیم‌ملی از رسیدن به یک‌چهارم‌نهایی بازماندند و حمیده اسماعیل‌نژاد و حسن تفتیان هم در دوی صدمتر دستشان از مدال کوتاه ماند. تفتیان چهارم و اسماعیل‌نژاد هفتم شد. به این ترتیب کاروان ورزشکاران استان با یک طلا به دیار خراسان‌رضوی بازگشتند تا عملکردشان چندان مطلوب نباشد.

کاهش مدال‌آوری خراسانی‌ها

نگاهی به عملکرد کاروان ورزشکاران خراسانی بازی‌های آسیایی هانگژو نشان می‌دهد مدال‌آوری خراسانی‌ها کم شده است. ورزشکاران استان در هانگژو فقط یک طلا گرفتند، اما در جاکارتا ۲۰۱۸ توانسته بودند چهار مدال به دست آورند؛ مدال‌هایی که از جنس طلا نبودند، اما شمار بیشتری از ورزشکاران را شامل می‌شدند. در دوره گذشته رقابت‌ها در جاکارتا پنج ورزشکار خراسانی مدال خوش‌رنگ بازی‌های آسیایی را به دست آورده بودند. نوید خواجه‌زاده در رشته بسکتبال سه‌نفره، روزبه ارغوان و وحید دلیرزهان در رشته بسکتبال پنج‌نفره و امید تیزتک و جعفر پهلوانی در کوراش برای خراسان مدال آوردند.

ارغوان و دلیرزهان با تیم‌ملی بسکتبال پنج‌نفره گردن‌آویز نقره را کسب کردند و امید تیزتک و جعفر پهلوانی هم به‌ترتیب برنز و نقره گرفتند. این در حالی است که امسال در تیم‌ملی بسکتبال پنج‌نفره خراسان نماینده‌‎ای نداشت و در بسکتبال سه‌نفره هم دلیرزهان نتوانست موفقیت خواجه‌زاده را تکرار کند. در هم امسال تیم‌ملی کوراش ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو خالی از چهره مشهدی بود. معمولا کوراش و جودو خراسان‌رضوی از قطب‌های کشور به حساب می‌آیند و کسی نمی‌داند چرا در تیم‌ملی نماینده‌ای ندارند!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->