پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ٣١ اردیبهشت ١۴٠٣) | بارش مجدد باران از فردا امتحانات دانشگاه پیام نور لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فعالیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد همچنان ادامه دارد فعالیت دانشگاه‌های سراسر کشور همچنان ادامه دارد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویری از انتقال پیکر شهدای حاضر در بالگرد حامل رئیس جمهور تمامی امتحانات نهایی دانش آموزان امروز برگزار خواهد شد(۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) کار شناسایی پهپاد ترکیه‌ای ‌‌در منطقه سقوط بالگرد با مشکل مواجه شد‌  اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند
سرخط خبرها

سارقان خیابان کوهسنگی مشهد برای انجام دزدی، خودروی دیگران را ربودند

  • کد خبر: ۱۷۲۷۵۳
  • ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
سارقان خیابان کوهسنگی مشهد برای انجام دزدی، خودروی دیگران را ربودند
زنی میان‌سال به همراه پسر جوانش در تماس با پلیس سرقت پراید سفیدشان را اعلام کردند. با حضور مأموران در محل مشخص شد که سارق بدون به‌جاگذاشتن هیچ سرنخی، خودرو را به‌راحتی از پارکینگ این ساختمان ربوده و متواری شده است.

محمدجواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ پرونده عجیبی بود. از یک طرف مال‌باختگان خودشان با دست خود کالا‌های سرقتی را به دزد تحویل داده بودند. از طرف دیگر مادری به همراه پسرش به دنبال پرایدی بودند که مثل آب‌خوردن از پارکینگ خانه‌شان سرقت شده بود و حالا زیر پای چند سارق بود که بدون گذاشتن هیچ سرنخی، ده‌ها سرقت در مشهد انجام داده بودند.

یک برنج‌فروش در منطقه کوهسنگی مشهد با گزارش یک سرقت مکارانه از مغازه‌اش، پلیس را وارد چالشی کرد که شبیه بازی قایم‌باشک بود. شاکی از فردی خوش‌برخورد شکایت داشت که چند کیسه برنج از او دزدیده بود.

این مغازه‌دار در تشریح نحوه سرقت اعلام کرد: «توی مغازه نشسته بودم و شاگردم بیرون رفته بود. مردی شیک‌پوش وارد مغازه شد و پس از خوش‌وبش و احوال‌پرسی گرم، قیمت برنج‌های موجود را پرسید و بعد هم به‌سراغ کیفیتشان رفت. مشتری‌ام مدعی شد که مأمور خرید یکی از رستوران‌های معروف مشهد است و دنبال فروشگاهی جدید برای خرید عمده محصول باکیفیت است.

بعد از اینکه برنج مرغوب پاکستانی را پسندید، از من خواست تا پنج کیسه به قیمت ۲ میلیون تومان به او بدهم و به نام همان رستوران فاکتور کنم. کیسه‌های برنج را جلو مغازه چیدم و به مشتری‌ام کمک کردم تا کیسه‌ها را به صندوق‌عقب یک پراید که مقابل مغازه ایستاده بود، ببرد. بعد از آن بلافاصله برگشتم درون مغازه تا فاکتور را بنویسم که ناگهان متوجه شدم این فرد با نشستن درون خودرو بدون پرداخت هیچ پولی فرار کرد.»

هم‌زمان با آغاز تحقیقات به‌منظور شناسایی متهمان این پرونده، زنی میان‌سال به همراه پسر جوانش در تماس با پلیس، سرقت پراید سفیدشان را اعلام کردند. با حضور مأموران در محل مشخص شد که سارق بدون به‌جاگذاشتن هیچ سرنخی، خودرو را به‌راحتی از پارکینگ این ساختمان ربوده و متواری شده است.

با دستور سرهنگ احمد نگهبان، رئیس پلیس مشهد، مأموران کلانتری جهاد تحقیقات به‌منظور رسیدگی به پرونده سرقت از مغازه را در حالی آغاز کردند که شکایت‌های مشابه دیگری نیز با همین شگرد به پلیس گزارش شده بود.

پیگیری‌های بعدی نشان داد که تمامی سرقت‌های گزارش‌شده در محدوده خیابان‌های پارس، کوهسنگی، رودکی، بهشتی و سرافرازان صورت‌گرفته و سارق با جازدن خود به‌عنوان مأمور خرید خیریه، هیئت و رستوران، سرقت‌های مشابهی را انجام داده بود.

مأموران دایره تجسس کلانتری میدان جهاد در ادامه با بازبینی دوربین‌های مداربسته فروشگاه و استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار، متهم را شناسایی و دستگیری‌اش را در دستورکار قرار دادند.

گروه رسیدگی‌کننده پرونده با یک‌سری تحقیقات گسترده میدانی، محل اختفای متهم را در محدوده شهرک رضویه رد‌زنی و پس از کسب مجوز‌های لازم قضایی، در اقدامی ضربتی متهم را دستگیر کردند.

بررسی خودرویی که سارق از آن استفاده می‌کرد، نشان داد این همان خودرو زن میان‌سالی است که از پارکینگ خانه‌اش ربوده شده است که سارق و همدستش با مخدوش‌کردن پلاک، قصد به‌انحراف‌کشاندن تحقیقات را داشته‌اند. اما مأموران متوجه شدند که راننده خودرو همان پسری است که با مادرش برای شکایت سرقت خودروشان به پلیس مراجعه کرده بود، در واقع او خودش خودرو مادرش را برای سرقت دزدیده بود.

متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، اما در ادامه تحقیقات در رویارویی با تصاویر به دست آمده به‌ناچار لب به اعتراف گشود و به ۳۱‌فقره سرقت برنج از سوپرمارکت‌های محدوده جنوب شهر و فروش آن‌ها به فردی مال‌خر در محدوده شهرک رجایی اعتراف کرد.

در ادامه این عملیات، مال‌خر چهل‌ویک‌ساله که فردی معتاد است و دوست دوران مدرسه سارق است نیز دستگیر شد و اعتراف کرد که هر کیسه برنج را به مبلغ ۳۰۰‌هزار تومان از سارق می‌خریده است. در بازرسی از انباری منزل وی ۶۴‌کیسه انواع برنج پاکستانی و ایرانی و پنج حلب پنج‌کیلویی روغن خوراکی کشف شد. دراین‌رابطه تا‌کنون چهارده مال‌باخته شناسایی شده‌اند که تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->