سرخط خبرها

والیبالیست‌ها در پی جبران لیگ جهانی

  • کد خبر: ۱۷۸۷۵۱
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
والیبالیست‌ها در پی جبران لیگ جهانی
شاگردان بهروز عطایی برای قهرمانی آسیا آماده می‌شوند.

پس از ۱۰ شکست تیم‌ملی والیبال ایران و قرارگرفتن در رتبه چهاردهم لیگ ملت‌ها، انتقادات از بهروز عطایی به اوج رسید و حتی شایعاتی درباره نیمکت تیم‌ملی مطرح شد، اما هرطور که بود این سرمربی به کارش ادامه داده است و حالا تیمش را برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌کند.

از چند روز پیش بود که تیم‌ملی والیبال ایران تهران را به مقصد ارومیه ترک کرد تا دو هفته مانده به شروع مسابقات، خود را در شهر برگزاری بازی‌ها برای شرکت در قهرمانی آسیا آماده کند؛ تیمی که در روز‌های گذشته بسیار باانگیزه تمرین کرده است و همه امیدوارند که بتوانیم در خانه جام را بالای سر ببریم.

از طرف دیگر، عطایی نیز این روز‌ها با جدیت متفاوتی در تمرینات تیم‌ملی حاضر می‌شود. او در حین تمرین بار‌ها کار را قطع می‌کند و نکات فنی را به بازیکنان ارائه می‌دهد. سرمربی تیم‌ملی قصد دارد با قهرمانی آسیا، آن هم در ارومیه، لیگ ملت‌های تلخی را که پشت سر گذاشت، به فراموشی بسپارد و باید منتظر ماند و دید که آیا این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر.

رقابت بزرگ برای پاسوری

پس از اعلام فهرست تیم‌ملی و حضور جواد کریمی و محمدطاهر وادی در پست پاسور از همان ابتدا حضور این دو در رقابت‌های قهرمانی آسیا قطعی شد، اما رقابت این‌دو برای قرارگیری در ترکیب حالا به اوج رسیده است. هیچ‌کس جز عطایی نمی‌داند پاسور اصلی تیم در مسابقات چه کسی خواهد بود. با توجه به بازی‌های آسان تیم‌ملی در بازی‌های ابتدایی در قهرمانی آسیا، حضور هرکدام از این دو بازیکن، یعنی جواد کریمی یا طاهر وادی، در بازی اول، می‌تواند این پاسور را تا نیمه‌نهایی در ترکیب ثابت نگه دارد.

هردو پاسور این را به‌خوبی می‌دانند و با تلاش در تمرینات به‌دنبال حضور در ترکیب هستند؛ تلاشی که هم‌اکنون به اوج رسیده است. باید دید بهروز عطایی کدام‌یک را به‌عنوان پاسور اول خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا قرار خواهد داد؛ جواد کریمی، بهترین پاسور دوره گذشته این رقابت‌ها و شاگرد خودش در تیم‌ملی جوانان و کاله آمل یا محمد طاهر وادی، بازیکن محبوب عطایی در یک‌سال گذشته.

در انتظار آخرین خط‌خورده تیم‌ملی

با خط‌خوردن امیرحسین اسفندیار و بردیا سعادت، تعداد بازیکنان حاضر در اردوی تیم‌ملی والیبال ایران به پانزده نفر رسیده است. با توجه به حضور چهارده بازیکن در این دوره از مسابقات، باید یک بازیکن دیگر از تیم‌ملی والیبال خط بخورد تا فهرست برای این مسابقات نهایی شود.

با توجه به اینکه در پست‌های پاسور، قطر پاسور و لیبرو فقط دو بازیکن در اردو باقی مانده است، قطعا بازیکنی که باید خط بخورد از این پست نخواهد بود و به‌طور حتم از پست دریافت‌کننده و سرعتی‌زن خواهد بود. در پست سرعتی‌زن محمد، ولی زاده، سیدمحمد موسوی، محمد فلاح و مهدی جلوه حضور دارند که مهدی جلوه سابقه خط‌خوردن توسط عطایی در لیگ ملت‌های والیبال را داشته است.

در پست دریافت‌کننده هم پس از کناررفتن امیرحسین اسفندیار، حالا میلاد عبادی‌پور، پوریا حسین‌خانزاده، شهروز همایون‌فرمنش، مبین نصری و میثم صالحی به‌عنوان دریافت‌کننده در اردو حضور دارند که به نظر می‌رسد شهروز همایون‌فرمنش و مبین نصری هنوز حضورشان در فهرست نهایی قطعی نیست و امکان دارد یکی از آن‌ها خط بخورد تا فهرست چهارده‌نفره تیم‌ملی والیبال کامل شود. به نظر می‌رسد که درنهایت یک بازیکن از بین مبین نصری، شهروز همایون‌فرمنش و مهدی جلوه خط خواهد خورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->