سرخط خبرها

۵۴ مدال، سهم کاروان ایران از مسابقات هانگژو

  • کد خبر: ۱۸۷۶۹۱
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
۵۴ مدال، سهم کاروان ایران از مسابقات هانگژو
کاروان ایران با کسب ۵۴ مدال در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ به کار خود در هانگژو پایان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، در حالی که پیش از اعزام کاروان ایران به هانگژو بسیاری از کسب ۲۵ مدال طلا و رتبه چهارمی صحبت می‌کردند و پس از آغاز فاجعه‌بار عملکرد ملی‌پوشان کسب ۱۷ مدال طلا در چشم‌انداز کاروان دیده می‌شد، در نهایت ایران با ۱۳ مدال طلا به کار خود در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ خاتمه داد و هانگژو را به مقصد تهران ترک کرد.

جالب اینکه ایران ۵۴ مدال در مجموع کسب کرد که ضعیف‌ترین آمار از ۲۰۰۶ دوحه محسوب می‌شود. همچنین برای یک دوره دیگر ورزش ملی نتوانست رکورد ۸۱ مدال بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ را بشکند و جایگاه خود را نیز به هند، ازبکستان و چین‌تایپه واگذار کرد.

در این بین و در حالی که انتظار می‌رفت مجموع تعداد مدال‌های طلای ایران از آغاز به ۲۰۰ برسد، اما روی ۱۹۲ متوقف شد تا به نوعی ایران از زمان حضور در بازی‌های آسیایی کمتر از یک دوره چین مدال طلا کسب کرده باشد.

فهرست ورزشکاران ایران از ۱۳ طلا تا ۲۱ نقره و ۲۰ برنز را در ادامه می‌بینید:

 نفرات طلایی ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو: تیم ملی والیبال ایران، افشین سلیمی (ووشو)، یوسف صبری (ووشو)، صادق آذرنگ (کوراش)، حسین رسولی (دوومیدانی)، رضا علیپور (سنگنوردی)، محمدهادی ساروی (کشتی)، امین میرزازاده (کشتی)، سجاد گنج‌زاده (کاراته)، یونس امامی (کشتی آزاد)، حسن یزدانی (کشتی آزاد)، امیرحسین زارع (کشتی آزاد) و تیم ملی شطرنج مردان.

 نفرات نقره‌ای ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو: مهسا جاور، زینب نوروزی، نازنین ملایی، فاطمه مجلل و زینب نوروزی (قایقرانی)، آرین سلیمی، مهدی حاج‌موسایی و علیرضا حسین پور (تکواندو)، زهرا کیانی، الهه منصوریان، محسن محمدسیفی و شجاع حسینی (ووشو)، مهدی الفتی (ژیمناستیک)، مجید وحید بریمانلو، دنیا آقایی و زهرا باقری (کوراش)، احسان حدادی (دوومیدانی)، امین کاویانی‌نژاد، ناصر علیزاده (کشتی فرنگی)، ترانه احمدی (اسکیت)، تیم ملی کبدی مردان، علی داوودی (وزنه برداری)، رحمان عموزاد و مجتبی گلیچ (کشتی آزاد)

 نفرات برنزی ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو: عادل مجللی، کیا اسکندانی، سپهر ساعتچی، پیمان قویدل و هدیه کاظمی (قایقرانی)، مرجان سلحشوری، مبینا نعمت‌زاده، مهران برخورداری، متین رضایی و ملیکا میرحسینی (تکواندو)، محمد رهبری (شمشیربازی انفرادی)، نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی (تنیس روی میز)، شهربانو منصوریان (ووشو)، علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر (شمشیر بازی تیمی)، هانیه رستمیان و امیر جوهری‌خو (میکس تپانچه بادی)، ملیکا امید (کوراش)، دانیال سهرابی (کشتی فرنگی)، تیم ملی کبدی زنان، فاطمه سعادتی و سارا بهمنیار (کاراته)

در این بین دو ورزش تیمی شطرنج و والیبال مدال‌های طلای ارزشمندی را به جدول توزیع مدال کاروان ایران اضافه کردند که مدال شطرنج کاملا دور از انتظار بود. با این حال شاید بسیاری امیدوار بودند که در رشته کبدی زنان و مردان، مدال طلا به دست بیاید که در این صورت می‌توانست معادلات جایگاه ایران نیز تغییر کند.

همچنین مدال طلای حسین رسولی در دوومیدانی تعجب بسیاری را برانگیخت چرا که کسی روی این مدال طلا حساب باز نمی‌کرد، اما او به همراه احسان حدادی جایگاه اول و دوم را با پرتاب بالاتر از ۶۰ متر خود تصاحب کردند.

در کشتی کسب چهار مدال حسن یزدانی، امین میرزازاده، هادی ساروی و امیرحسین زارع قابل انتظار بود، اما یونس امامی مدال پنجم را کسب کرد تا کشتی یک بار دیگر بهترین عملکرد را در ورزش ایران داشته باشد.

نکته مهم اینکه در این دوره هیچ کدام از ورزشکاران زن نتوانستند مدال طلا کسب کنند و درخشش آن‌ها به کسب مدال نقره و برنز ختم شد.

منبع: ورزش3

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->