مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود از قصاص نجات یافت + عکس تولیت آستان قدس رضوی: مرکز درمان ناباروری بشری برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است آموزش‌های تخصصی یک ساله برای زوجین در آستانه ازدواج برگزار می‌شود هزینه‌کرد ۱۳۴۶ میلیارد تومان برای بیمارستان رضوی از سال ۱۳۹۹ تاکنون وزیر بهداشت در مشهد: مراجعه یک میلیون ‌و ۲۰۰ هزار نفر به مراکز درمان ناباروری کشور در سال گذشته مشاوره رایگان روانشناسی برای زوجین در سال اول زندگی مشترک مشکل تک‌جنسیتی سالمندی پیش روی کشور است بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور در مشهد افتتاح شد + فیلم آیا برای سالمندی جمعیت آماده‌ایم؟ | جمعیت سالمندان جهان تا ۲۵ سال دیگر دو برابر می‌شود حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از حوادث ناشی از بارندگی خراسان‌رضوی دچار حادثه شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید ۲ دارو بر پایه گیاه زعفران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هوس خوردن برخی غذا‌ها نشان‌دهنده برخی کمبودها در بدن شماست ۵ دلیل که چرا آب گوجه‌فرنگی برای سلامتی شما مفید است ورود سامانه بارشی به غرب کشور طی سه‌شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) حریق بزرگ انبار چوب در جاده کلات مشهد اطفا شد + عکس حقوق همه بازنشستگان امروز پرداخت می‌شود، بازنشستگان تامین‌اجتماعی نگران نباشند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص معلم خصوصی و سالن مطالعه برای دانش آموزان سیدی مشهد که امتحان نهایی دارند
سرخط خبرها

افتتاح طرح مرمتی آرامگاه مولانا معین‌الدین جوینی

  • کد خبر: ۱۷۱۹۸
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
افتتاح طرح مرمتی آرامگاه مولانا معین‌الدین جوینی
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جوین از افتتاح طرح مرمتی آرامگاه مولانا معین‌الدین جوینی در روستای انداده همزمان با دهه مبارک فجر با حضور فرماندار و دیگر مسئولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن سلاطینی در مراسم بهره برداری از این طرح گفت: با پیگیری و نظارت اداره میراث فرهنگی شهرستان جوین و همکاری و مشارکت مردم و اعضای هیات امنای ارامگاه معین الدین جوینی شاعر و عارف قرن هشتم هجری مرمت و بازسازی شد.


او ادامه داد: برای این طرح بیش از ۳ میلیارد ریال هزینه شده است.


سلاطینی اظهار کرد: عملیات مرمتی در این اثر تاریخی شامل پی کاوی، تثبیت و مرمت چهار ایوان و گنبد اجرا شده است.

 

گفتنی است: مولانا معین الدین جوینی از مشایخ، واعظان، شاعران و نویسندگان خراسان در سده هشتم هجری است که در یکی از قریه‌های جوین متولد شد. اثر معروف او به فارسی کتاب مشهور 'نگارستان' است که به تقلید از گلستان شیخ اجل سعدی در عهد سلطان ابوسعید نگارش یافت. وی سال ۷۸۶ قمری وفات یافت و مقبره اش در روستای انداده در ۱۵ کیلومتری شهر نقاب واقع است.


شهر تاریخی آق قلعه، آرامگاه‌های سعدالدین حمویه جوینی و خواجه نجم الدین کبری، مجموعه گردشگری منطقه بیدخور و سد یام بخشی از بنا‌های تاریخی و طبیعی شاخص شهرستان جوین است.


جوین دارای ۶۹ اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون ۱۲ مورد آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->