سرخط خبرها

دختران پینگ پنگ ایران جهانی شدند

  • کد خبر: ۱۸۲۷۴۲
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
دختران پینگ پنگ ایران جهانی شدند
مهشید اشتری و هم تیمی هایش جواز صعود به جام جهانی را کسب کردند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران با درخشش ملی پوش مشهدی اش و کسب جایگاه نهم در مسابقات قهرمانی آسیا، بار دیگر به جام جهانی صعود کرد. البته تیم ملی زنان نتوانست در جمع هشت تیم برتر آسیا جای بگیرد.
در ادامه بیست وششمین دوره مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا که از دوازدهم تا بیستم شهریور در پیونگ چانگ کره جنوبی در جریان است، تیم ملی زنان ایران دو بازی انجام داد که با شکست مقابل چین و پیروزی برابر ازبکستان، جایگاه نهمی دور قبلی اش را حفظ کرد. ایران با این نتیجه جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورد.

تیم ملی تنیس روی میز دختران کشورمان پس از صدرنشینی در گروه سوم و پیروزی مقابل تیم‌های لائوس و مغولستان برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف قهرمان جهان رفت و با نتیجه ۳بر ۰ مغلوب چین شد. به این ترتیب زنان پینگ پنگ باز ایران از صعود به جمع هشت تیم برتر آسیا بازماندند.

سپس بانوان کشورمان برای تکرار عنوان نهمی پارسال به مصاف ازبکستان رفتند و با نتیجه ۳بر۲ به برتری دست یافتند و جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کردند.
در نخستین بازی ندا شهسواری در مصاف با روزالینا ۳بر۲ نتیجه را واگذار کرد. در ادامه مهشید اشتری، ملی پوش مشهدی، توانست ۳بر ۰ مارخابو از ازبکستان را شکست دهد و بازی را به تساوی بکشاند.

در بازی سوم، شیما صفایی در رویارویی با ریما از ازبکستان ۳بر۱ به برتری دست یافت و تیم ایران را ۲بر۱ پیش انداخت. در چهارمین مسابقه، ندا شهسواری در مصاف با مارخابو بازی را با نتیجه نزدیک ۳بر۲ واگذار کرد تا همه چیز در عدد ۲ مساوی شود.
در بازی سرنوشت ساز پنجم، مهشید اشتری با روزالینا از ازبکستان دیدار کرد و توانست با نتیجه ۳بر۱ بازی را به نفع خود به پایان ببرد تا تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران درمجموع با نتیجه ۳بر۲ از سد ازبکستان بگذرد و عنوان نهمی آسیا را به دست آورد.

تکرار عنوان نهمی برای بانوان ایران درحالی رقم خورد که تیم‌های قدرتمند چین و مالزی که پارسال در مسابقات حضور نداشتند، امسال در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند و کار دختران کشورمان نسبت به پارسال برای کسب این عنوان و جواز حضور در جام جهانی به مراتب سخت‌تر بود. تیم بانوان ایران با ترکیب ندا شهسواری، مهشید اشتری، شیما صفایی و فاطمه یاری و با هدایت حمیده ایرانمنش در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->