سرخط خبرها

نبرد گلادیاتور‌های گواردیولا در آتن

  • کد خبر: ۱۷۹۵۰۴
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
نبرد گلادیاتور‌های گواردیولا در آتن
منچسترسیتی در فینال سوپرکاپ اروپا امشب به مصاف سویا می‌رود

درحالی‌که لیگ‌های اروپایی کار خودشان را در فصل جدید آغاز کرده‌اند، امشب از ساعت ۲۲:۳۰ تکلیف آخرین جام باقی‌مانده از فصل گذشته روشن خواهد شد و دو تیم منچسترسیتی و سویا، سوپرکاپ اروپا را در یونان برگزار خواهند کرد. آندلس‌نشینان فوتبال اسپانیا فصل گذشته توانستند دوباره قهرمان لیگ اروپا شوند و خودشان را به پرافتخارترین تیم تاریخ رقابت‌های سطح دوم قاره سبز تبدیل کنند.

سیتیزن‌ها هم در فصلی که در انگلیس همه جام‌های مهم را دشت کرده بودند، بالاخره توانستند بر بام فوتبال اروپا هم قرار بگیرند و برای نخستین‌بار در تاریخشان لیگ قهرمانان را فتح کنند. امشب از ساعت ۲۲:۳۰ نیز هر دو تیم باید در آتن برابر هم صف‌آرایی کنند تا قبل از داغ‌شدن لیگ‌های اروپایی در فصل جدید، تکلیف قهرمان این رقابت مشخص شود.

گواردیولا و چالش جام چهارم

منچسترسیتی پس از فصلی رؤیایی که پشت‌سر گذاشت، شاهد جدایی برخی ستاره‌های تأثیرگذارش ازجمله ایلکای گوندوگان و ریاض محرز بود و شاید در روز‌های آینده ژائو کانسلو هم مسیر خروج از جمع شاگردان گواردیولا را در پیش بگیرد. با وجود این، آن‌ها متئو کواچیچ و یوشوا گواردیول را خریدند و علاوه بر آن، گواردیولا به‌اندازه‌ای مهره‌های باکیفیت و درخشان در نیمکت تیمش دارد که حتی با وجود خروج چند ستاره، بازهم مشکل چندانی برای چیدن ترکیب تیمش نداشته باشد.

آن‌ها در گام نخستشان در لیگ‌برتر انگلیس توانستند به‌راحتی و با سه گل، برنلی را از پیش‌رو بردارند و با روحیه‌ای خوب برای حضور در فینال سوپرکاپ اروپا آماده شوند. البته بدون شک بزرگ‌ترین چالش گواردیولا برای ادامه موفقیت‌های تیمش در این فصل، حفظ عطش و روحیه آن‌ها برای بردن جام‌های بیشتر است. آن‌ها در یک سال گذشته تقریبا به همه افتخارات ممکن دست پیدا کرده‌اند و شاید برخی ستاره‌های سیتی کمی از نظر روحی از موفقیت‌ها سیراب شده باشند.

سه غایب بزرگ سیتیزن‌ها

شاگردان پپ گواردیولا که فصل گذشته سه‌گانه‌ای تاریخی ثبت کردند، امیدوارند با پیروزی بر سویا جام دیگری به کارنامه‌شان اضافه کنند. کاروان منچسترسیتی که برای حضور در نخستین سوپرجام اروپایی تاریخشان در آتن حضور دارند، نتوانستند با نفرات کامل به این رقابت برسند. در فهرست بیست‌ودو‌نفره منچسترسیتی نام سه غایب بزرگ به چشم می‌خورد؛ کوین دی‌بروینه، روبن دیاز و برناردو سیلوا.

کوین دی‌بروینه که در اولین بازی فصل سیتی در لیگ‌برتر مقابل برنلی در میانه مسابقه احساس ناراحتی کرد و از زمین بیرون رفت، از ناحیه همسترینگ مشکل دارد و به همین علت از فهرست خط خورده است. روبن دیاز هم به‌دلیل ضربه‌ای که چندی پیش به سرش وارد شده بود، از فهرست کنار گذاشته شده است. گفته می‌شود دیاز از حدود دو هفته دیگر به ترکیب سیتی برمی‌گردد. بر اساس اعلام رسانه‌های نزدیک به سیتی، علت نبود نام برناردو سیلوا در این فهرست هم بیماری او که شبیه به سرماخوردگی توصیف شده، بوده است.

رؤیای غیرممکن آندلس‌نشینان برای قهرمانی

برخلاف سیتیزن‌ها، آندلس‌نشینان فوتبال اسپانیا شروع خوبی در رقابت‌های فصل جدید لالیگا نداشتند و در نخستین هفته برابر والنسیا شکست خوردند. خوزه لوئیس مندیلیبار، سرمربی این باشگاه، پس از شکست سویا برابر والنسیا هشدار داد که تیمش باید به‌سرعت تغییر رویه بدهد و در غیر این صورت، سوپرجام اروپا را سنگین به سیتی می‌بازند. آن‌ها که فصل گذشته توانستند با رسیدن به هفتمین قهرمانی لیگ اروپا، پرافتخارترین تیم تاریخ این تورنمنت لقب بگیرند، به‌نظر در شروع فصل جدید اوضاع چندان مناسبی ندارند و در این وضعیت، شکست‌دادن منچسترسیتی در بازی امشب، مأموریتی غیرممکن برای سویا به نظر می‌رسد.

مندیلیبار درباره بازی امشب گفت: ما باید تداوم و ثبات بیشتری در بازی داشته باشیم. این همان مشکلی است که داریم و نمی‌توانم چیز دیگری بگویم. شکست بدی از والنسیا خوردیم و باید به دلایل آن فکر و اشتباهات را تصحیح کنیم. ما به‌سرعت باید تغییر کنیم، چون یک بازی مهم و پیچیده داریم. اگر مثل دیدار با والنسیا بازی کنیم، برنده‌شدن غیرممکن است و سیتی ما را له می‌کند. سویا فصل پیش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا دو شکست سنگین از منچسترسیتی را تجربه کرد و مندیلیبار به‌خوبی می‌داند که در فینال امشب چه کار دشواری را در پیش خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->