فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر + تصویر (۳۱ اردیبهشت)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سو استفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و فیلم بحران ها را هوشمندانه مدیریت کنیم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ٣١ اردیبهشت ١۴٠٣) | بارش مجدد باران از فردا امتحانات دانشگاه پیام نور لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فعالیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد همچنان ادامه دارد فعالیت دانشگاه‌های سراسر کشور همچنان ادامه دارد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویری از انتقال پیکر شهدای حاضر در بالگرد حامل رئیس جمهور تمامی امتحانات نهایی دانش آموزان امروز برگزار خواهد شد(۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) کار شناسایی پهپاد ترکیه‌ای ‌‌در منطقه سقوط بالگرد با مشکل مواجه شد‌  اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت
سرخط خبرها

تاثیر کرونا بر نوجوانان و دانش‌آموزان

  • کد خبر: ۱۸۷۳۰۴
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
تاثیر کرونا بر نوجوانان و دانش‌آموزان
امور مسائل و آسیب‌های اجتماعی ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی نشستی تخصصی در زمینه فعالیت‌های صورت گرفته در وزارت آموزش و پرورش در خصوص نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (طرح نماد) برگزار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این نشست که با حضور دکتر امید عبداللهی معاون اجتماعی ستاد فرهنگی ­اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر نظرمنصوری مدیر امور مسائل و آسیب‌های اجتماعی، جواد خاندوزی مسئول میز خودکشی و جمعی از کارشناسان ستاد فرهنگی و اجتماعی و ستاد تعلیم و تربیت همراه بود، عبدالهی گفت: با توجه به وجود برخی حوزه‌های مشترک بین ستاد‌ها باید برخی از میز‌ها با همکاری مشترک بین ستاد‌ها به مسیر خود ادامه دهد و میز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بین دانش‌آموزان از جمله این میزهاست.

وی افزود: با توجه به اینکه آموزش و پرورش متولی موضوعات مرتبط با دانش آموزان است و از سوی دیگر عمده آسیب‌هایی که متوجه دانش‌آموزان است در بستر‌هایی خارج از آموزش و پرورش شکل می‌گیرد باید مسیر میز آسیب‌های اجتماعی در موضوع دانش آموزان در همکاری با ستاد تعلیم و تربیت مشخص شود.

دکتر تجلی‌نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از طرح نماد به‌عنوان یکی از مهمترین سامانه‌های رصدی و آینده‌پژوهی آسیب‌های اجتماعی کشور یاد کرده که در ساحت‌های آموزش‌های ارتقایی و مداخلات حمایتی و مراقبتی متکفل شناسایی، تشخیص و مداخله در مسائل و آسیب‌های اجتماعی بالقوه و بالفعل ناظر به محیط مدارس کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا دارای تبعات سنگینی در حوزه نوجوانان و دانش‌آموزی کشور داشته است که موضوع آموزش پایدار را تحت تاثیر قرار داده مواردی مثل یتیم ­شدن تعدادی از کودکان، سوگ ناتمام، اختلال روانی، لطمه ­دیدن آموزش، میزان بالای اخبار جعلی و دروغین، افسردگی، افکار خودکشی، اختلال خواب و ... را از جمله مواردی دانست که از رهگذر دوران پاندمی گریبان دانش‌آموزان کشور را گرفته است و افزود: اگر سلامت جسمی، روحی و روانی دانش­‌آموزان تأمین نشود، آموزش پایدار، کامل و مؤثر نخواهد بود.

دکتر تجلی­‌نیا در ادامه به مشکلات طرح نماد پرداخت و با اشاره به بازنویسی شدن چندین باره این سامانه، آن را یکی از آفاتی دانست که طی چند ساله اخیر، از زمان راه‌اندازی این سامانه، تداوم و اعتبار نتایج آن را با اشکال مواجه کرده است.

وی با ذکر نقاط قوت این طرح، ضرورت تصویب آئین‌نامه اجرایی آن را از ملزمات تداوم و پیگیری آن در برنامه‌های توسعه کشور عنوان کرد: در ادامه جلسه موضوع همکاری­های مشترک، مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد طی جلسات آتی ضمن بررسی چالش‌ها و مسائل این طرح با مشارکت ستاد فرهنگی و ­اجتماعی و ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، سیاست‌ها و راهکار‌های موثر برای مشارکت دستگاه‌ها و گفتمان‌سازی سامانه نماد در سطح کشور بررسی و پیشنهاداتی برای طرح در ستاد فرهنگی و اجتماعی تهیه و تدوین شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->