مهران مدیری با «گل یا پوچ» در نمایش خانگی حرم رضوی محلی برای جاودانه شدن آثار هنری | اختتامیه و نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره هنری «گنجینه مهر» برگزار شد + فیلم تهدید به بمب گذاری در جشنواره کن، ورودی کاخ را بست پخش فیلم «خانواده ملیله‌چی» در زادروز شهرام عبدلی + زمان پخش تشویق، اما استون در جشنواره کن برای «انواع مهربانی» «اسکار» به روایت امیر کربلایی‌زاده «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی در خاک آرام گرفت + تصاویر همه چیز درباره سریال بدل علی مسعودی + خلاصه داستان، زمان پخش و بازیگران آخرین وضعیت کیانوش عیاری در بیمارستان قسمت‌های جدید «سرزمین مادری» به آنتن نمی رسد زمان پخش «پایتخت ۷» مشخص شد پخش فصل جدید «تا نیایش» از حرم مطهر امام رضا (ع) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عکس‌نوشت | آن عکس فقط یک جایزه نبود پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در مشهد کتاب «شیعه» به کتابفروشی‌ها آمد مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در ماهی که گذشت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) درباره عثمان محمدپرست، خنیاگری که سازش برای خیر کوک بود
سرخط خبرها

کارگاه هنر‌های تجسمی «نذر هنر» در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۱۷۵۸۵۶
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۳
کارگاه هنر‌های تجسمی «نذر هنر» در مشهد برگزار شد
کارگاه ۳ روزه هنر‌های تجسمی «نذر هنر» که از ۳۱ تیرماه در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی آغاز شده بود، امشب (۲ مردادماه) به کار خود پایان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، جمعی از هنرمندان هنر‌های تجسمی مشهد از روز ۳۱ تیرماه اقدام به برپایی کارگاهی با عنوان «نذر هنر» کرده بودند که در قالب آن، ضمن عرض ارادت به سید و سالار شهیدان و با تولید آثار هنری با موضوع سید الشهدا (ع) و قیام آن حضرت، این آثار را به عنوان «نذر هنر» به مخاطبانی که در کارگاه حضور پیدا کرده بودند، هدیه کنند.

در این کارگاه هنری ۳ روزه که در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد برگزار شد، حدود ۳۰ هنرمند تلاش کردند آثاری را در زمینه‌های نقاشی، خطاطی، طراحی و؛ و با موضوع امام حسین (ع) و نهضت و قیام عاشورا تولید کنند و این کارگاه، امشب (۲ مردادماه) به پایان رسید.

مجید عسکری رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی در حاشیه بازدید از این کارگاه به شهرآرانیوز گفت: هنرمندان هم دوست دارند همانند سایر مشاغل و پیشه ها، به نوعی دین خود در ایام ماه محرم و عزاداری سید الشهدا (ع) به آن حضرت ادا کنند و از این رو، تلاش می‌کنند در راستای هنری که بر آن تسلط دارند، اثری را با موضوع و محوریت امام حسین (ع) و مفاهیم مرتبط با عاشورای حسینی تولید کنند.

وی افزود: اتفاق بهتر در این خلق اثر و عرض ادارت هنرمندانه به سید الشهدا (ع)، این است که این کار در جمع مردم و در مواجهه و ارتباط مستقیم با مخاطب اتفاق بیفتد.

عسکری خاطرنشان کرد: امسال در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی، زمینه‌ای فراهم شد که به همت همکاران حوزه تجسمی حوزه هنری خراسان رضوی، این عرض ارادت هنرمندانه با حضور مخاطبان اتفاق بیفتد. نکته قابل توجه در ارتباط مستقیم خالق اثر و مخاطب، این است که هنرمند در این ارتباط دوسویه، حس بیشتری را دریافت می‌کند و به تبع سعی می‌کند همین حس را نیز منتقل کند. مخاطب نیز وقتی شاهد خلق یک اثر هنری است، بیشتر از آن لذت می‌برد و در ذهن او ماندگار خواهد شد و در ضمن، یک ارتباط حسی نیز با آن اثر برقرار می‌کند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر در این برنامه، مبادله اقتصادی نیز صورت نمی‌گیرد و این اثر هنری، بدون هیچ چشمداشت و به عنوان هدیه به مخاطب عرضه می‌شود و این کار نیز موجب می‌شود ارادتی که هنرمند در این خلق اثر هنری به امام حسین (ع) داشته نیز به مخاطب منتقل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->