پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند! نکونام در استقلال ماندنی شد؟ صادقی: برای وضعیت بسکتبال مشهد ناراحتم | در مشهد برای ورزش هزینه نمی‌کنند! نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد معادله مجهول مدیریت استقلال | مالکان جدید وقت کشی نمی‌کنند نام «استقلال خلیج فارس» رای می‌آورد؟ اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری نارضایتی ترابی از پستش در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست
سرخط خبرها

دورخیز صعود با ۵ تیم تنیس

  • کد خبر: ۱۷۲۷۶۴
  • ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
دورخیز صعود با ۵ تیم تنیس
حضور پررنگ خراسانی‌ها در رقابت‌های لیگ دسته دوم تنیس کشور که این روز‌ها به میزبانی مشهد در حال برگزاری است.

«ماراتن تماشایی بعد از شانزده رفت و برگشت، با یک ضربه پیچ زیر ختم می‌شود و بازیکن سفیدپوش که از رسیدن به توپ عاجز است، روی زمین می‌‎افتد. نفس‌هایش فضای محل برگزاری مسابقات را برداشته است. ورزشکار برنده بالای سرش می‌آید و در میان تشویق حاضران او را از خاک بلند می‌کند.»

این برشی از نبرد‌های تماشایی است که این روز‌ها در زمین‌های خاکی تنیس مجموعه ورزشی سجاد در جریان است؛ نبرد‌هایی که اگرچه در چهارچوب لیگ دسته‌دوم تنیس کشور، یعنی سومین سطح فنی رقابت‌های تنیس در ایران است، واقعیت آن است که هیجان تنیس در روز‌های گرم تابستانه مشهد بدجور بالا زده است. رقابت‌هایی که از ابتدای هفته به میزبانی مشهد آغاز شده و قرار است روز جمعه به ایستگاه پایانی برسد.

۶ زمین و یکی برای یک هفته جدال

مجموعه ورزشی سجاد مشهد محل رفت‌و‌آمد تنیسورهاست. ساعت ۱۰ صبح زمان آغاز رقابت‌های آخرین روز گروهی است و همه به دنبال پاسخ به یک سؤال بزرگ‌اند که کدام هشت تیم توانستند به دور حذفی صعود کنند؛ رقابت‌هایی که در شش زمین تنیس خاکی برگزار می‌شود و زمین هفتم هم مخصوص تمرین و گرم کردن ورزشکاران است؛ تنیسور‌هایی که آفتاب تابستانه پوستشان را سوزانده و هیجان یک رقابت داغ آن‌ها را گرفته است.

اصفهانی‌ها بساط شوخی را در زمین تمرین به‌راه انداخته‌اند و جو خوبی بر مسابقات حاکم است؛ تنیسور‌هایی که هنوز زمان مسابقه‌شان فرا نرسیده روی سکو‌ها نشسته‌اند و با شور خاصی بازی رقبایشان را دنبال می‌کنند. صدای رد‌و‌بدل شدن توپ در میدان فضا را فراگرفته و هر بار که توپی به امتیاز ختم می‌شود، صدای تشویق تماشاچیان برمی‌خیزد.

۱۹ تیم در اندیشه صعود

مدیر مسابقات لیگ دسته‌دوم تنیس کشور می‌گوید نوزده تیم در این دوره از رقابت‌ها به میدان رفته‌اند. سمیرا قدسی در حاشیه دیدار‌های روز پایانی مرحله گروهی به شهرآراورزشی گفت: «نوزده تیم حاضر در این دوره از رقابت‌ها تلاش می‌کنند در پایان c چهار تیم برتر به لیگ دسته‌اول صعود کنند.» ملوان تهران، رعد پدافند ارتش الف، رعد پدافند ارتش ب، بوم‌رنگ، هما، فولاد نوین مهدیار شرق، اردبیل، ماهان کلاب ب، دزیپی ایران، آرکا، یاران سیا، نفت اهواز، قیدارفوم، کافه‌کورت، آژند، هیئت تنیس هرمزگان، ماهان کلاب الف، هیئت تنیس قم و فارمد تیم‌‎های حاضر در این دوره رقابت‌ها هستند که هر‌کدام به فراخور، بین دو تا چهار تنیسور را با خود به مشهد آورده‌اند.

میزبان، صاحب بیشترین سهمیه

حضور پنج تیم از خراسان‌رضوی در این رقابت‌ها حاکی از بیشترین سهمیه میزبان در لیگ دسته‌دوم است. تیم‌های فولاد نوین مهدیار شرق، دزیپی ایران، کافه‌کورت، فارمد و یاران سیا پنج تیم خراسانی هستند که در این رقابت‌ها حاضرند. بعد از خراسان‌رضوی، استان تهران با سه تیم و استان‌های البرز، کرمان و هرمزگان هر کدام با دو تیم بیشترین سهم را دارند. استان‌های اصفهان، سیستان‌وبلوچستان، خوزستان، قم و اردبیل هم هر کدام یک تیم در این دیدار‌ها دارند.

باکیفیت، با حضور ستاره‌های ایران

عنوان لیگ دسته‌دوم تنیس شاید کمی از کیفیت فاصله داشته باشد، اما برگزارکنندگان این تورنمنت معتقدند بازی‌ها از سطح کیفی خوبی برخوردارند. مهدی ملک‌زاده، سرداور این دوره از رقابت‌ها، به شهرآراورزشی گفت: «رقابت‌ها از سطح کیفی خوبی برخوردارند و شما در این مسابقات شاهد حضور تنیسور‌های خوبی هستید که در سطح کشور از رنکینگ خوبی برخوردارند.»

وی با اشاره به این نفرات اظهار کرد: «کیارش خنیاب‌نژاد و علیرضا طاهرپور از استان هرمزگان با رنکینگ پنج و پانزده در این مسابقات بازی می‌کنند. علی میرزایی هم با رنکینگ ۱۰ از استان اصفهان در این بازی‌ها توپ می‌زند.» کیفیت فنی مسابقات در‌حالی از سوی سرداور این مسابقات مطلوب ارزیابی شد که مدیر مسابقات، سمیرا قدسی، هم کیفیت میزبانی را مطلوب شمرد. قدسی در‌این‌باره اظهار کرد: «مشهد همیشه میزبانی خوبی از مسابقات کشوری داشته و امسال هم تا‌به‌اینجا به بهترین نحو ممکن مسابقات برگزار شده و مشکلی نبوده است.»

۲ تیم خراسانی در جمع ۸ تیم برتر

رقابت‌های مرحله گروهی لیگ دسته‌دوم تنیس کشور شب گذشته در مشهد به پایان رسید؛ مسابقاتی که در چهار گروه برگزار شد و سه گروه پنج‌تیمی و یک گروه چهارتیمی وجود داشت. در پایان این مرحله از هر گروه دو تیم بالا آمدند تا حالا از امروز مسابقات دور حذفی برگزار شود و جمعه کار به ایستگاه پایانی و فینال‌ها برسد.

تا‌به‌اینجای مسابقات دو تیم از نمایندگان خراسان‌رضوی توانستند به جمع هشت تیم برتر برسند و باید دید در پایان وعده محمدرضا تدین، رئیس هیئت تنیس خراسان‌رضوی، مبنی بر صعود دست‌کم یک تیم از استان به لیگ دسته‌اول محقق خواهد شد یا خیر. تیم‌های دزیپی ایران و کافه‌کورت از خراسان‌رضوی در شرایطی به این مرحله رسیدند که اگر بتوانند در اولین بازی دور حذفی پیروز شوند، می‌توانند جواز حضور در لیگ دسته‌اول فصل آینده را به دست آورند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->