نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و فیلم بحران ها را هوشمندانه مدیریت کنیم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ٣١ اردیبهشت ١۴٠٣) | بارش مجدد باران از فردا امتحانات دانشگاه پیام نور لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فعالیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد همچنان ادامه دارد فعالیت دانشگاه‌های سراسر کشور همچنان ادامه دارد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویری از انتقال پیکر شهدای حاضر در بالگرد حامل رئیس جمهور
سرخط خبرها

گاهی جوانان و نوجوانان مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند

  • کد خبر: ۱۷۸۹۱۵
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
گاهی جوانان و نوجوانان مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی درباره نقش جوانان و نوجوانان در تشکل‌ها گفت: موضوع جوان‌ها و نوجوان‌ها گاهی مورد غفلت و بی‌مهری قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین دخانی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی اظهار داشت: رکن اصلی و اساسی حکومت دینی دو مفهوم امام و امت است. اگر این دو رکن اساسی را از حکومت دینی جدا کنیم در حقیقت آن حکومت دیگر دینی نخواهد بود.

وی گفت: هرجا که ما سراغ مردم رفتیم و مردم بصیر کشور پا به عرصه گذاشتند، تهدید را تبدیل به فرصت کردند. اگر همه جریانات منهای مردم بود به نتیجه نمی‌رسید. نقش مردم را در انقلاب و دفاع مقدس و سایر موارد شاهد بوده‌ایم.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: ما به‌عنوان حاکمیت نقش تسهیل‌گری و حمایت از جریان‌های مردمی را در عرصه‌های مختلف از جمله مسائل فرهنگی و اجتماعی که پیچیدگی‌های خاص خودش را هم دارد، ایفا می‌کنیم و هرجا نقش و زمینه حضور را فراهم کردیم به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

دخانی افزود: ما در دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تمام تلاشمان در عرصه فضای تشکلی این است که بتوانیم این مهم و بستر را فراهم کنیم تا مردم در مواجه مسائل فرهنگی و اجتماعی ورود جدی داشته باشند. هربار و در هر مقطع از تاریخ این اتفاق را رقم زدیم شاهد بودیم مردم به بهترین شکل مدیریت کردند.

وی ادامه داد: تشکل و سمن زادگاهش مشارکت مردمی است. وقتی از سمن گفت‌وگو می‌کنیم ماهیت این مفاهیم گره خورده با مردم است. یک هدف مشخص را دنبال می‌کنند که یک اتفاق تشکلی رقم می‌خورد. تشکل و سمن گره خورده با مفهوم نیروی مردمی است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: اقدامات فرهنگی توسط تشکل‌های مردمی همیشه در حال انجام است. انجمن دیالیز استان درحال حاضر به سیصد نفر از نیازمندان در حال خدمت‌رسانی است. دوستان دیگر در حوزه اقدام و آبادانی در حال خدمت‌رسانی ۲۴ساعته هستند.

وی گفت: ایام دهه کرامت و محرم این اقدامات بروز و ظهور پیدا می‌کند، به عنوان مثال جشن امام رضایی‌ها که در خیابان امام رضا(ع) مردم ما فارغ از خطوط و مسائل دیگر خدمت‌رسانی کردند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: امیدواریم در مناسبت‌های پیش‌رو مانند اربعین و دهه آخر صفر مجددا شاهد حضور پررنگ مردم در صحنه باشیم.

دخانی ادامه داد: دشمن هم اذعان کرده این مشارکت و حضور مردمی تمام آنچه آن‌ها پیش بینی کرده بودند را به نتیجه نرساند. اگر دنبال رشد هستم بازهم تاکید می‌کنم باید نقش تسهیل‌گری داشته باشیم و شرایطی فراهم کنیم که نیرو‌های مردم در عرصه ورود کنند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: موضوع جوان‌ها و نوجوان‌ها گاهی مورد غفلت و بی‌مهری قرار میگرد، هرجا که ما زمینه حضور این نیروی جوان و متخصص و باانگیزه را فراهم کردیم شاهد صحنه‌های بی‌نظیری بودیم.

وی در پایان گفت: با این نشاط و شادابی آن را در قالب یک ایستگاه صلواتی و پذیرایی و مراسم فرهنگی ایجاد می‌کند. امیدوارم بتوانیم این عرصه را بیشتر برای آن‌ها فراهم کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->